Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-01, 21:35
  #1
Medlem
Kanske dags att dra igång en egen tråd kring spekulationer runt uppföljaren...

Klart är att regissören Marc Webb och Andrew Garfield återvänder. Nu kommer nya ryktena om skurken som sägs bli Electro, och dessutom uppges Jamie Foxx vara den som är närmast den rollen.

2 maj 2014 är det dags för premiär, och jag är en av dem som gillade första filmen skarpt, så jag ser fram emot fortsättningen Foxx är dock ingen personlig favorit och känns spontant lite felplacerad i den nya stilen...

http://capishe.se/nyhet/blir-jamie-f...-spider-man-2/
Citera
2012-11-01, 21:48
  #2
Medlem
Man-At-Armss avatar
Jag hoppas inte det blir Electro. Tycker han är för mesig och tråkig för att vara spindelns antagonist på vita duken.
Citera
2012-11-01, 21:50
  #3
Medlem
PrinceMeandors avatar
Låter inget vidare. Gillar inte Jamie Foxx och Electro hör till bottenskrapet av Spider-Man skurkarna, så man får väl hoppas att inget av det stämmer. Låter dock väldigt långsökt att det skulle ligga något i det där ryktet
Citera
2012-11-01, 21:53
  #4
Medlem
Pappersvargens avatar
När jag var liten och tittade på den tecknade serien som gick på lördagsmorgonen (eller var det söndag?) så älskade jag alltid Rhino. Han var hur cool som helst. Absolut bäst var ju så klart Venom och Carnage. Synd bara att Raimi totalknullade Venom och det inte går att bygga en film på Carnage utan Venom.

Det känns, tyvärr, uteslutet att Venom kommer tillbaka med en ny regissör.
Citera
2012-11-01, 22:04
  #5
Medlem
är väl inget problem att ha Electro, Scoropion eller fan...Spot som skurk när man ändå långsamt bygger upp ett större hot med Green Goblin och gärna kan lägga fokus på Peter Parkers liv med Gwen/MJ etc.
Citera
2012-11-01, 22:19
  #6
Medlem
Även om Carnage aldrig hade gått att få till i Raimis Power Rangers uiniversum så skulle det nog gå här.

Hade jag varit bossen på Sony hade jag tänkt mig det hela såhär.

Trilogi 01 - Green Goblin
Bygga upp filmer med diverse skurkar (Electro, Sandman Dock ock) och Green Goblin som dödar Gwen i slutet av film nr 3. Låta små superskurkar (Rhino etc) ta plats i små sekvenser istället för "skurk med rånarluva nummer femtioelva".

Trilogi 02 - Sinister Six.
Skurkar som varit med tidigare och kanske några som etableras här skapar Sinister Six för en explosiv tredje film. Trilogin avslutas med att MJ vet att Parker är Spidelmannen och de är ihop.

Trilogi 03 - Svarta kostymen/Venom/Carnage
Kretsa trilogin kring Svarta dräkten, som måste göras av med och hamnar på Eddie Brock för att sedan skapa Carnage också. Alternativt slopa Carnage för att måla upp Venom mer som det farligaste. Triogin slutar med att MJ och Parker gifter sig.
Citera
2012-11-01, 22:32
  #7
Medlem
mask.i.ns avatar
Amazing spiderman var grym! Längtar som fan till 2:an
Citera
2012-11-01, 23:31
  #8
Medlem
zanteras avatar
Av de realistiska alternativen så hoppas jag mest på Electro eller Mysterio för uppföljaren. Tror båda hade kunnat bli rätt coola på duken, och jag ser mycket hellre en ny fiende än att de kör Green Goblin eller Doctor Octopus igen t.ex.
Citera
2012-11-02, 00:10
  #9
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Även om Carnage aldrig hade gått att få till i Raimis Power Rangers uiniversum så skulle det nog gå här.

Hade jag varit bossen på Sony hade jag tänkt mig det hela såhär.

Trilogi 01 - Green Goblin
Bygga upp filmer med diverse skurkar (Electro, Sandman Dock ock) och Green Goblin som dödar Gwen i slutet av film nr 3. Låta små superskurkar (Rhino etc) ta plats i små sekvenser istället för "skurk med rånarluva nummer femtioelva".

Trilogi 02 - Sinister Six.
Skurkar som varit med tidigare och kanske några som etableras här skapar Sinister Six för en explosiv tredje film. Trilogin avslutas med att MJ vet att Parker är Spidelmannen och de är ihop.

Trilogi 03 - Svarta kostymen/Venom/Carnage
Kretsa trilogin kring Svarta dräkten, som måste göras av med och hamnar på Eddie Brock för att sedan skapa Carnage också. Alternativt slopa Carnage för att måla upp Venom mer som det farligaste. Triogin slutar med att MJ och Parker gifter sig.
Det där var faktiskt ett bra förslag som låter riktigt intressant, synd bara att du nu inte är bossen på Sony

Men att Electro ryktas vara den nya skurken är dåligt, Electro har jag aldrig riktigt uppfattat som en bra skurk och jämförelse mot Raimis skurkar så skulle jag säga att den här trilogin är på kraftig nedgång och då är det inte enbart pga skurkarna utan handlingen i sej också. Green Goblin, Doc Ock, Sandman, Venom och Hobgoblin är mycket bättre villians än Lizard och Electro, har ingenting emot Lizard måste jag tillägga och att jag mycket hellre hade sett Venom igen.
__________________
Senast redigerad av ZlatanMania 2012-11-02 kl. 00:13.
Citera
2012-11-02, 00:28
  #10
Medlem
baconskates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Även om Carnage aldrig hade gått att få till i Raimis Power Rangers uiniversum så skulle det nog gå här.

Hade jag varit bossen på Sony hade jag tänkt mig det hela såhär.

Trilogi 01 - Green Goblin
Bygga upp filmer med diverse skurkar (Electro, Sandman Dock ock) och Green Goblin som dödar Gwen i slutet av film nr 3. Låta små superskurkar (Rhino etc) ta plats i små sekvenser istället för "skurk med rånarluva nummer femtioelva".

Trilogi 02 - Sinister Six.
Skurkar som varit med tidigare och kanske några som etableras här skapar Sinister Six för en explosiv tredje film. Trilogin avslutas med att MJ vet att Parker är Spidelmannen och de är ihop.


Trilogi 03 - Svarta kostymen/Venom/Carnage
Kretsa trilogin kring Svarta dräkten, som måste göras av med och hamnar på Eddie Brock för att sedan skapa Carnage också. Alternativt slopa Carnage för att måla upp Venom mer som det farligaste. Triogin slutar med att MJ och Parker gifter sig.

Så du vill ha 9 filmer då alltså?. skulle väl vara fett med det här uppläget men de skulle nog inte funka. Tänk att de brukar ta ca 2 år att släppa en uppföljare och detta skulle då ta 18 år att genomföra.
Citera
2012-11-02, 01:28
  #11
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baconskate
Så du vill ha 9 filmer då alltså?. skulle väl vara fett med det här uppläget men de skulle nog inte funka. Tänk att de brukar ta ca 2 år att släppa en uppföljare och detta skulle då ta 18 år att genomföra.
Har man redan storyn förberedd och klar så behöver det ju inte ta 18 år, oftast så är det ju så att filmproduktioner tar långa pauser mellan varandra och brukar när allting är planerat bli klart på några månader. Fast det skulle nog som minst ta 9 år men det är inte överdrivet lång tid.

Ta tv-serier som exempel där det kommer upp en säsong varje år och det skulle kunna göras något liknande med Spider-Man. Dock så kommer det förmodligen aldrig att hända, tyvärr då ett sånt projekt hade varit sjukt intressant att följa
Citera
2012-11-02, 11:09
  #12
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Av de realistiska alternativen så hoppas jag mest på Electro eller Mysterio för uppföljaren. Tror båda hade kunnat bli rätt coola på duken, och jag ser mycket hellre en ny fiende än att de kör Green Goblin eller Doctor Octopus igen t.ex.

Skulle de skippat Bane i TDKR bara för att han var med i Batman & Robin? Green Goblin är en grymt bra skurk, han förtjänar en andra chans på vita duken.

Han lär dyka upp även i den nya trilogin. Dels för att han är Spider-Mans nemesis och på så vis är lika självklar som Jokern i en Batman trilogi. Men också för att han INTE gjordes rättvisa i den gamla filmen på grund av taskigt manus, usla specialeffekter, århundradets designfail gällande dräkten och en överdrivet tramsig rolltolkning av Dafoe.


Det ultimata vore om de i TASM2 kör på en mindre skurk först och sedan introducerar Green Goblin framåt slutet av filmen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback