2012-11-09, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
I skottska ligan? Inte en chans. Däremot i engelska seriesystemet finns det åtminstone förutsättningar för det även om det vore en väldigt lång väg att vandra.

För övrigt hade jag tyckt det vore mycket roligt med Celtic i Premier League, någon som vet vilken liga de hade hoppat in i, npower 1?
Blue square north
Citera
2012-11-09, 18:30
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Blue square north

Kommer dock aldrig att hända.
Citera
2012-11-09, 18:35
Medlem
Celtic är inte på väg att bli ett storlag, de offensiva kvalitéterna är helt enkelt för dåliga. Svårt att skapa bra anfall även mot Helsingborg vilket är en indikator på att dem är dåliga. Den tillfälliga vinsten mot Barca var helt enkelt en engångshändelse och är inget tecken på någonting egentligen.
Citera
2012-11-09, 21:09
Medlem
Utan Rangers i högsta divisionen så kommer publikintäkterna att gå ner. Nej, dom kommer fortsätta att vara helt OK, som ett mittenlag i EPL, men inget storlag.
Citera
2012-11-09, 21:34
Medlem
FattyMcGoos avatar
Rätta mig om jag har fel.
Men i modern tid finns det väl inget storlag som kommit från en liga av skottska ligans klass och status.
Ligor i Holland, frankrike, tyskland, spanien, england och italien är de länder där storlag kommit ifrån.

Tror iaf inte alls att celtic är på väg till något stort. Att dem går långt i CL iår låter jag vara osagt, men krävs bra mycket mer än så för att klassas som storlag i mina ögon.
Citera
2012-11-09, 21:37
Avslutad
Och nej, deras nyckelspelare och mittfälltsmotor såldes vidare till ett ett provinslag ifrån Wales.
Skulle de lira i EPL så skulle de vara jävligt nöjda med att bara hålla sig kvar, dock kan de gå längre än "teknisk" bättre lag med sin utpräglade brittiska spelstil.
Citera
2012-11-09, 21:41
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FattyMcGoo
Men i modern tid finns det väl inget storlag som kommit från en liga av skottska ligans klass och status.
Ligor i Holland, frankrike, tyskland, spanien, england och italien är de länder där storlag kommit ifrån.

Tror iaf inte alls att celtic är på väg till något stort. Att dem går långt i CL iår låter jag vara osagt, men krävs bra mycket mer än så för att klassas som storlag i mina ögon.

Beror väl på vad man menar med modern tid? Röda Stjärnan är ett exempel.
Citera
2012-11-09, 22:04
Medlem
FattyMcGoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Beror väl på vad man menar med modern tid? Röda Stjärnan är ett exempel.
Tänkte exakt på Röda Stjärnan och då uteslöt dem med ordvalet "modern tid". Luddigt jag vet .

Men finns det andra lag? Möjligtvis galatasaray då
Citera
2012-11-09, 22:06
Medlem
Ferry31s avatar
I mina ögon är de ett storlag. Skotska mästare + snart bland de 16 bästa i Champions League.

Måste ju vara lite kärring mot strömmen i den här tråden känner jag
Citera
2012-11-10, 01:21
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:

Vad är modern tid? Storlag är de förvisso redan samt har alltid varit däremot är man inte ett topplag längre.
Citera
2012-11-10, 01:36
Bannlyst
En intressant detalj är att i takt med framgångarna i årets Champions League har ligaspelet hackat betänkligt. Just nu leder man "bara" ligan på målskillnad, vilket får anses som noterbart i det här fallet där den enda naturliga konkurrenten i Rangers har försvunnit.
Citera
2012-11-11, 06:32
Medlem
TerryTibbss avatar
Citat:

Holland och frankrikes ligor ar ju knappast top notch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in