Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-31, 11:31
  #205
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangas92
Jag vill veta hur dessa personer med "haschpsykos" har fått för upplevelse?
Cannabis får folk att öppna sina sinnen, och hjälper till att hitta sitt inre.
Vissa får helt enkelt ett spirituellt uppvaknande av cannabis, och kan tro att dom lever i en psykos när det händer. Man kan få overklighets känslor, och att det känns som allting faller på plats så fort du tänker på det.

Jag tror vissa blandar ihop psykos och detta uppvaknande. Vilket kändes jätte konstigt när jag vaknade upp. Blev en helt annan människa på insidan.
Det blir nog svårt att få en detaljerad bild från en människa som gått igenom en psykos. Det brukar ofta vara en mycket kaotisk och omvälvande tid för patienten.

Cannabis öppnar varken sinnen, chakra eller annat dravel. Det är en drog som skapar sinnesförändring för stunden. Det är självklart att det påverkar efter ruset också då man har hittat något som man ej upplevt förut. Detta kan jämföras med att bli kär första gången, äta en ny maträtt eller bryta benet. Att man inom psykiatrin skulle förväxla detta med en psykos skulle förvåna mig. När man är i en psykos, så vet man inte att man är i en psykos för då är det ingen psykos. Det finns ingen sjukdomsinsikt när man är i en psykos.

Du blev ingen annan människa, du blev en jävla idiot när du rökte brännbart första gången, det är ett som är säkert.
Citera
2017-08-31, 11:38
  #206
Medlem
kangas92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
Det blir nog svårt att få en detaljerad bild från en människa som gått igenom en psykos. Det brukar ofta vara en mycket kaotisk och omvälvande tid för patienten.

Cannabis öppnar varken sinnen, chakra eller annat dravel. Det är en drog som skapar sinnesförändring för stunden. Det är självklart att det påverkar efter ruset också då man har hittat något som man ej upplevt förut. Detta kan jämföras med att bli kär första gången, äta en ny maträtt eller bryta benet. Att man inom psykiatrin skulle förväxla detta med en psykos skulle förvåna mig. När man är i en psykos, så vet man inte att man är i en psykos för då är det ingen psykos. Det finns ingen sjukdomsinsikt när man är i en psykos.

Du blev ingen annan människa, du blev en jävla idiot när du rökte brännbart första gången, det är ett som är säkert.

Oj du va väldigt anti cannabis. Jag lägger inte ens negativ energi på såna som dig. Allt jag kan säga är att cannabis hjälpte mig att bli en mer positiv människa, jag försöker vrida alla negativa känslor jag får till något positivt, och cannabis hjälper till! Jag hittade mitt inre pga cannabis, jag blev fri pga cannabis, jag blev en friskare människa (vegetarian) pga cannabis, jag ser alla varelser / djur i denna värld som en själ, alla har känslor. Jag kan skriva en hel bok om hur mitt liv blev till det bättre sen jag hittade cannabiset.
Det tog dock ca 2-3 år av dagligt rökande att komma till detta "uppvaknande" Så det är inget du kan testa några gånger och sen säga om det är bra eller dåligt.. Idag har jag rökt i snart 10 år dagligen, och jag sköter mitt jobb och tar hand om mina barn och sambo, lever ett helt normalt liv, fast fri.

Kan också tillägga att där det röks mest cannabis i världen per invånare (Jamaica) är också det landet som visar mest kärlek till omvärlden. Finns inte många negativa rastafarianer precis. Haile Selassie bevisade att cannabis hjälpte att hitta sitt inre.
__________________
Senast redigerad av kangas92 2017-08-31 kl. 11:45. Anledning: tillägga saker
Citera
2018-09-02, 23:17
  #207
Medlem
6
Citat:
Ursprungligen postat av kangas92
Oj du va väldigt anti cannabis. Jag lägger inte ens negativ energi på såna som dig. Allt jag kan säga är att cannabis hjälpte mig att bli en mer positiv människa, jag försöker vrida alla negativa känslor jag får till något positivt, och cannabis hjälper till! Jag hittade mitt inre pga cannabis, jag blev fri pga cannabis, jag blev en friskare människa (vegetarian) pga cannabis, jag ser alla varelser / djur i denna värld som en själ, alla har känslor. Jag kan skriva en hel bok om hur mitt liv blev till det bättre sen jag hittade cannabiset.
Det tog dock ca 2-3 år av dagligt rökande att komma till detta "uppvaknande" Så det är inget du kan testa några gånger och sen säga om det är bra eller dåligt.. Idag har jag rökt i snart 10 år dagligen, och jag sköter mitt jobb och tar hand om mina barn och sambo, lever ett helt normalt liv, fast fri.

Kan också tillägga att där det röks mest cannabis i världen per invånare (Jamaica) är också det landet som visar mest kärlek till omvärlden. Finns inte många negativa rastafarianer precis. Haile Selassie bevisade att cannabis hjälpte att hitta sitt inre.

Det med jamaica stämmer men skillnaden är att folk inte blir paranoida av att röka det där eftersom det har funnits överallt under deras uppväxt. Men här röker ju alla mer eller mindre under stress, oro vilket kan leda till djupa och negativa tankar sen kan det uppstå andra problem med det så som att ens flickvän, familj lämnar en pga av det vilket kan förvärra ännu mer i ditt huvud under ett rus. Mentaliteten, miljön där är för skön och trygg helt enkelt, där blir du inte stämplad och stoppad i ett särskilt fack som här bara för att du röker eller tar något annat. Här i sverige lider redan många av psykisk ohälsa utan droger så rätt mycket säger av sig själv vad som triggar igång det negativa: Systemet, samhället, mentaliteten.
__________________
Senast redigerad av EmME1993 2018-09-02 kl. 23:38.
Citera
2018-09-15, 10:53
  #208
Medlem
trueforgoods avatar
Om man är psykiskt frisk får man mest troligt inte någon "haschpsykos", men däremot vet jag en vän som åker in och ut ur psyket då han får psykoser utlösta av cb. Han lider dock av bipolär sjukdom...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback