Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-11, 13:43
  #229
Medlem
Spider-Girls avatar
Ingen som tänker på på premiären, alternativt smygpremiären?
Citera
2014-04-11, 13:45
  #230
Medlem
zanteras avatar
Ska se den på Torsdag nästa vecka.
Citera
2014-04-11, 13:48
  #231
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Ska se den på Torsdag nästa vecka.
Jag vill så sjukt gärna gå på smygpremiären, men vill absolut inte missa Blåvitts match, därför har jag övervägt fredagen istället. Men tänker att det kanske är goare stämning och fler riktiga hardcore Spider-Man-fans på torsdagen.
Plus att man slipper vänta en dag till
Citera
2014-04-11, 13:58
  #232
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag vill så sjukt gärna gå på smygpremiären, men vill absolut inte missa Blåvitts match, därför har jag övervägt fredagen istället. Men tänker att det kanske är goare stämning och fler riktiga hardcore Spider-Man-fans på torsdagen.
Plus att man slipper vänta en dag till
Är man hardcore Spider Man-fan håller man sig troligen till de äldre filmerna och ser ASM för den generiska dynga det är.
Citera
2014-04-11, 14:02
  #233
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Är man hardcore Spider Man-fan håller man sig troligen till de äldre filmerna och ser ASM för den generiska dynga det är.
Har sett de äldre filmerna 815 gånger och är glad för varje glimt jag får av någonting i Marvels, och framför allt Spider-Mans, universum. Oavsett att det är ASM och inte de äldre. Tycker för övrigt inte att den första var så dålig som många hävdar, är inte rädd för att folk inte ska tycka att jag är tillräckligt old school, så det erkänner jag utan omsvep Plus att det är härligt att vara i en miljö med andra som har samma passion. Det är bara att kaolla mina tatueringar på min avatar så ser du hur hardcore jag är
Citera
2014-04-11, 16:17
  #234
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Är man hardcore Spider Man-fan håller man sig troligen till de äldre filmerna och ser ASM för den generiska dynga det är.

Är man hardcore fan så borde man väl snarare avsky Raimis filmer för att han i flera fall pissar på ursprungsmaterialet d.v.s. serietidningarna?

Jag har läst serierna och sett flera av tv-serierna så jag anser mig själv vara ett Spider-Man fan och jag gillar Webbs Spider-Man mer än Raimis.
Citera
2014-04-11, 17:06
  #235
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Är man hardcore fan så borde man väl snarare avsky Raimis filmer för att han i flera fall pissar på ursprungsmaterialet d.v.s. serietidningarna?

Jag har läst serierna och sett flera av tv-serierna så jag anser mig själv vara ett Spider-Man fan och jag gillar Webbs Spider-Man mer än Raimis.
Exakt. Kommer alltid finnas folk som vill avgöra vem som är hardcore och inte. Istället bara för att låta folk gilla det de gillar. Jag har varit fanatisk Marvel fan hela mitt liv och är skittrött på att folk ska battla om vilka filmer som är mest rätt, old school, äkta osv
Jag ser framemot hela grejen med en ny Spider-Man-film, oavsett vilken av dem, sjukt mycket. Inte många dagar kvar nu!
Citera
2014-04-11, 17:21
  #236
Medlem
Carnage.s avatar
Webbs film må ha mer gemensamt med ursprungsmaterialet, men.. den är en betydligt sämre film än Spiderman och Spiderman 2. Visst gillar jag den, men jag kan inte blunda för made for TV-känslan som filmen dryper av. Den känns som en MTV-producerad såpopera, med några, korta actionscener här och där.

Som tur är så verkar uppföljaren vara betydligt bättre dock!
Citera
2014-04-11, 17:24
  #237
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Webbs film må ha mer gemensamt med ursprungsmaterialet, men.. den är en betydligt sämre film än Spiderman och Spiderman 2. Visst gillar jag den, men jag kan inte blunda för made for TV-känslan som filmen dryper av. Den känns som en MTV-producerad såpopera, med några, korta actionscener här och där.

Som tur är så verkar uppföljaren vara betydligt bättre dock!
Jag hade otroligt låga förväntningar på ASM 1, till stor del pga att de började om från början med nya skådisar. Väntade till och med ett litet tag med att gå och se den. Kanske bidrog mina låga förväntningar till att jag blev så positivt överraskad. Men oavsett varför så gillar jag den, och ser framemot ASM 2.
Citera
2014-04-14, 21:04
  #238
Medlem
Soulsurfers avatar
Har lyssnat igenom filmmusiken nu och är faktiskt lite överraskad att den faktiskt inte var dålig som jag trodde att den skulle vara efter att ha lyssnat på preview-klippen.

Dubstep-element för Electro fungerar faktiskt och Zimmer ska ha credd för att han vågar testa nya saker. Sjuk idé med att ta med röster och väva samman allt, men det fungerar! Kontrasten mellan Spider-Man och Electro är också bra.

https://www.youtube.com/watch?v=LiQjHcMyo70 & http://youtu.be/Xt1KxGZj08M?t=2m57s

Ger en rätt bra bild av musiken och är nog bitarna jag gillar mest. Minst 3 av 5 får den från mig (ger inget slutgiltigt betyg då jag inte har hunnit bekanta mig med musiken tillräckligt, vill helst också se filmen).
__________________
Senast redigerad av Soulsurfer 2014-04-14 kl. 21:11.
Citera
2014-04-17, 07:11
  #239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Är man hardcore fan så borde man väl snarare avsky Raimis filmer för att han i flera fall pissar på ursprungsmaterialet d.v.s. serietidningarna?
.
Hardcore fan?
Är du det?

Är det inte att "pissa på ursprungsmaterialet" att utmåla peter parker, som en "cool" skejtar grabb?

Peter är ju oändligt mycket närmare tidnings peter i Raimis version, även om storyn inte alls stämmer med tidningarna.

Hela upplägget med spindelmannen (och i viss mån många andra superhjältar(stålmannen etc.)), är ju mesen som förvandlas till den coola hjälten, något som serierna och första filmerna adresserar, dvs målgruppen ung kille, med alla issues som det innebär.
Den nya filmen missar ju också på gwen stacy, som förvandlas från söt osäker kattunge, lite borttappad på vägen in i vuxenlivet till någon självsäker smart-ass sciencehybrid.
inte konstigt att publiken känner sig alienerad, dom trodde dom skulle få karaktärer från serien spindelmannen i stället blev det karaktärer från beverly hills. Vafan?

Tilll och med MJ är ju så ofantligt mycket mer äkta och levande än någon karaktär nya serien lyckas uppbringa.
Citera
2014-04-17, 07:26
  #240
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Hardcore fan?
Är du det?

Är det inte att "pissa på ursprungsmaterialet" att utmåla peter parker, som en "cool" skejtar grabb?

Peter är ju oändligt mycket närmare tidnings peter i Raimis version, även om storyn inte alls stämmer med tidningarna.

Hela upplägget med spindelmannen (och i viss mån många andra superhjältar(stålmannen etc.)), är ju mesen som förvandlas till den coola hjälten, något som serierna och första filmerna adresserar, dvs målgruppen ung kille, med alla issues som det innebär.
Den nya filmen missar ju också på gwen stacy, som förvandlas från söt osäker kattunge, lite borttappad på vägen in i vuxenlivet till någon självsäker smart-ass sciencehybrid.
inte konstigt att publiken känner sig alienerad, dom trodde dom skulle få karaktärer från serien spindelmannen i stället blev det karaktärer från beverly hills. Vafan?

Tilll och med MJ är ju så ofantligt mycket mer äkta och levande än någon karaktär nya serien lyckas uppbringa.

Är ärligt talat glad att de ändrade Peters personlighet en aning. Den nördiga Clark Kent typen har vi ju redan fått se massor av gånger på bio och syftet med en reboot är ju att saker ska vara annorlunda från den äldre versionen eller hur? Därför tycker jag bara att det är bra att de försöker modernisera karaktärerna en smula. 60-tals Spider-Man har ju redan Raimi filmatiserat så det är väl bara bra att Webb gör något annat istället för att ge oss exakt samma sak igen?

Sen MJ håller jag inte alls med dig om. Tyvärr känns det som att den söta och oskyldiga Dunst är helt felcastad som den tuffa party/modell tjejen som MJ var i serierna. På samma sätt som Emma Stone på tok för mycket personlighet om man jämför med serietidnings Gwen som var en ganska tråkig karaktär.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback