2019-07-05, 16:57
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Nu handlar tråden inte om dina värderingar utan om den här snubben som vid minst tre (3) tillfällen har lurat med sig yngre flickor.
Han har fått barnen att delta i sex vilket är förbjudet enligt lag.

Ja men den här lilla sidodiskussionen uppstod till följd av Parongatans påstående om att Samuel Månetorp har våldtagit en 13-åring, ett påstående som jag menar bara till häften stämmer om man läser igenom domen.

https://en.wikipedia.org/wiki/De_jure
https://en.wikipedia.org/wiki/De_facto
Citera
2019-07-05, 18:57
Medlem
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det framkommer i det rättspsykiatriska utlåtandet länkat i tråden att det finns en storebror, även han är adopterad från Thailand, tror 3 år äldre. Storebrodern kan dock ha genetiskt påbrå som är blandat. Inte sett bild. Inte sett hans namn.

Tror denna mgm kommer begå mord när han väl blir fri. Han är duktig på att adaptera det språkbruk hans föräldrar har/uppväxt vilket resulterar i att han via soc osv kommit i undan.

Intressant. Jag har själv läst den gamla FUP:en, men glömt av flera detaljer. Jag har inte heller sett någon bild på Theos broder, och har ingen koll på om de är genetiska bröder eller inte.

Tyvärr är även jag fullt övertygad om att fler och värre saker kommer att ske, när Theo/Samuel är på fri fot igen. Att släppa ut den här mannen på nytt, är rent vansinne - på ren svenska.

Jag tror mig även ha hört, från andra i skallgångsgrupperna, att han är extremt vältalig och verbal. Och nästan kan dupera och ljuga sin omgivning rakt upp i ansiktet, utan att någon direkt ifrågasätter det han påstår.

Jag kan tyvärr inte ge några explicita exempel på vad han sagt. Inte mer än att han är ytterst vältalig och verbal. Något som ökar hans möjligheter att finna och dupera nya offer, när samhället återigen vill ge honom "en ny chans".

Pedofili går som sagt aldrig att bota eller häva. Det är en sexuell - sjuk - läggning. Och genom två grova brott (även om hans senaste offer till viss mån, "var med på det"), så har han bevisat klart och tydligt att han inte kommer att sluta begå brott.

Så bli inte förvånade över att om några år, se hur den här tråden fylls på med ytterligare makabra detaljer om hans brottslighet. Nya tider, nya offer. Hoppas att jag har helt fel vad gäller det sista jag skrev.
Citera
2019-07-05, 19:05
Medlem
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Ja men den här lilla sidodiskussionen uppstod till följd av Parongatans påstående om att Samuel Månetorp har våldtagit en 13-åring, ett påstående som jag menar bara till häften stämmer om man läser igenom domen.

https://en.wikipedia.org/wiki/De_jure
https://en.wikipedia.org/wiki/De_facto

Det är inget påstående, utan är fakta. Läs domslutet själv. Sedan att du själv vill mildra Theos gärningar med att den underårige flickan själv i viss mån samtyckte, är helt ointressant juridiskt sett. Eftersom att barn och minderårigas egen vilja att ha sex med vuxna helt saknar betydelse.

Så kom inte och påstå att JAG påstår att han har våldtagit flickan. Han HAR våldtagit flickan. Även om hon till viss del har varit med på det. Är man 31 år och ligger med 13-åringar, är man pedofil. Och som i detta fallet, våldtäktsman.

Frågan saknar gråskala, utan är högst binär. Antingen eller. Så, jag påstår inget som inte är sant. Bara att läsa domslutet innantill själv. Där är Theo/Samuels gärningar beskrivna. Punkt.
Citera
2019-07-05, 19:11
Medlem
Parongatans avatar
Och för den som undrar var den här personen bor. Så är det Lennart Kvarnströms Plats 9 i Mölnlycke som är hans riktiga boende. Allt står i stämningsansökans andra sida av sex sidor. Platsen där övergreppen skedde och där polisen slutligen fann flickan gömd bakom en tvättmaskin.
Citera
2019-07-05, 22:35
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Och för den som undrar var den här personen bor. Så är det Lennart Kvarnströms Plats 9 i Mölnlycke som är hans riktiga boende. Allt står i stämningsansökans andra sida av sex sidor. Platsen där övergreppen skedde och där polisen slutligen fann flickan gömd bakom en tvättmaskin.
Vad menar du med ”boende”, är det ett särskilt boende? HVU/LVU? Att det är adressen vet vi ju men jag har ingen aning om hur där ser ut.
Citera
2019-07-05, 22:46
Medlem
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Vad menar du med ”boende”, är det ett särskilt boende? HVU/LVU? Att det är adressen vet vi ju men jag har ingen aning om hur där ser ut.

Jag vet inte mer än att Theo-Samuel är skriven någon annanstans. Men begick sitt senaste brott här. Så jag drar slutsatsen att han bor här. Att det är hans boende. Tror att han bor i en vanlig hyresrätt här, men med så kallad kvarskrivning som sekretessnivå på sin mantalsskrivna bostadsadress - ute i skogen (inte Skogen, som också ligger i Mölnlycke).
Citera
2019-07-05, 22:55
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Jag vet inte mer än att Theo-Samuel är skriven någon annanstans. Men begick sitt senaste brott här. Så jag drar slutsatsen att han bor här. Att det är hans boende. Tror att han bor i en vanlig hyresrätt här, men med så kallad kvarskrivning som sekretessnivå på sin mantalsskrivna bostadsadress - ute i skogen (inte Skogen, som också ligger i Mölnlycke).
Samuel Lucas Månetorp, tidigare Theo, är folkbokförd på den adressen i Mölnlycke men har en co adressen Karlsson på Dalavägen i Härryda. Men om han är intagen/inskriven på nån sorts behandlingshem undrar jag. Fast han borde ju vara det.
Citera
2019-07-05, 23:00
Medlem
Parongatans avatar
Citat:
Samuel Lucas Månetorp, tidigare Theo, är folkbokförd på den adressen i Mölnlycke men har en co adressen Karlsson på Dalavägen i Härryda. Men om han är intagen/inskriven på nån sorts behandlingshem undrar jag. Fast han borde ju vara det.

Jag tror inte att han är inskriven någonstans. Sökte på den "hemliga" adressen och fick endast fram vanliga hyresrätter och människor som inte verkar vara under några former av vård. Så jag gissar på ett eget boende.

Dessutom styrker ju själva händelsen att han bor ensam utan någon form av kontroll, eftersom att han kunde ha sitt offer boende där i flera dagar utan att någon reagerade på hans "nya flickvän" - offret.
Citera
2019-07-05, 23:49
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Det är inget påstående, utan är fakta. Läs domslutet själv.

Det är det du inte för förmåga till. https://minfil.com/G35fG2xan5/G_tebo...2019-07-02_pdf
Citera
2019-07-06, 23:52
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Jag tror inte att han är inskriven någonstans. Sökte på den "hemliga" adressen och fick endast fram vanliga hyresrätter och människor som inte verkar vara under några former av vård. Så jag gissar på ett eget boende.

Dessutom styrker ju själva händelsen att han bor ensam utan någon form av kontroll, eftersom att han kunde ha sitt offer boende där i flera dagar utan att någon reagerade på hans "nya flickvän" - offret.
Är inte säker på vad du menar med hemlig adress. Tycker c/o adressen ser ut som om han har en godman, det är dit posten går.
Citera
2019-07-07, 22:09
Medlem
Parongatans avatar
Citat:
Är inte säker på vad du menar med hemlig adress. Tycker c/o adressen ser ut som om han har en godman, det är dit posten går.

Om jag söker på var Theo-Samuel bor, får jag bara fram adressen till kvinnan i skogen - antagligen hans goda mans hemadress. Men, det går inte att hitta honom på adressen dit han tog flickan som gömde sig bakom hans tvättmaskin. Därför antar jag på goda grunder att han har hemlig adress - eftersom att han inte bor där han är skriven.
Citera
2019-07-24, 10:33
Medlem
oshin.cantwells avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ing-overklagas

Citat:
Åklagaren och målsägarbiträdet överklagar domen mot den man i 30-årsåldern som av Göteborgs tingsrätt dömdes för bland annat grov egenmäktighet med barn och ett fall av våldtäkt mot barn.

...

Både åklagaren och målsägarbiträdet vill att mannen ska dömas för två fall av våldtäkt och att straffet ska skärpas "avsevärt", skriver åklagare Mats Ihlbom.

– Jag ska prata med min klient. Men med stor sannolikhet kommer vi att anslutningsöverklaga, säger mannens försvarare Lars-Göran Eriksson till TT.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback