Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-02, 16:27
  #37
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
När du skriver "etc", tror du att Allas Bolag, som annonserar här på Flashback, kan räknas in i samma gäng?


Vet faktiskt inte, jag har bara koll på företagen som figurerar kring Malta och har inte så mycket koll där.

Bott på ön nu ett bra tag, så har någorlunda koll på lurendrejarna och så har man ju också jobbat för smutsen
Citera
2014-03-21, 09:00
  #38
Medlem
Compello är mer eller mindre samma som robin axelsson företag compellos chef samir nånting jobbad innan på panlegis och kopierade i stort sett nästan allt som panlegis hade och startade eget om ni vill ha seriöst jobb på malta så alla betting games företag och Besedo annars är det typ inkastare jobb som gäller!

Peace
Citera
2014-05-14, 15:55
  #39
Medlem
Skylarkings avatar
Jag har fått erbjudande från Compello. Men jag tvekar starkt nu. Inte ens lönt att riskera. Tack på förhand men jag går nog på bidrag istället!
Citera
2014-05-15, 11:18
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skylarking
Jag har fått erbjudande från Compello. Men jag tvekar starkt nu. Inte ens lönt att riskera. Tack på förhand men jag går nog på bidrag istället!

Jag har inga djupare kunskaper om Compello tyvärr men det ska påpekas att de inte alls är samma företag som denna tråden handlar om. Panlegis aka Phonexica heter numera Malta Callcenter (MCC) och har nya ägare, hur den verksamheten bedrivs idag under nytt ägarskap är okänt för mig.

Compello är en konkurrerande verksamhet som drivs av helt andra personer, jag har inte hört något särskilt om dem förutom att de rekryterar som fan just nu.
Citera
2014-05-26, 13:23
  #41
Medlem
Är det någon har insyn i vilka produkter som säljs från Callcentren på Malta?
Citera
2014-05-26, 15:17
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornflex1
Är det någon har insyn i vilka produkter som säljs från Callcentren på Malta?

Mycket god insikt, PM för mer info.
Citera
2015-11-24, 22:36
  #43
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Bump

Ser att panlegis försöker blåsa folk via Googleads att starta "eget" säljföretag hemifrån.

Har de inte gett upp/kursat?
Citera
2017-04-11, 11:14
  #44
Medlem
Nu bumpar jag denna tråden igen, någon som sitter på info angående ägarna på panlegis? Vem styr det från Sverige?
Om ingen sitter på info så kanske det finns någon grym jävel med intresset att hitta det?
Vill veta så mycket som det bara går
Citera
2018-04-17, 22:00
  #45
Medlem
Orgelnistens avatar
http://kullbergutveckling.egetforum....egis-t372.html

Citat:
SUF-bolag och andra tjänster
På Panlegis och andra sajter säljs tjänster för att starta upp företag. Vad jag kan förstå så kan man för runt 3 000 kr köpa tjänsten att få sig tillsänt en uppsättning dokument som ska skrivas under och skickas in till Bolagsverket. Det står att det bara är att signera, men hur de skulle kunna gissa vilken bolagsordning och verksamhetsbeskrivning du vill ha begriper jag inte. Utöver den pengen de tar ska du betala de vanliga avgifterna för att registrera företag samt sätta in aktiekapital. Så de tar betalt för att skicka något till dig som du med stor fördel fyller i direkt på http://verksamt.se (en sajt som är ett samarbete mellan Skatteverket, Bolagsverket och Tillväxtverket). Denna typ av tjänst är inget jag skulle rekommendera.

Sen finns det en typ av tjänst som måste vara något av ett kryphål för att slippa sätta av aktiekapitalet på 50 000 kr. SUF-bolag kallas det - Svenskt Utländskt Företag. Man registrerar ett limited-bolag i England, låter det ligga vilande där, och öppnar filial i Sverige. Låter meckigt och otryggt att sätta sig i knät på ett företag med något som är svårt att förstå regelverket kring.

Jag har gjort en snabb koll med Bolagsverket och de poängterar att när man har en filial i Sverige och bolag utomlands, blir filialen ingen egen juridisk person. Många tror att det är ett Aktiebolag man får, men det är det alltså inte. Det enda du får är ett namnskydd. Det finns också statistik på att 25% fler med filial som företagsform har skulder hos Kronofogden. Det kan innebära problem med din trovärdighet och därmed att få vissa kunder. Vid en juridisk tvist är det bolaget i England som är den juridiska parten och du behöver sätta dig in i vad som gäller då. Överväger du detta alternativ? Kontakta myndigheter för att kolla upp alla regler och kanske även en jurist som kan bolagsrätten utan och innan. Börja med att läsa om filial här: http://www.bolagsverket.se/ff/foretagsformer/filial

Bolagsverket säger att det finns ett par företag som agerar ombud i många fall när det gäller filialer, bl a Panlegis. Bolagsverket gör ingen koll av ombuden utan har endast till uppgift att se till att företagsregistreringen för kunden blir korrekt. Många kunder hör av sig och har inte riktigt förstått vad de har registrerat för typ av bolag.
Citera
2020-08-30, 22:09
  #46
Avstängd
Panlegis är ett skojar-, bluff- och bågföretag som tar betalt för tjänster man kan få gratis på exv. svenska Bolagsverket som att bilda aktiebolag etc.

Numera heter de dock inte "Panlegis" utan går under namnet "Global Corporate Service - GCS"

Nivå och "kvaliteten" på företagets tjänster syns tydligt på deras hemsida där det förekommer stav- och syftningsfel värdiga en 14-åring... Uppenbarligen är texten heller inte korrekturläst..

https://global-corporateservices.com/sv/hem/

SvD har en granskande artikelserie om detta skojarbolag...

https://www.svd.se/om/svd-granskar-panlegis-gcs
Citera
2020-08-31, 00:18
  #47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
http://kullbergutveckling.egetforum....egis-t372.html

Citat:
SUF-bolag och andra tjänster
På Panlegis och andra sajter säljs tjänster för att starta upp företag. Vad jag kan förstå så kan man för runt 3 000 kr köpa tjänsten att få sig tillsänt en uppsättning dokument som ska skrivas under och skickas in till Bolagsverket. Det står att det bara är att signera, men hur de skulle kunna gissa vilken bolagsordning och verksamhetsbeskrivning du vill ha begriper jag inte. Utöver den pengen de tar ska du betala de vanliga avgifterna för att registrera företag samt sätta in aktiekapital. Så de tar betalt för att skicka något till dig som du med stor fördel fyller i direkt på http://verksamt.se (en sajt som är ett samarbete mellan Skatteverket, Bolagsverket och Tillväxtverket). Denna typ av tjänst är inget jag skulle rekommendera.

Sen finns det en typ av tjänst som måste vara något av ett kryphål för att slippa sätta av aktiekapitalet på 50 000 kr. SUF-bolag kallas det - Svenskt Utländskt Företag. Man registrerar ett limited-bolag i England, låter det ligga vilande där, och öppnar filial i Sverige. Låter meckigt och otryggt att sätta sig i knät på ett företag med något som är svårt att förstå regelverket kring.

Jag har gjort en snabb koll med Bolagsverket och de poängterar att när man har en filial i Sverige och bolag utomlands, blir filialen ingen egen juridisk person. Många tror att det är ett Aktiebolag man får, men det är det alltså inte. Det enda du får är ett namnskydd. Det finns också statistik på att 25% fler med filial som företagsform har skulder hos Kronofogden. Det kan innebära problem med din trovärdighet och därmed att få vissa kunder. Vid en juridisk tvist är det bolaget i England som är den juridiska parten och du behöver sätta dig in i vad som gäller då. Överväger du detta alternativ? Kontakta myndigheter för att kolla upp alla regler och kanske även en jurist som kan bolagsrätten utan och innan. Börja med att läsa om filial här: http://www.bolagsverket.se/ff/foretagsformer/filial

Bolagsverket säger att det finns ett par företag som agerar ombud i många fall när det gäller filialer, bl a Panlegis. Bolagsverket gör ingen koll av ombuden utan har endast till uppgift att se till att företagsregistreringen för kunden blir korrekt. Många kunder hör av sig och har inte riktigt förstått vad de har registrerat för typ av bolag.

de idioter som anser att man hör av sig till bolagsverket för att de inte förstår vad man registrerat för typ av bolag ljuger. anledningen till varför man skapar ett skalbolag av denna sorten och har "bolag" över landsgränserna är för att kunna fuska med taxering, skatt, olika sociala avgifter etc.

ett sådan företagskonstruktion är "monterex" som är en satellit eller "avknoppning" av en polsk verksamhet. där man var skriven på en adress, ett företagshotell tillsammans med andra polska "byggföretag" men när någon som var vaken istockholm började ställa frågor byttes organisationsnummer för att lägga ut dimridåer. efter flera påstötningar skrev man monterex på en trappa i malmö och en polska som är självlärd "redovisare" tog tag i deras bokföring. hela verksameten med monterex bygger på att man har horder med poclker som som hade/har samordningsnummer eller lever på socialen och samtidigt jobbade svart som byggjobbare. det är klart tat man kan lägga sig mycket under vad de som driver en normal verksamhet kan. det blir ju också inte garanti på det och polsk standard på jobbet (låg iq).

det ä därför man reggar organisationer över landsgränserna. tipsar man britterna är de på spåret inom 24 timmar. de fattar på en gång vad det handlar om ochatt det handlar om kriminella medan isverige är det ingen som bryr sig, gäsp. att ha bland annat polacker som fuskar med bidrag och jobbar svart betyder bara jobb på jobbet som man inte fått på meriter. att systemet urholkas och att någn byggjobbare blir utan jobb bryr man sig inte på ekobrottsmyndigheten. man har viktigare saker för sig än att granska fuskare och vem som reggat detta "företag" som fuskar sig till svarta kontrakt.

varför man skrev monterex på en fastighet där det bara är hyresrätter är för att polskan (exceptionellt låg iq) som är självlärd redovisare vet om att hon sysslar med brott och svart arbetskraft. så hon borde också svartlistas och skickas hem till sitt skitland polen. där går det också att fuska och fiffla med skatt. äckliga ich vidriga varelse.

man ska undvika malta, polen, litauen, estland, det tredje baltiska skitlandet, cypern, grekland som pesten. arkera dig på bidrag i sverige öän att jobba för de som har låg eller mycket låg iq.
__________________
Senast redigerad av wiederstand 2020-08-31 kl. 00:22.
Citera
2023-07-26, 19:46
  #48
Medlem
börsvalps avatar
Puttar lite i tråden, finns bolaget Panlegis kvar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback