Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-28, 17:05
  #13
Medlem
En liten bump här då. Vet någon om det finns någon gör det själv hall i Linköping som har lyft? Har kollat med dem närmsta mackarna men de har bara för tvätt.
Citera
2012-03-28, 19:15
  #14
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe_x90
En liten bump här då. Vet någon om det finns någon gör det själv hall i Linköping som har lyft? Har kollat med dem närmsta mackarna men de har bara för tvätt.
OkQ8 vi Braskensbro har två eller tre lyftar. Men ingen där hjulen vilar på den utan de går fritt, tyvärr. Är lite mer osäker man även OKQ8 i Skäggetorp har om jag inte är ute o cyklar nu.
Den vid Brasken brukar oftast vara knökfull så kolla gärna om den i Skäggetorp har innan du åker.
Citera
2012-03-31, 15:05
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
OkQ8 vi Braskensbro har två eller tre lyftar. Men ingen där hjulen vilar på den utan de går fritt, tyvärr. Är lite mer osäker man även OKQ8 i Skäggetorp har om jag inte är ute o cyklar nu.
Den vid Brasken brukar oftast vara knökfull så kolla gärna om den i Skäggetorp har innan du åker.
Okej tack, får kolla upp det då Vet du om de har oljeavskiljare eller får man ta med en dunk själv till spillolja?

Och hur funkar en lyft där inte bilen vilar på hjulen? Har aldrig använt en lyft så inte helt hundra på hur man gör.
Citera
2012-03-31, 16:10
  #16
Medlem
toby79s avatar
De flesta mackar har uppsamling av olja om de har en riktig gdshall. Men jag skulle slå en pling till dom och fråga först så slipper man onödigt jobb.

En lyft som du inte kör upp på lyfter bilen med armar som man får ställa in mot bilens lyftpunkter. Instruktionsboken kan alltså vara bra att kolla lite i.
Citera
2013-01-14, 03:57
  #17
Medlem
Chris Jacks avatar
Några Gävle-bor här? Känner ni isåfall till några fler ställen i Gävle-Sandviken området som har GDS-hall, förutom OK Brynäs och Andersberg. Tänker dels på priserna men också om det finns något ställe som har en lyft där hjulen är fria så att man kan pyssla med lite hjulupphängningsjobb utan att få ryggskott.
Citera
2018-06-20, 17:43
  #18
Medlem
Lyfter denna tråden.

Var finns det hall med lyft i Malmö/Lund-området? Är enbart intresserad av billyft. Tvättmöjligheter och verktyg struntar jag i.

Tack


Edit: någon som vet om okq8 har lyftar nuförtiden?
__________________
Senast redigerad av wafflesnatcher 2018-06-20 kl. 18:01.
Citera
2018-06-26, 14:28
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wafflesnatcher
Lyfter denna tråden.

Var finns det hall med lyft i Malmö/Lund-området? Är enbart intresserad av billyft. Tvättmöjligheter och verktyg struntar jag i.

Tack


Edit: någon som vet om okq8 har lyftar nuförtiden?
De flesta OKQ8-stationerna i centrala Malmö som erbjuder tvätta själv har liftar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback