2013-05-13, 12:07
Medlem
mazzys avatar
Jag var p alla tre spelningar i Stockholm och tycker alla var riktigt bra. Men jag r kluven kring det hr med att spela hela album. Visst, riktigt bra album alla tre, och att spela hela album fr man ju sga r sllsynt. Lste att det var frsta gngen han gjorde det i Europa, men vet inte om det stmmer. Men samtidigt tappar man ju verraskningsmomentet i och med att man vet vilka de kommande 10+ ltarna blir nr han annonserar att han kommer spela ett helt album.

Jag hoppades in i det sista p att f hra Point Blank. Trots flera PB-skyltar blev det inte s, och det kan jag knna mig lite besviken p, men det var ju inte direkt s att jag trodde han skulle spela PB. Jag blir mer och mer s att istllet fr att njuta av showen hoppas jag p sllan spelade ltar, och drfr kan jag knna viss besvikelse, och det r trkigt, fr jag vill kunna uppskatta hans spelningar trots att man fr hra Born To Run, Dancing In The Dark och The Rising som spelas ofta, och trots att spelningarna innehller f rariteter.
Citera
2013-05-13, 12:29
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazzy
Trots flera PB-skyltar blev det inte s

Det kan nog bero p att han ntligen slutar med det dr jvla "sign request" ofoget eftersom de ntligen frsttt att en skylt totalt frstr utsikten fr ngra tusen skdare bakt.

Dessutm, lt oss vara rliga, de skyltar som han vljer att plocka upp p scen r ltar som han tnkt spela i alla fall. Ungefr hela hans ltkatalog finns ju representerad p skyltar.

Det har vl hnt nn enstaka gng att det verkligen r ngot helt oplanerat.. men ofta r det inte.
Citera
2013-05-13, 13:41
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazzy
Jag var p alla tre spelningar i Stockholm och tycker alla var riktigt bra. Men jag r kluven kring det hr med att spela hela album. Visst, riktigt bra album alla tre, och att spela hela album fr man ju sga r sllsynt. Men samtidigt tappar man ju verraskningsmomentet i och med att man vet vilka de kommande 10+ ltarna blir nr han annonserar att han kommer spela ett helt album.
Jag kan hlla med dig, men samtidigt r det en ordentlig variation i ltlistan. Jag var ocks p alla tre spelningarna och sammantaget fick man ta del av otroligt mnga olika ltar p detta vis. ven lite exklusivt med tre album p tre kvllar och massor med ytterligare ltar drtill, jag vill inte ha det ogjort. Smst var, som mnga andra ppekat, ljudet. Konserterna i sig var dremot riktigt bra.
Citera
2013-05-13, 14:21
Medlem
Ngon som kan scanna in ?

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle16764670.ab
Citera
2013-05-13, 18:48
Medlem
Aprop sign requests minns jag p Ullevi frra sommaren d det stod en tjej och hll upp en stor "Born in the USA"-skylt

Som att den inte skulle spelas och att det verkligen var den av alla hans ltar hon tvunget behvde hra.

Hade i och fr sig varit kul att se reaktionerna p fansen med de mer obskyra skyltar om Bruce tog upp hennes skylt
Senast redigerad av Rastapopulos 2013-05-13 kl. 18:50.
Citera
2013-05-15, 16:21
Medlem
Bemwindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Det kan nog bero p att han ntligen slutar med det dr jvla "sign request" ofoget eftersom de ntligen frsttt att en skylt totalt frstr utsikten fr ngra tusen skdare bakt.

Dessutm, lt oss vara rliga, de skyltar som han vljer att plocka upp p scen r ltar som han tnkt spela i alla fall. Ungefr hela hans ltkatalog finns ju representerad p skyltar.

Det har vl hnt nn enstaka gng att det verkligen r ngot helt oplanerat.. men ofta r det inte.
Lost in the flood i somras kndes inte planerat iaf, spelar han vl inte fr ofta?
Citera
2013-05-15, 16:31
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemwindo
Lost in the flood i somras kndes inte planerat iaf, spelar han vl inte fr ofta?

Sju tillfllen under 2012 turnen (Enligt setlists.fm), s det r ju inte s sllan. Han verkar ha lirat ungefr 230 olika ltar under 2012-turnen. Lost in the flood hamnar p 64'e plats gllande antal kvllar den spelades.

Likadant jublet nr han valde nn obskyr skylt-lt infr en av Stockholmsspelningarna 2009... kruxet var ju att sagda lt var med under soundchecken tidigare p dan.

Eller varfr inte prata om Mountain of Love som var ganska obskyr... Det hr med att se ut som att stmma gitarren.. Kikade man p det frn en annan vinkel s handlade det om att ge crew tid nog att f ut texten och ackorden p telepromptern framfr Bruce.

Missfrst mig nu rtt. Bruce r ngot av en musikalisk husgud fr mig. Men det r fan inte alls lika improviserat som det ser ut... all part of the show folks.
Senast redigerad av EckiEcki 2013-05-15 kl. 16:40.
Citera
2013-05-26, 13:36
Medlem
Cosmic Kids avatar
Happ, s krde han hela BTR i Danmark fr ngra dagar sen, s unika var visst vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in