Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-11-03, 14:35
  #1
Medlem
Sonny Crocketts avatar
En känd brittisk Tory-politker som var aktiv under 70-talet och som samarbetade nära Thatcher har blivit pedofilmisstänkt i samband med Jimmy Savile-skandalen. Någon som vet vem detta kan tänkas vara?

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/ny...er_7638888.svd
Citera
2012-11-04, 12:06
  #2
Medlem
Mikojans avatar
Inga namn än vad jag kan se. Men pedofilringen och den högt uppsatte 10 Downing Street-brottslingen är snart avslöjade. Bara en tidsfråga. Engelska medier backar aldrig för sånt här.

http://www.dailystar.co.uk/posts/vie...le-to-be-outed
Citera
2012-11-04, 13:19
  #3
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Inga namn än vad jag kan se. Men pedofilringen och den högt uppsatte 10 Downing Street-brottslingen är snart avslöjade. Bara en tidsfråga. Engelska medier backar aldrig för sånt här.

http://www.dailystar.co.uk/posts/vie...le-to-be-outed
Bah! Brittisk media! Jag är bättre än brittisk skvallerpress! Jag har ett par kandidater som jag misstänker:

Geoffrey Howe - Den minister som tjänstgjorde längst med järnladyn.

Douglas Hurd - Gamle utrikesministern som än idag är aktiv i poitiken. Han är även aktiv i välgörenhetshetsgruppen "Crime Concern" (idag kallat: "Catch22") Jimmy Savile använde ju som bekant också välgörenhetssyften för att få utlopp för sin böjelse.

John Nott - Brittiske f.d. försvarsminstern som var aktiv under falklandskriget. Halkontroversiel politiker som haft vissa svårigheter med att låta sig intervjuas efter ministertiden.

Peter Carington - Notts företrädare samt NATOs förre generalsekreterare och den House of Lords medlem som suttit längst tid i historien. Låg sannolikhet att det är han dock, eftersom pedofilen omnämns som en "Thatcherman" och inte som NATO-chef eller liknande.

Richard Luce - Även han utrikesminister. Finns dock ingenting som tyder på att han är en huvudmisstänkt.

Michael Heseltine - både miljö- och försvarsminister under Thatcher. Ej sannolik då han inte var minister förrän på 80-talet. Dock var han aktiv parlamentsledamot under 70-talet och det står ju ingenting i artikeln om att personen varit minister under 70-talet
Citera
2012-11-04, 14:09
  #4
Medlem
Walkers avatar
Kan vara Edward "Ted" Heath, Thatchers företrädare inom Tory.

David Icke kopplade samman Heath med Savile i de senaste intervjuerna. Icke hade pekat ut Heath som pedofil i en bok när han fortfarande levde. Inte följt brittisk press, men antar att den här boken blivit aktuell på nytt i samband med Savile-skandalen.
Citera
2012-11-04, 14:33
  #5
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Kan vara Edward "Ted" Heath, Thatchers företrädare inom Tory.

David Icke kopplade samman Heath med Savile i de senaste intervjuerna. Icke hade pekat ut Heath som pedofil i en bok när han fortfarande levde. Inte följt brittisk press, men antar att den här boken blivit aktuell på nytt i samband med Savile-skandalen.
Vad jag förstår så gäller det här en nu levane politiker. Det är möjligt att Ted Heath dyker upp som ett namn i raden senare men det gäller nog inte denne politiker. Heath gifte sig aldrig och ryktades vara på både homosexuell och asexuell, men det är mycket möjligt att han i själva verket gillade barn istället.

Tror nog att den här skandalen kan bli Storbritanniens variant av den "bordellskandal" vi hade i Sverige för över 30 år sedan då Thorbjörn Fälldin fick gå ut i Riksdagen och offentligt avsvärja sig sexanklagelserna.
Citera
2012-11-04, 14:45
  #6
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Vad jag förstår så gäller det här en nu levane politiker. Det är möjligt att Ted Heath dyker upp som ett namn i raden senare men det gäller nog inte denne politiker. Heath gifte sig aldrig och ryktades vara på både homosexuell och asexuell, men det är mycket möjligt att han i själva verket gillade barn istället.

Tror nog att den här skandalen kan bli Storbritanniens variant av den "bordellskandal" vi hade i Sverige för över 30 år sedan då Thorbjörn Fälldin fick gå ut i Riksdagen och offentligt avsvärja sig sexanklagelserna.

Förmodligen rör det sig om någon för oss okänd brittisk ex-minister. Tror det här kan bli än värre än "Bordell-affären", säga vad man vill om brittisk skvallerpress men de väjer inte för att avslöja detaljer.
Finns någon skit så rotar de fram det.
Citera
2012-11-04, 14:51
  #7
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Kan vara Edward "Ted" Heath, Thatchers företrädare inom Tory.

Ted Heath var inte en politiker i Thatcher-eran. Han var en egen era.

Detta kommer att explodera i London inom kort. Och Mr Crockett tror säkert innerst inne lika mycket som jag att den brittiska skvallerpressen och typ Sky News kommer att leda jakten
__________________
Senast redigerad av Mikojan 2012-11-04 kl. 15:06.
Citera
2012-11-04, 17:04
  #8
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Ted Heath var inte en politiker i Thatcher-eran. Han var en egen era.

Detta kommer att explodera i London inom kort. Och Mr Crockett tror säkert innerst inne lika mycket som jag att den brittiska skvallerpressen och typ Sky News kommer att leda jakten
Nej, för den jakten kommer jag att leda! Precis som den med Claes Elfsberg!


Nej, men allvarligt så tror jag att många politiker är allvarligt oroade nu, och jag tror att många kommer vilja använda denna tragedi för egna politiska syften. Får se hur det här utvecklar sig. Är det ens 100 % fastställt att Jimmy Savile var pedofil? Av det jag hört så har det hadlat om beskyllnigar och anklagelser från ett par personer som påstår sig ha antastats av honom som tonåringar.

Om han nu var pedofil, agerade han inte då på eget bevåg eller ingick han i någon ring? Skulle ministrar i så fall ha vågat anförtro sig åt Jimmy Savile med denna böjelse?
Citera
2012-11-04, 17:55
  #9
Medlem
Uriah.Heeps avatar
Sir Peter Morrison son till en tory-politiker som sedemera blev adlad, har pekats ut som en av pedofilpolitikerna (bl a av en partikamrat). Morrison stog Thacher nära och var bl a hennes sekreterare. Men gubben är död sedan flera år så det måste vara ytterligare en till tory-politiker som har egendomliga böjelser.
Citera
2012-11-04, 17:58
  #10
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Nej, för den jakten kommer jag att leda! Precis som den med Claes Elfsberg!


Nej, men allvarligt så tror jag att många politiker är allvarligt oroade nu, och jag tror att många kommer vilja använda denna tragedi för egna politiska syften. Får se hur det här utvecklar sig. Är det ens 100 % fastställt att Jimmy Savile var pedofil? Av det jag hört så har det hadlat om beskyllnigar och anklagelser från ett par personer som påstår sig ha antastats av honom som tonåringar.

Om han nu var pedofil, agerade han inte då på eget bevåg eller ingick han i någon ring? Skulle ministrar i så fall ha vågat anförtro sig åt Jimmy Savile med denna böjelse?

Det är mer än ett par som kommit med anklagelser mot Savile, han anklagas för 100tals fall av övergrepp. Du kan kolla å dokumentären "The other side of Jimmy Savile" som satte igång hela affären. Fler anklagelser har kommit fram sedan dess.

http://www.youtube.com/watch?v=6nHDZfSl36g
Citera
2012-11-04, 18:03
  #11
Medlem
Snaidistens avatar
Sir Peter Morrison?

http://www.hangthebankers.com/former...-on-boys-home/
Citera
2012-11-04, 18:06
  #12
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Nej, för den jakten kommer jag att leda! Precis som den med Claes Elfsberg!

OK, du verkar ihärdig. Får väl lita på dig då . Senast för en dryg vecka sen såg jag att 200 personer anmält sig som offer till Savile. Sen var det faktiskt slutar är det väl ingen som vet.

Och nu har antalet misstänkta toptories fördubblats. Det pratas om två stycken

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-attacker.html
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback