Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-11-02, 03:22
  #1
Medlem
Siilverstjernas avatar
Hej!

Det är så att jag misstänker att jag har blivit hackad och att någon eventuellt övervakar min dator, som en kul grej typ.

I mitt Chrome så har jag då favoritlänkar. En är då "styrkeprogrammet", men nu heter namnet på länken Tjockisprogrammet, och en heter Absolut <namn> men numera heter det Absolut Vodka samt att airdroid heter FireDrop.
Vodka-namnet har varit så i max ett par dagar medan de andra har varit i kanske 1v. Är det möjligt att en annan person kan gå in och göra sånt här? Med tanke på att jag har det senaste virusskyddet och gödkänner inga inkommande anslutningar om mitt skydd varnar om det.

Jag har haft problem med mitt internet och blivit "ddosad" relativt ofta från flera olika ip's, samt haft "TCP?THP?" package drop. Kan det vara så att det är någon som är "inne" i min dator?

Mitt virusskydd/brandvägg är alltid på och har senaste uppdateringen.

Tacksam för hjälp!


Edit: Har de senaste dagarna inte kunnat gå in och konfigurerat min router via webbläsaren heller.


Mvh
Siilverstjerna
__________________
Senast redigerad av Siilverstjerna 2012-11-02 kl. 03:24.
Citera
2012-11-02, 03:25
  #2
Medlem
Har du några skumma processer i Aktivitetshanteraren?
Hämta Malware Bytes och uppdatera, skanna och kolla.
Citera
2012-11-02, 03:38
  #3
Medlem
Siilverstjernas avatar
Fixat det nu, så jag kör Malwarebytes nu, än så länge utan resultat.

Vad gäller processerna, som jag tror att jag har bra kolla på är det en som jag inte sett förut "Utökningsramverk för Windows trådlöst nätverk över 802.11", användare är system och processen heter wlanext. Utöver den så känner jag igen det mest, men jag hade förtillfället väldigt många svchost, windows värdprocesser, men det kanske är pga Malwarebytes kör sökningen?
Citera
2012-11-02, 03:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siilverstjerna
Fixat det nu, så jag kör Malwarebytes nu, än så länge utan resultat.

Vad gäller processerna, som jag tror att jag har bra kolla på är det en som jag inte sett förut "Utökningsramverk för Windows trådlöst nätverk över 802.11", användare är system och processen heter wlanext. Utöver den så känner jag igen det mest, men jag hade förtillfället väldigt många svchost, windows värdprocesser, men det kanske är pga Malwarebytes kör sökningen?

öppna cmd
netstat -a
konstiga ip adresser?
Citera
2012-11-02, 04:06
  #5
Medlem
Siilverstjernas avatar
Kört det nu, och det var....ehm....väldigt många ip-adresser.


Gjorde en till nyss, och nu är det ca 40 totalt, varav 20 inte är från min dator. (Tidigare var det uppemot 100st)


Då är några med följane externa länkar - 2.22.241.171:https ||| 80-239-178-136https ||| h-212-85-75-184 ||
__________________
Senast redigerad av Siilverstjerna 2012-11-02 kl. 04:20.
Citera
2012-11-02, 07:15
  #6
Medlem
ganglere2s avatar
Kör virusprogram för att söka efter virus, trojaner och allt vad de heter. Kontrollera efter om du har några mystiska processer som kör och inte ska vara där.
Fundera på att byta op.
Citera
2012-11-02, 10:46
  #7
Medlem
Gh0steds avatar
Har någon annan haft fysisk tillgång till datorn utan din uppsikt?
Citera
2012-11-02, 11:19
  #8
Medlem
Siilverstjernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Har någon annan haft fysisk tillgång till datorn utan din uppsikt?

Jag har haft en kompis här i ett par dagar, men hon har ingen kunskap alls om hur man ändrar dessa och hon skulle ha sagt något om hon hade det.
Citera
2012-11-02, 12:36
  #9
Medlem
Dags att säkerhetskopiera viktiga filer och sen formatera om kanske? då du uppenbarligen har nått skit i din
dator som inte ska vara där.
Citera
2012-11-02, 13:51
  #10
Medlem
Siilverstjernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Dags att säkerhetskopiera viktiga filer och sen formatera om kanske? då du uppenbarligen har nått skit i din
dator som inte ska vara där.

Ja, det får kanske bli så. Olyckligtvis är min externa sönder, så jag har inget att lägga över filerna på. Om jag inte lägger de på telefonen..
Citera
2012-11-02, 13:53
  #11
Medlem
USB minnen?
Citera
2012-11-02, 14:17
  #12
Medlem
Köp USB-minne, lägg alla viktiga saker i den och omformatera.
Uppdatera gärna inlägget så jag får höra hur det gick.
Inlägget kommer följas.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback