Citat:
Ursprungligen postat av
Pandalina4
Det framkommer i det rättspsykiatriska utlåtandet länkat i tråden att det finns en storebror, även han är adopterad från Thailand, tror 3 år äldre. Storebrodern kan dock ha genetiskt påbrå som är blandat. Inte sett bild. Inte sett hans namn.
Tror denna mgm kommer begå mord när han väl blir fri. Han är duktig på att adaptera det språkbruk hans föräldrar har/uppväxt vilket resulterar i att han via soc osv kommit i undan.
Intressant. Jag har själv läst den gamla FUP:en, men glömt av flera detaljer. Jag har inte heller sett någon bild på Theos broder, och har ingen koll på om de är genetiska bröder eller inte.
Tyvärr är även jag fullt övertygad om att fler och värre saker kommer att ske, när Theo/Samuel är på fri fot igen. Att släppa ut den här mannen på nytt, är rent vansinne - på ren svenska.
Jag tror mig även ha hört, från andra i skallgångsgrupperna, att han är extremt vältalig och verbal. Och nästan kan dupera och ljuga sin omgivning rakt upp i ansiktet, utan att någon direkt ifrågasätter det han påstår.
Jag kan tyvärr inte ge några explicita exempel på vad han sagt. Inte mer än att han är ytterst vältalig och verbal. Något som ökar hans möjligheter att finna och dupera nya offer, när samhället återigen vill ge honom "en ny chans".
Pedofili går som sagt aldrig att bota eller häva. Det är en sexuell - sjuk - läggning. Och genom två grova brott (även om hans senaste offer till viss mån, "var med på det"), så har han bevisat klart och tydligt att han inte kommer att sluta begå brott.
Så bli inte förvånade över att om några år, se hur den här tråden fylls på med ytterligare makabra detaljer om hans brottslighet. Nya tider, nya offer. Hoppas att jag har helt fel vad gäller det sista jag skrev.