Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-12, 04:48
  #85
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwi901
Ja dom har överträffat förväntningarna, därav har aktien gått upp. Nu tror jag dom är för höga av nämnda anledningar. Vad tror du nästa kursökning kommer drivas av?
PE ligger på 43. Rätt så högt, men tycker det är en sund värdering i förhållande till potentialen.
Citera
2017-11-12, 22:39
  #86
Medlem
TossigTokers avatar
Efter blizzcon då dom visa upp Vanilla WoW, Så kommer det dra in mycket pengar till företaget. Många gamla spelare som kommer komma tillbaka till wow,
Citera
2017-11-13, 14:42
  #87
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TossigToker
Efter blizzcon då dom visa upp Vanilla WoW, Så kommer det dra in mycket pengar till företaget. Många gamla spelare som kommer komma tillbaka till wow,
Ytterst tveksamt.
Inte direkt så att folk kommer återkomma för nostalgin.
Privatservrar har redan funnits hela tiden, och har varit enkelt tillgängliga för dessa personer.

Känns dock som en liten rolig grej, men lär inte bli något jippo som drar in stora pengar. WoW är ganska dött som spel rent generellt.
Citera
2017-11-13, 16:06
  #88
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TossigToker
Efter blizzcon då dom visa upp Vanilla WoW, Så kommer det dra in mycket pengar till företaget. Många gamla spelare som kommer komma tillbaka till wow,

Man känner sig inte en dag äldre men det där är tio år sedan.

Var man säg 18 utan liv och farmade dagarna lång i silithus så betyder inte det att man kommer göra det igen när man är 28 och har andra saker för sig.

Även om vi alla har goda minnen från den tiden så är det för mig personligen och onekligen för många andra inte något man vill lägga ner tid på igen då man har bättre saker för sig som faktiskt spelar roll.

30 åringar nightgibbar väl inte cs 48h i sträck längre heller bara för att det var kul när man var ung.

Blir nog mest dom som redan spelar skulle jag tro. Twinka och ganka med en op-class som hobby vid sidan om sitt vanliga.
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2017-11-13 kl. 16:09.
Citera
2017-11-13, 18:09
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Man känner sig inte en dag äldre men det där är tio år sedan.

Var man säg 18 utan liv och farmade dagarna lång i silithus så betyder inte det att man kommer göra det igen när man är 28 och har andra saker för sig.

Även om vi alla har goda minnen från den tiden så är det för mig personligen och onekligen för många andra inte något man vill lägga ner tid på igen då man har bättre saker för sig som faktiskt spelar roll.

30 åringar nightgibbar väl inte cs 48h i sträck längre heller bara för att det var kul när man var ung.

Blir nog mest dom som redan spelar skulle jag tro. Twinka och ganka med en op-class som hobby vid sidan om sitt vanliga.

Exakt, wow var ett sämre spel på 60 än vad det är idag. Nostalgin som lockar med 60, inget annat. Kommer vara en stor rush i början sen kommer spelarantalet sjunka dramatiskt.
Citera
2017-11-14, 17:08
  #90
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwi901
Exakt, wow var ett sämre spel på 60 än vad det är idag. Nostalgin som lockar med 60, inget annat. Kommer vara en stor rush i början sen kommer spelarantalet sjunka dramatiskt.

Sa jag väl aldrig. Gillade det skarpt. Gillade tbc med tills man började mesa med allt då jag gillade och alltid gillat svåra spel.

Men dom som spelar idag kommer nog inte gilla en hårt förtjänad belöning efter att ha wipat på en boss i dagar om man ens har turen att vinna eller få vänta en vecka till.

Dom som spelar idag är vana med att det går fort. Det gillade jag när jag började spela lite igen och inte hade samma tid över. Man har valt att göra wow otroligt mycket mer casual helt enkelt.

Det finns nog en skara spelare som gillar det och kommer köra vanilla. Men inga av oss som har hundratals dagar spelar i wow kommer nog som vuxna personer återgå till det. Plus om det är samma resa från början igen.

Då passar det nya wow bättre vilket gör att jag tror att vanilla inte kommer göra ett skir för lönsamheten i varje fall

Sen dess har det ju dessutom släppts mycket nya spel. Kör heller typ wildstar då det är nytt innehåll för mig.
Citera
2018-10-01, 22:35
  #91
Medlem
Köpt på mig en del då lanseringen av nya CoD med Battle Royal är mindre än 2 veckor bort.
Konkurrenten PUBG har över 400 miljoner spelare och jag är övertygad om att MINST hälften kommer gå över till CoD. Varför? För PUBG är egentligen ett skitspel som inte är färdigutvecklat och folk har tröttnat. Utvecklarna av sistnämnda fokuserar mer på att släppa lådor och skins istället.

I samma veva går Candy Crush ut med en ny serie vilket också bådar gott.
Intressant höst fram till Jul helt klart!
Citera
2018-10-02, 06:19
  #92
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Zionistt
Köpt på mig en del då lanseringen av nya CoD med Battle Royal är mindre än 2 veckor bort.
Konkurrenten PUBG har över 400 miljoner spelare och jag är övertygad om att MINST hälften kommer gå över till CoD. Varför? För PUBG är egentligen ett skitspel som inte är färdigutvecklat och folk har tröttnat. Utvecklarna av sistnämnda fokuserar mer på att släppa lådor och skins istället.

I samma veva går Candy Crush ut med en ny serie vilket också bådar gott.
Intressant höst fram till Jul helt klart!

350 miljoner av dessa 400 miljoner kör free-to-play på en mobil enhet så de som faktiskt köpt spelet på pc/konsol är 50-miljoner.

Inte för att det skulle vara lite men så att det blir rätt.

Men med det sagt så jo, det borde nog kunna gå att ta delar från PUBG. Det är ju inte så att skaparna har agerat smart. Istället för att leda utvecklingen av sin genre istället anklaga andra som kommer ut med bättre spel inom den för att kopia PUBG trotts att dom inte ens själva var först med denna genre. Istället för att vidrautveckla spelet introducera loot-boxes. Och alla har väl sett deras otroligt kassa ports. Ägarna av PUBG har valt att maxa snabba cash och klagar sen när andra kommer ut med bättre produkter. Löjligt. Inte ens gratis tournaments (som är bra reklam för spelet) kan dom hålla efter sin mega-succee utan istället säger dom att dom ska ta loot-box pengar och hålla dessa.

Ingen bra PR för dessa snubbar och en stor spelare som Activision kan nog få en bra bit av kakan.
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2018-10-02 kl. 06:31.
Citera
2018-10-02, 13:50
  #93
Medlem
Evil_Santas avatar
Är också en av de som köpt på mig inför lanseringav CoD. Kan vara ett bra köp på ett års sikt, speciellt om de släpper WoW classic under sommaren 2019 vilket kanske är för mycket att hoppas på men en spelbar demo finns på blizzcon i år iaf.
Citera
2018-10-04, 16:09
  #94
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Man bör ha i åtanke:
- CoD kommer kosta 600kr, och man måste alltså köpa hela spelet för att få tillgång till battle royale mode
- PUBG har en first-mover-advantage. Tror många kommer gå över till CoD, men tror inte man ska ha för stora förväntningar
- Spelet verkar vara bättre än PUBG på många plan, men från vad jag kan se har spelet inget direkt innovativt

Jag kommer vänta tills efter lanseringen för att köpa fler aktier, förhoppningsvis lite billigare.
Citera
2018-10-19, 13:12
  #95
Medlem
Evil_Santas avatar
Blizzard släpper press release att COD4 sålde för 500M USD under öppningshelgen vilket gör det till det snabbast säljande Cod spelet på väldigt länge men det räckte inte för marknaden och aktien gick ner 8.29% igår och är nere på 71.81$. Ouch.

Edit:Utöver detta går det rykten om att deras nya expansion till WoW blöder prenumeranter väldigt snabbt enligt läckor. Källa på wow subscribers:https://twitter.com/WeakAuras/status...12677578838016
__________________
Senast redigerad av Evil_Santa 2018-10-19 kl. 13:17.
Citera
2018-10-19, 13:15
  #96
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Blizzard släpper press release att COD4 sålde för 500M USD under öppningshelgen vilket gör det till det snabbast säljande Cod spelet på väldigt länge men det räckte inte för marknaden och aktien gick ner 8.29% igår och är nere på 71.81$. Ouch.

Visar bara på hur efterbliven marknaden är. Blizzard har i stort sett bara släppt kvalitetsspel i över 20 år. Gå in på Twitch och kolla, top 10 mest tittade spelen kommer från ATVI.

ATVI kommer att inom 5 år ha dubblat sitt marknadsvärde.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback