Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-09, 16:53
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazgul92
Att vara oskuld som 18-19 - + åring inte är något fel. Vänta med sex tills de känns rätt.

Att vara oskuld som 19 åring är ett klockrent bevis på att det är något allvarligt fel på en.
Citera
2012-11-09, 21:30
  #134
Medlem
Sluta safe:a din jävla mes. Du kommer från ett land där det är hur svårt som helst att "trilla mellan stolarna" och allt faktiskt går åt helvte. Du är 15-19 år gammal, du behöver inte ha konstant kontroll på din ekonomi, skola och relationer. Du behöver inte vara bäst, för även om man är bäst på gymnasiet kommer det gå över. Glory is not forever osv osv.

Personligen hade jag även valt att plugga något mer vettigt och mindre... Flummigt. Men det hade jag inte en tanke på på den tiden, och jag tror inte de andra flummisarna är sugna på att plugga till ingenjörer oavsett vad jag säger heller.

Åh, fast det bästa kanske: Sluta älta gamla misstag och krossade relationer av olika slag. Dagen då jag ansvarar över en annan människas liv är det kanske dags att börja tänka efter jävligt noga före, men innan dess är det egentligen bara att tuta och köra. Gå på magkänsla, ge fan i att knarka, det löser sig och erfarenheter är trotsallt ovärderliga.

Sista: skär dig för helvete inte din jävla tokmes!! Du vet mycket väl att du har dåligt läkkött, ärren kommer vara kvar i minst 10 år. Nej.
Citera
2012-11-09, 23:21
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kollektivavtal
Sluta safe:a din jävla mes. Du kommer från ett land där det är hur svårt som helst att "trilla mellan stolarna" och allt faktiskt går åt helvte. Du är 15-19 år gammal, du behöver inte ha konstant kontroll på din ekonomi, skola och relationer. Du behöver inte vara bäst, för även om man är bäst på gymnasiet kommer det gå över. Glory is not forever osv osv.

Personligen hade jag även valt att plugga något mer vettigt och mindre... Flummigt. Men det hade jag inte en tanke på på den tiden, och jag tror inte de andra flummisarna är sugna på att plugga till ingenjörer oavsett vad jag säger heller.

Åh, fast det bästa kanske: Sluta älta gamla misstag och krossade relationer av olika slag. Dagen då jag ansvarar över en annan människas liv är det kanske dags att börja tänka efter jävligt noga före, men innan dess är det egentligen bara att tuta och köra. Gå på magkänsla, ge fan i att knarka, det löser sig och erfarenheter är trotsallt ovärderliga.

Sista: skär dig för helvete inte din jävla tokmes!! Du vet mycket väl att du har dåligt läkkött, ärren kommer vara kvar i minst 10 år. Nej.

Mår du bra eller?
Citera
2012-11-09, 23:36
  #136
Medlem
Reexass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaino1697
Tjenare mina älskade flashbackare!!
Jag är ny här och det här är mitt första inlägg, har längtat som fan över att få vara medlem här. Jag är rätt så ung, precis fyllt 18 dock men jämfört med er så är jag väldigt ung. Jag älskar detta forum som fan, alla är väldigt mogna och är allvarliga och hjälpsamma.

Nog med känslor nu.
Jo, som rubriken lider vad vet du idag som du önskar att du visste när du var mellan 15-20?
Jag vet att man är inte en ungdom när man är 18 utan "myndig". Men ser mig själv som en ungdom

Motivera era svar tack!

Rätt så ung?! Haha! Det finns ju de som bara skriver in att dem är 18, själv så är jag ju mycket yngre än dig och jag tror många här också är det, fastän de bara skrivit in att de är 18. Så glöm och dröm.
Citera
2012-11-11, 20:50
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reexas
Rätt så ung?! Haha! Det finns ju de som bara skriver in att dem är 18, själv så är jag ju mycket yngre än dig och jag tror många här också är det, fastän de bara skrivit in att de är 18. Så glöm och dröm.
Du kan glömma och drömma med ditt konto. Då du är under 18 får du inte ha ett konto på Flashback. Tillbaka till hamsterpaj med dig!
Citera
2012-11-11, 23:38
  #138
Medlem
Att man bör avsluta alla fyllor med ett eller ett par stora glas vatten, då uteblir/minskar huvudvärken dagen efter.
Citera
2012-11-12, 21:38
  #139
Medlem
BadassRolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XiongShi
Bryt nu. Jag har varit i din sits. Dina spelpolare är inte riktiga polare, du sviker ingen om du ger upp spelandet. Vill dom fortfarande inte vara dina vänner när du slutat var dom aldrig dina riktiga vänner. Jag vet att du inte sa något om detta, men det är något som kommer ta emot när du sedan försöker sluta.

Lyssna på mig:
1. Avinstallera dina spel, avinstallera mumble, Steam, allt du använder för att spela (om PC)
2. Sälj/ge bort alla dina spelkonsoler, tillbehör och spel, skit i om det är limited edition dom är inte värda ett skit ändå (om konsol)
3. Satsa på dig själv, se livet som ett jävla stort RPG där du faktiskt blir belönad om du jobbar hårt, satsa på att dra igång något soft företag, börja träna, studera, du gör vad du vill med livet

Snälla spela inte bort din ungdom. Går du fortfarande i gymnasiet är det absolut inte försent att sluta IDAG och se en massiv förbättring när du blickar tillbaka om 6 månader.

Tack för ett mycket motiverade inlägg. Har börjat fundera på hur jag kan trappa ner på datorspelandet. Kan dock inte bara avinstallera allt som har med gaming att göra. Även fast jag innerst inne vet att du har rätt i allt du skriver. Handlar nog om att jag är mer eller mindre beroende tyvärr... Drivet att "bli bäst" på spelet man spelar finns ju också kvar och drömm om att försörja sig på gaming är inget jag kan släppa. (Även om jag vet att det 99,9% inte kommer inträffa)

Tog hur som helst första steget idag och införskaffade ett gymkort, tänker dessutom avlägga 1-2 timmar om dagen på studier vilket borde lämna kvar cirka 2 timmar åt datorn.
Alltid trevligt att få lite input från folk med facit i hand så att säga
__________________
Senast redigerad av BadassRolf 2012-11-12 kl. 21:40.
Citera
2012-11-15, 03:11
  #140
Avstängd
Att hälsan är allt.
Citera
2017-01-18, 00:34
  #141
Medlem
Att dina vänner inte alltid har rätt.

Lägg MYCKET tid på att hitta rätt vänner, du kan alltid lära känna helt nya personer om du bara orkar vara generös, inkännande och öppen.

Sluta aldrig utveckla dig själv.

Lär dig dina egna svagheter och lägg mycket energi på att träna bort dem eller skydda dig själv.
Citera
2017-01-18, 18:15
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filmfantasten
Att hälsan är allt.

Att lycka är allt, har du lycka har du troligen även hälsa.
Citera
2017-01-25, 17:10
  #143
Medlem
bananajoe33s avatar
Att droger förstör psyket rejält.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback