Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-27, 17:14
  #313
Medlem
glimmandes avatar
Började tänka på den här tråden när jag läste denna Guardian-artikel av Tracy Van Slyke:

http://www.theguardian.com/commentis...ildren-parents

Citat:
Thomas the Tank Engine had to shut the hell up to save children everywhere
Classism, sexism, anti-environmentalism bordering on racism: any parent who discovered these hidden lessons will be glad the show’s star just quit ...

"What are you doing James? You're a big pink steamie," says Diesel, the bad-boy engine. (For the record, all the "villains" on Thomas and Friends are the dirty diesel engines. I'd like to think there was a good environmental message in there, but when the good engines pump out white smoke and the bad engines pump out black smoke – and they are all pumping out smoke – it's not hard to make the leap into the race territory.)

mm. knaserier

Tydligen så är det inte enbart Sverige som lider under en regimmedia som består av radikalfeministiska kulturvetare.
Citera
2014-07-27, 22:03
  #314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Började tänka på den här tråden när jag läste denna Guardian-artikel av Tracy Van Slyke:
http://www.theguardian.com/commentis...ildren-parents
Tydligen så är det inte enbart Sverige som lider under en regimmedia som består av radikalfeministiska kulturvetare.
Är inget heligt längre? Finns det rasism/fascism/antifeminism överallt om man bara tittar noga? Nu fick jag faktiskt en tår i ögat, på riktigt! Jag växte för f-n upp i början på 1960-talet med "Thomas the Tank Engine" (jag har glömt det svenska namnet) - små böcker (c:a 10x10cm). Sedan fanns det en bok med liknande tema som hette "Det lilla loket som kunde" eller något liknande. Jag lärde mig läsa med hjälp av dem! Debatten om Tin-Tin tycker jag mest är löjlig, jag har inte samma sentimentala kopplingar till de böckerna. Men nu börjar min vrede växa på allvar...
Citera
2014-07-27, 22:39
  #315
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oirutetuieort65
Jag växte för f-n upp i början på 1960-talet med "Thomas the Tank Engine" (jag har glömt det svenska namnet) - små böcker (c:a 10x10cm). Sedan fanns det en bok med liknande tema som hette "Det lilla loket som kunde" eller något liknande.

Intressant! Antar att böckerna drev dig in i det vita Patriarkatets förtryckande armar?

Förutsatt att man betalar folk lön för att leta så kan aktivister verkligen hitta förtryck i precis vad som helst. Tror det beror på att de vill göra skäl för sin lön. Säg att man får ett år på sig att läsa sådan här hemsk barnlitteratur utifrån ett rasifierat-feministiskt perspektiv. Efteråt måste man skriva ihop en rapport och då gör man bäst i att problematisera och påstå att man hittat rasism. För annars finns inget skäl till fortsatt offentlig finansiering av nästkommande studie. Det är ett självspelande piano för att förse humanistiskt utbildade "experter" med försörjning.

Har egentligen inget större problem med att staten och media försörjer arméer av dessa gråterskor. Handlar om nån promille av statsbudgeten för att hålla dem rullande och det orkar jag inte bry mig om. Bara störande att de värdelösa studierna ska trumpetas ut i media vilket förpestar min intellektuella tillvaro. Rubbar mina cirklar.
Citera
2014-07-28, 21:12
  #316
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Förutsatt att man betalar folk lön för att leta så kan aktivister verkligen hitta förtryck i precis vad som helst.

Här följer ett exempel, som säkert har någon intressant medicinsk diagnos. Hadley Freeman på brittiska Guardian hävdar att intresset för Kim Kardashians arsle är rasistiskt. Hadley har dock inte missat att Kim är armenier, vilket är så vit och/eller indoeuropeisk man kan bli i de gamla rasteorierna. http://sv.wikipedia.org/wiki/Armenoid_ras

Så hur kan intresset för Kims armeniska arsle vara rasistiskt?

Jo, Kims arsle är ju stort.

Och vilka har stora arslen?

NEGRER

Så DÄRFÖR är intresset för Kims stora arsle RASISTISKT

"Kardashian herself is not black – she is half-Armenian, and therefore classified as white European, which presents an interesting opportunity for fashion magazines and pop culture. Here is a woman with the physical attributes associated with sexualised black women, but the skin colour that is preferred by magazine editors. "

http://www.theguardian.com/fashion/2...t-up-for-grabs

Mental störning hos mediefeminister är alltså inte begränsat till Sverige.
Citera
2014-07-28, 21:35
  #317
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Så hur kan intresset för Kims armeniska arsle vara rasistiskt?

Jo, Kims arsle är ju stort.

Och vilka har stora arslen?

NEGRER

Så DÄRFÖR är intresset för Kims stora arsle RASISTISKT

"Kardashian herself is not black – she is half-Armenian, and therefore classified as white European, which presents an interesting opportunity for fashion magazines and pop culture. Here is a woman with the physical attributes associated with sexualised black women, but the skin colour that is preferred by magazine editors. "

Undrar vad som försiggår inne i de här analytikernas sinnen?
Det är nog en ganska mörk plats fylld av fördomar som de sedan påstår att andra lider av. Nånting med det där inte ser bjälken i sitt eget öga tycker jag passar in på deras analyser.

Tycker det är roligt att de som kommenterar inte heller riktigt förstår var hon vill komma.

Citat:
kizbot
28 July 2014 3:37pm
I think the point is is that it's ok for her to flaunt it and accentuate it along with all her other curvy bits but it's not ok for anyone to then pay attention to it.

Svar:
hadleyfreeman
28 July 2014 3:48pm
No. The point is a woman can dress however she wants but she shouldn't be reduced to that body part. Is that really so complicated?

Måste säga att jag ibland faller för reduktionsfrestelsen när jag ser nåt jag gillar. Har inte ens vett att skämmas för det.
Citera
2014-07-28, 21:57
  #318
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Undrar vad som försiggår inne i de här analytikernas sinnen?
Det är nog en ganska mörk plats fylld av fördomar som de sedan påstår att andra lider av. Nånting med det där inte ser bjälken i sitt eget öga tycker jag passar in på deras analyser.

Tycker det är roligt att de som kommenterar inte heller riktigt förstår var hon vill komma.

Måste säga att jag ibland faller för reduktionsfrestelsen när jag ser nåt jag gillar. Har inte ens vett att skämmas för det.
Kim Kardashians arsle är rasism. Ja, där ser man. Jag som rasist ser ju gärna att rasismen ökar så det är väl bara att tacka antirasisterna för att dom är vida överlägsna mig på att skapa rasism.
Citera
2014-08-24, 22:25
  #319
Medlem
glimmandes avatar
Surfade runt och hamnade på några bloggar som borde få hedersomnämnanden. Tror inte att de är rena mediefeminister än i MSM men ge dem lite tid så kommer de nog kunna etablera sig. De håller den höga mediefeministnivån. Tar med bloggarna och deras beskrivning över vad de sysslar med.

NoBoyToy
http://noboytoy.wordpress.com/

Citat:
"Mannens ständiga krig mot Kvinnan - hans Moder - leder till en värld utan kärlek och i förlängningen, om han får hållas, till en värld utan Människan." /NoBoyToy

When Darkness Falls
http://wdarknessfalls.wordpress.com/

Citat:
Bio: Arg otrevlig kortstubinad feminist. Smart farlig kompromisslös manshatare. You're gonna love me.

De är VÄLDIGT arga. På män som de helst vill upplösa som existerande subjekt då männen ligger bakom allting ondskefullt i världen. Det är som att komma in i det mörkaste hörnet av sektfeminism när man läser deras texter.
Citera
2015-03-21, 12:59
  #320
Medlem
TransitGlorias avatar
Dags att liva upp den här gamla tråden litet med ett relevant inlägg. My Vingren, som jag vill minnas tas upp här, har nu belönats med en praktiktjänst på Sveriges Radio.

Med skolning i ROKS och både Researchgruppen och politism.se i CV:n borde My gå långt. Hon har dessutom visat tydligt att hon inte mår riktigt bra, vilket torde göra henne till en tillgång i Sveriges Radios åsiktskorridorer.

Hon är även en av få elitfeminister som faktiskt blivit rejält misshandlade, inte bara hotade!

Ur Södertörns Tingsrätts dom, Mål nr B 8560-13, 8990-13.

Citat:
Det uppstod inne i vandrarhemmets lokaler ett verbalt gräl mellan Johan, som var väldigt full, och en annan deltagare vid namn Oskar. I samband därmed kastade Johan en ölburk mot Oskars huvud. Hon lämnade då lokalerna och gick ut och satte sig på en bänk på innergården. Hon kom därefter att sitta med ryggen mot dörren till vandrarhemmet; hon satt med benen uppdragna och ryggen krökt.

Efter en stund kom Johan ut på innergården. Han, som då var upprörd och skrikig, gick fram och tillbaka och skrek medelklassfittor upprepade gånger. Hon vände sig om och bad honom att sluta upp med att uttala sig på det sättet.

Johan, som brukar bära stålhätteförsedda punkkängor, utdelade därefter en spark, som passerade genom utrymmet mellan bänkens rygg- och sittbrädor och träffade henne mot den nedre delen av bröstryggen, samtidigt som han ropade medelklassfitta.

Hon såg att Johan tog sats innan han sparkade och hon kände att han träffade med en mindre del av skon; hon tror att han träffade med överdelen av tåhättan. Hon är övertygad om att han sparkade i avsikt att träffa henne. Sparken var så hård att hela bänken skakade till och att hon tappade luften.

Att My, trots att hon misshandlades av en vänsterextremist, rättar sig i ledet och fortsätter hävda att högerextremister är det största hotet mot henne (samt mysgulla med den dödshotande kvinnomisshandlaren Kim Fredriksson på twitter https://twitter.com/myvingren/status/378480401280290816 )gör henne till både mentalsjuk och farlig. För sig själv, för andra kvinnor och samhället. MEN! En feminist i Sveriges Radios smak, som gärna offrar sanningen, sig själv och andra kvinnor för Saken.

Jag vill avsluta med att gratulera My till att hennes galenskap burit prestigefylld frukt med ett litet citat från henne:


Citat:
Ursprungligen postat av My Vingren
Jag kan inte gå härifrån för jag har ingenstans att ta vägen. För jag kan inte börja om mitt liv, bli gladare, mindre arg, ledsen, frustrerad för jag har sett hur världen ser ut och jag kan inte blunda hur mycket jag än önskar jag kunde. Ibland känns min feminism som en kronisk sjukdom jag aldrig bad om, som reumatism som värker i lederna. Men har du en gång vaknat som feminist kommer du alltid vara feminist. Det går inte att gå härifrån. Hur illa den här bunkern än luktar.

Jag hatar inte män. Om du har uppfattat det så blir jag ledsen. Men då har du inte läst mina eller andra feministers texter, analyser, forskning och tolkningar. Du ber mig att sluta stirra mig blind på strukturer. Förstår du inte att det är min tröst, mitt framtidshopp? Om sociala konstruktioner som skapar det överrepresenterade mansvåldet finns det möjlighet. Möjlighet till en bättre värld.

Vet du vad en skyttegrav är? En skyttegrav är ”ett manshögt dike med syfte att skydda personal och materiel”. Jag står inte i den här graven för att jag gillar att bråka, för att jag är oförmögen att tänka logiskt, förstå forskning, statistik eller andra former av objektiva analyser av vår samvärld. Jag står här för att skydda. Skydda den där sextonåringen som inte överlevde. Som jag inte lyckades rädda. Jag står kvar. Bredbent.
Citera
2015-03-21, 13:15
  #321
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Dags att liva upp den här gamla tråden litet med ett relevant inlägg. My Vingren, som jag vill minnas tas upp här, har nu belönats med en praktiktjänst på Sveriges Radio.

Med skolning i ROKS och både Researchgruppen och politism.se i CV:n borde My gå långt. Hon har dessutom visat tydligt att hon inte mår riktigt bra, vilket torde göra henne till en tillgång i Sveriges Radios åsiktskorridorer.

Hon är även en av få elitfeminister som faktiskt blivit rejält misshandlade, inte bara hotade!

Ur Södertörns Tingsrätts dom, Mål nr B 8560-13, 8990-13.



Att My, trots att hon misshandlades av en vänsterextremist, rättar sig i ledet och fortsätter hävda att högerextremister är det största hotet mot henne (samt mysgulla med den dödshotande kvinnomisshandlaren Kim Fredriksson på twitter https://twitter.com/myvingren/status/378480401280290816 )gör henne till både mentalsjuk och farlig. För sig själv, för andra kvinnor och samhället. MEN! En feminist i Sveriges Radios smak, som gärna offrar sanningen, sig själv och andra kvinnor för Saken.

Jag vill avsluta med att gratulera My till att hennes galenskap burit prestigefylld frukt med ett litet citat från henne:

Här berättar My om hur hon smygfotar mäns skrev i tunnelbanan:

https://www.youtube.com/watch?v=8cHn2VgMPE4

Får vi måhända se lite sådana fotoreportage på SR:s hemsida framöver?
Citera
2015-12-26, 09:51
  #322
Medlem
spknoises avatar
Feminister blir ägda av danskar och David Eberhard Den som inte kan se att dessa galna kvinnor är sjuka lider förmodligen av nagot själva..

https://www.youtube.com/watch?v=8WByqLW-KuM
Citera
2015-12-29, 11:14
  #323
Medlem
Perignons avatar
Erika Trejs på SvD hör absolut hemma i extremfeministernas led. Senaste krönikan är ett underbart bevis på hur det nya modeordet "faktaresistens" kan appliceras på något eller någon. Trejs är definitivt faktaresistent.

Läs och begrunda...

http://unvis.it/http://www.svd.se/sv...ris/om/sverige


En sammanfattning av hennes feminstmiljöpartistpartsinlaga blir ungefär såhär: "Det går tillräckligt bra för Sverige, vi ligger på plats 15 i världen. Visserligen är det i bakkant av samtliga industrialiserade länder, men det spelar mindre roll bara vi är bättre än Bangladesh och Pakistan är jag nöjd och förresten köpte du julklappar i år med så därför ska du inte tycka det är kris."

Undrar hur hon skulle reagera på att tvångsläsa Tinos blogg? Det skulle bli full kortslutning i förnekelsecentrat, det är jag övertygad om.
Citera
2023-06-10, 18:58
  #324
Medlem
Glödskals avatar
Isobel Hadley-Kamptz håller på att klappa ihop:

Citat:
Jag är så trött och ledsen att min hjärna slutar fungera och samtidigt hänger allting på att min hjärna fungerar och att jag orkar bära allt.
Citat:
Insikten att jag absolut inte få gå sönder för då kommer allting falla är inte jätteuppmuntrande.
https://twitter.com/isobelsverkstad/...07568128794626


Isobel Hadley-Kamptz: Feministisk snöröjning gör Sverige värt att försvara:
https://www.dn.se/ledare/isobel-hadl...-att-forsvara/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback