2012-11-07, 12:19
Medlem
Jag började en kurs i augusti med fler kurser kommande efter varandra men kursen i augusti har jag inte fått något slutbetyg i eftersom skolan glömde bort att boka in slutprov för mig.

Jag har nu inte haft tid att repetera och därför inte kunnat påminna skolan om att jag ska få göra provet. Detta innebär med andra ord att jag inte fått dom 100p som jag beräknades ha fått 3 veckor efter kursstarten i augusti.

Innebär detta att jag blir återbetalningsskyldig till CSN nu?
Citera
2012-11-07, 12:46
Medlem
svampdamps avatar
Nej.
Citera
2012-11-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Nej.

Kan jag lita på det? Ett slutprov måste jag någon gång förstås göra för att faktiskt få dom där 100 poängen som CSN gett mig pengar för. Men jag antog att poängutdelningen måste ske inom kursens tidsram, alltså inom max 5 veckor efter startdatum.
Citera
2012-11-07, 14:32
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av churchwall
Kan jag lita på det? Ett slutprov måste jag någon gång förstås göra för att faktiskt få dom där 100 poängen som CSN gett mig pengar för. Men jag antog att poängutdelningen måste ske inom kursens tidsram, alltså inom max 5 veckor efter startdatum.

Om du sökt studiemedel för Period 1 till 4 så kollar CSN dina resultat i början av Juni. Sen väntar de tills efter omtentaperioderna i Augusti. Sen vid jul får du en betalningsplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in