2012-11-09, 22:11
Medlem
Leonidas72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j123
Glöm det där med fort, så länge du tänker så kommer du inte att bli det. Det tar minst tio år,
förmodligen 30 år .

Jaså 10 år'?
Vad klassas som miljonär då?
1, 2 eller 10 mille
Citera
2012-11-09, 23:04
Medlem
SmallTowns avatar
här är en bra tråd om hur man börjar sin resa mot att bli miljonär !
https://www.flashback.org/t1993889
Citera
2012-11-09, 23:22
Medlem
Leonidas72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmallTown
här är en bra tråd om hur man börjar sin resa mot att bli miljonär !
https://www.flashback.org/t1993889

Bra o bra?
Det finns inga bra trådar ALLA har olika förutsättningar.
Vissa personer blir miljonärer genom att vinna på lotto.
Andra genom att ha ett skitbra jobb och spar undan tillräckligt så att de har 1 mille inom kort tid.
Andra genom att ha tur/kalla nerver att lägga 150K på african oil i början och cashar ut 1 mille på toppen inom 1 år.
Sist men inte mist det finns personer som är upptagna med att plocka upp 1kronor och missar 100 lappar.
Citera
2012-11-09, 23:33
Medlem
bakispillers avatar
Lite utgifter brukar vara en ganska bra start.
Citera
2012-11-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubble123
Jag är 18 och har sparat ihop 200 tusen. Tar studenten i juni. Jag vill bli miljonär så fort som möjligt. Några förslag på vad jag ska göra med min framtid för att lyckas. Köpa bostad, börja lira med aktier? alla förslag är intressanta

Du är 18år och har fått 200k av dina föräldrar och vill öka detta till 1M? jävla pajas, börja med att läsa på? btw 1M är inga pengar alls, räcker inte ens till lägenhet, varför behöver du just 1M?
Citera
2012-11-10, 00:17
Medlem
Den som är miljonärkåt lär aldrig bli miljonär. Allt har sin tid min vän. Investera med sunt förnuft och smart.
Citera
2012-11-10, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubble123
Jag är 18 och har sparat ihop 200 tusen. Tar studenten i juni. Jag vill bli miljonär så fort som möjligt. Några förslag på vad jag ska göra med min framtid för att lyckas. Köpa bostad, börja lira med aktier? alla förslag är intressanta

Starta eget, gör företaget till det största i branschen och sedan är du miljonär!
Citera
2012-11-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skulleintetrodet
Du är 18år och har fått 200k av dina föräldrar och vill öka detta till 1M? jävla pajas, börja med att läsa på? btw 1M är inga pengar alls, räcker inte ens till lägenhet, varför behöver du just 1M?

hundat ihop pengarna själv. något du troligtvis inte ens kan göra eftersom det verkar som en lögn i din värld. Jag behöver inte en mille men jag vill ha en mille och sedan ännu mer. Jag läser redan på så käften
Citera
2012-11-11, 04:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Tillgodose dina mest "basic" behov först. Börja spara till en kontantinsats på en lägenhet. När du kommit upp i 25% insats kan du börja spara i aktier. Tänk på att även bra bolag kan gå ner vid oroligheter, så känns det för bra på börsen kan det vara läge att vänta på att kliva in billigt.

Köp då bara kvalitetsbolag som alltid tjänar pengar.

Exempelvis SCA, H&M, Skanska, Astra Zeneca...
Citera
2012-11-11, 14:14
Medlem
Var egenvärdet i att bli miljonär? Att enbart ha pengarna på hög blir man inte lyckligare av
Citera
2012-11-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Var egenvärdet i att bli miljonär? Att enbart ha pengarna på hög blir man inte lyckligare av
Det ger trygghet och frihet. För vissa är det högre livskvalitet än senaste modellen av iPhone eller plasma-TV.
Vi är alla olika.
Citera
2012-11-11, 19:45
Medlem
Denoms avatar
Behöver du skapa en tråd på Flashback där du frågar om tillvägagångssätt för att bli miljonär kommer du aldrig nå till ditt mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in