Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-11, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t01
Den som driver ett forum på internet får själv bestämma vilka regler man vill ha, det är ganska självklart och det borde alla förstå.

I detta fall så bestämmer alltså Svenska omnibusföreningen reglerna. Vill man då påverka regelverket så blir man medlem i föreningen. Enkel logik.

Jag håller fullständigt med dig att regler behövs överallt, men åter igen eftersom bussnack är öppet för alla och inte begränsat till SVOF:s medlemmar endast så borde man ju i alla fall kunna föra en disskussion med administratörerna utan att bli bannade eller avstängda.

Men om jag följer reglerna och min tråd ändå blir bortagen utan att jag har möjligheten att få reda på varför så måste jag ju få veta vilket fel jag gjort, nu tar man bara bort en tråd som inte passar och man får acceptera det.

Var finns dialogen med moderatorerna?
2010-04-11, 20:47
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av richard1250

Var finns dialogen med moderatorerna?

Ingenstans, det är bannlysning utan rättegång som jag skrivit tidigare.
Tråkigt att det är så. Men Bussnack vet inte vad yttrandefrihet är.

Läs reglerna på forumet, det är Olika regler för de olika delarna.
En sorts regeluppsättning för buss helvetena och andra regler för lastbilsdelen.
I lastbilsdelen är det strängeligen förbjudet att diskutera alternativa transportmedel som tex Tåg. http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=20901.0
Postvagnen (urk) ligger väl bakom det förbudet.

Gamla mossiga gubbar och efterblivna ungdomar huserar på bussnack känns det som.
2010-04-12, 12:41
Medlem
Skicka brev inom Sverige (hur lång tid tar det)

Har letat igenom www.posten.se för att ta reda på hur lång tid det från det att brevet är postat till att det kommer fram inom Sverige. Hittar bara massa företagslösningar och skit. Finns inte ens en uppskattning.

Ska nämligen skicka ett brev från Sthlm till Göteborg och undrar hur många dagar det tar innan det når mottagaren.

Kanske en dum fråga men skulle bli lite lugnare om jag fick svar, tack!
2010-04-12, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfraidHeart
Har letat igenom www.posten.se för att ta reda på hur lång tid det från det att brevet är postat till att det kommer fram inom Sverige. Hittar bara massa företagslösningar och skit. Finns inte ens en uppskattning.

Ska nämligen skicka ett brev från Sthlm till Göteborg och undrar hur många dagar det tar innan det når mottagaren.

Kanske en dum fråga men skulle bli lite lugnare om jag fick svar, tack!

Brukar komma fram dagen efter det postas, om man frankerat med fullt porto.
Ekonomibrev tar en eller två dagar längre.
2010-04-12, 12:45
Medlem
ICanHass avatar
Det kommer fram nästa dag, inga problem.
Kan ta en dag extra om brevet ska till någon obskyr adress mitt ute i skogen dock.
2010-04-12, 12:47
Medlem
Mockens avatar
Du kan inte ha sökt särskilt bra:

https://www.flashback.org/t703198p89

http://www.posten.se/logistik/foreta...veranstid.jspv
2010-04-12, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Du kan inte ha sökt särskilt bra:

https://www.flashback.org/t703198p89

http://www.posten.se/logistik/foreta...veranstid.jspv

Hur kom du fram till den sista länken från startsidan om man får fråga? För jag hittar då inte dit från deras index-sida.

Tack för svar till alla dock!
2010-04-12, 13:23
Medlem
Kivans avatar
Sammanfogade
/Mod
2010-04-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SallySimpson
Vill bara tacka för ett fantastiskt initiativ Har åkt med en sån här biljett nästan dagligen sedan första versionen kom, funkar super! Ibland får jag dock ett blankt sms om jag klickat för snabbt, men det kostar bara 20 öre att börja om. Tack, tack, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av AfraidHeart
Hur kom du fram till den sista länken från startsidan om man får fråga? För jag hittar då inte dit från deras index-sida.

Tack för svar till alla dock!
på förstasidan finns en länk som heter LEVERANSTIDER uppe till vänster (nedersta länken uppe till vänster om kollisök-fältet).
Klicka där, välj BREV och voilá !
2010-04-12, 20:04
Medlem
Postens Kollinummer

Hej
Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man kan se vart paketet är någonstans med ett kollinummer på posten.se Postade paketet igår (Söndag)

Tacksam för svar!!!
2010-04-13, 00:53
Medlem
Hur skickar man en bunt med 20-30 serietidningar billigast till Bulgarien?
2010-04-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summer86
Hej
Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man kan se vart paketet är någonstans med ett kollinummer på posten.se Postade paketet igår (Söndag)

Tacksam för svar!!!
om du lämnade in paketet på en söndag skickas det iväg på måndag (ingen helgaktivitet gällande utkörning eller hämtning från postkontor).
Först mot natten på måndan bör du kunna se statusuppdatering

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in