Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-02-05, 10:20
  #25
Medlem
psykosxprts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Varför är tramadol så överskattat? Det är ju löjligt hur folk avdyrkar denna drog. Kodein är ungefär lika starkt, båda är klassade i klass III. När jag knarkat på tramadol har jag behövt 40-60 st 50 mg's kapslar, när det räcker med en tablett OxyContin 80 mg. O om man nu ska råna ett apotek, så vad fan tar man tramadolen för? Jag slängde jävligt mycket tramadol när jag jobbade på apotek.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4460655
Lyssna på; "Vi sa till personalen, vart ligger Tradolanen och var ligger Iktorivilen?"

Om man ska råna ett apotek så prioriterar man väl för fan inte Tradolan?

Alla 40-50 på en gång? Tror du skulle spytt upp allt då och fortsatt sådär halva dagen. Och för att klargöra; det spelar ingen roll om man har opiattolerans, man spyr av den resterande aktiviteten. Tror aldrig jag spytt av opioider (och jag har tagit en del) bortsett från när jag blandat hejvilt möjligen. Det absolut enda undantaget är tramadol som fått mig krama stolen som om den vore min bästa vän mer än en gång. Samma sak händer om jag tar den direktverkande kusinen venlafaxin.
2013-02-05, 11:04
  #26
Medlem
masterior26s avatar
tycker också tramadol är en skitdrog men det beror väll på att jag gått på heroin men jag förstår helt klart att folk som inte missbrukat opiater innan så är det en bra drog för dom, den är ju inte så stark så den passar ju bra som första alternativ.
2013-02-05, 12:28
  #27
Avstängd
nkvd2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
tycker också tramadol är en skitdrog men det beror väll på att jag gått på heroin men jag förstår helt klart att folk som inte missbrukat opiater innan så är det en bra drog för dom, den är ju inte så stark så den passar ju bra som första alternativ.

Samma här. Så är det nog. Testade en gång 10 stycken tror jag 50mg. Hände ingenting. Det var första och sista gången. Men det kanske var för lite.
2013-02-05, 12:43
  #28
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
Jag älskar de flesta opiater men så länge jag kan rå nodda på 300-400 mg tramadol så kommer det alltid vara första valet. sen gillar jag tramadol speciellt pga adrenalin kicken man får. tycker det är en perfekt blanding med adrenalinet och den sänkta känslan av tramadol


En lite ot fråga här:Finns det fler opiater/opioder som gör så man får adrenalin? för man blir väll lite hög på adrenalin på tramadol eller?

Själv kan jag inte nodda på tramadol oavsett vilka doser jag tar. Numera är jag väl en aning tolerant mot opis men jag har aldrig kunnat nodda på tramadol. Jag skulle gissa att folk som är känsligare för Tramadolens påverkan på noradrenalinåterupptaget än dess påverkan på opioidreceptorerna inte gillar Tramadol lika mycket som de som är känsligare för dess påverkan på opioidreceptorerna än noradrenalinåterupptaget. Speciellt är det nog så för folk som är vana vid riktiga opiater och söker efter ett sådant rus.

Tramadol påverkar noradrenalinåterupptaget och inte adrenalin. Vanliga opiater påverkar inte noradrenalinåterupptaget på det sättet som Tramadol gör, och det är väl tur det. Efter en sökning så ser jag att Tapentadol påverkar noradrenalinåterupptaget den med.
2013-02-05, 13:08
  #29
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
Jag älskar de flesta opiater men så länge jag kan rå nodda på 300-400 mg tramadol så kommer det alltid vara första valet. sen gillar jag tramadol speciellt pga adrenalin kicken man får. tycker det är en perfekt blanding med adrenalinet och den sänkta känslan av tramadol


En lite ot fråga här:Finns det fler opiater/opioder som gör så man får adrenalin? för man blir väll lite hög på adrenalin på tramadol eller?

Själv kan jag inte nodda på tramadol oavsett vilka doser jag tar. Numera är jag väl en aning tolerant mot opis men jag har aldrig kunnat nodda på tramadol ens när jag var helt färsk. Jag skulle gissa att folk som är känsligare för Tramadolens påverkan på noradrenalinåterupptaget än dess påverkan på opioidreceptorerna inte gillar Tramadol lika mycket som de som är känsligare för dess påverkan på opioidreceptorerna än noradrenalinåterupptaget. För någon som mig som är van vid riktiga opiater och söker efter ett sådant rus så är tramadol rätt kasst.

Om man ska vara petig så påverkar tramadol alltså noradrenalinåterupptaget och inte adrenalin. Vanliga opiater påverkar inte noradrenalinåterupptaget på det sättet som Tramadol gör, och det är väl tur det. Efter en sökning så ser jag att Tapentadol påverkar noradrenalinåterupptaget den med.

Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
tycker också tramadol är en skitdrog men det beror väll på att jag gått på heroin men jag förstår helt klart att folk som inte missbrukat opiater innan så är det en bra drog för dom, den är ju inte så stark så den passar ju bra som första alternativ.

Ja, när man är van vid heroin och liknande så känns tramadol rätt fattigt, men allt är relativt. När jag började käka Tramadol (som var min första opioid) så kunde jag äta 200mg och känna mig nöjd med den lilla effekt jag fick. Nu när jag kört heroin, morfin, ketogan, oxy och andra riktiga grejer så känner jag mig nästan bara frustrerad när jag äter tramadol eftersom att jag inte kan få ett ordentligt opiatrus på skiten.
2013-02-14, 04:13
  #30
Medlem
3g tramadol? fjantigt att ljuga om den saken .. synd att drogen inte är något för dig men snacka inte massa skit..
2018-12-01, 10:54
  #31
Medlem
thegodalmightys avatar
Perfekt vardagsopiat ju, tar man 200mg kan man va lite pigg och sådär, sen kommer man hem å tar mer så kan man nodda om man vill
2018-12-01, 11:12
  #32
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) Den stora Tramadol-tråden (alla frågor om Tramadol, Tradolan, Nobligan m.fl.tas här)/låst
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback