Jag bor på Gotland och jag har typ aldrig hört talas om dom där föreningarna.
Sen att alla gotlänningar dricker "dricku" är en myt. Det är bara de äldre infödingarna som gör
konstig fråga. såna där projekt finns nog i varenda hörn av landet ska du se. aldrig hört talas om någon antidrogkampanj förut?? sen om dom gör någon "nytta" eller ej är ju en annan femma.
dricku är ingen myt! alla gotlänningar dricker det till frukost. varje dag.
Då lilla Gotland och framför allt Visby är en plats där det samlas väldigt mycket ungdomar under somrarna så rör det sig nog groteskt mycket droger där omkring också... Klart att det sticker i ögonen på antidrogmaffian.
Säkert många som knarkdebutar där, och sådant brukar ju CAN som bekant gråta floder över.
Tänk om typ Enköping svämmade över av droger tre månader om året för att sedan i princip inte finnas alls under resten av året (självklart undantaget Achmed och hans kamelskithasch) då skulle nog samma reaktion ske
finns ju massvis av dessa larviga "kampanjer" konstigt att du inte stött på dom tidigare.. här är en annan rikstäckande kampanj http://www.knarkarbajs.nu/
Jag bor på Gotland och jag har typ aldrig hört talas om dom där föreningarna.
Sen att alla gotlänningar dricker "dricku" är en myt. Det är bara de äldre infödingarna som gör
Har du typ aldrig typ hört talas om dom där föreningarna??? Ettnarkotikafrittgotland står ju på kolektivtrafikens bussar! Motgift har flyers och bannrar lite överallt. Här blir man ju utkastad från skolorna om man har thc i pisset, är det så överallt i Sverige?
Jag vet inte om dessa föreningar är relaterade med ett behandlingshem som finns på gotland.... Hur som helst, jag känner till ett par flickor som var intagna där för ett par år sedan. Dom blev intagna efter att dom hade exprimenterat lite grann med amfetamin.
Vårdarna på hemmet var själva narkomaner och såg till att dessa flickor i dag är i ett hemskt skick. En vårdare gjorde en brud på smällen och såg till så att hon hamnade i ett heroin beroende under 3 år. Dottern har socialen naturligtvis tagit vårdaden för. Vårdaren dog efter dotterns födsel av en överdos. Länge leve gotland!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!