Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-01, 12:15
  #1
Medlem
Mitt live la av iförrgår kväll bara sådär.. Och nu har det inte gått igång nåt mer
Har kopplat mitt xbox via kabel till modemet (elr vad de nu heter) och det har fungat finfint fram tills i tisdags dåå.... Nån som kan hjälpa mig?
Citera
2012-11-01, 12:24
  #2
Medlem
0jonz0s avatar
Något specifikt spel som inte funkat online?
Citera
2012-11-01, 12:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0jonz0
Något specifikt spel som inte funkat online?

Problemet är att jag inte kan logga in på xbox live ens "/
Citera
2012-11-01, 12:44
  #4
Medlem
Har gjort en sån "Test Xbox Live Connection" och den klarar första steget från xbox till network men sen failar den mellan network och internet ...
Citera
2012-11-01, 13:36
  #5
Medlem
MICR0SOFTs avatar
Har haft samma problem jag också, men det var bra igen efter någon timma.
Citera
2012-11-01, 14:02
  #6
Medlem
Red Machines avatar
Det är bara att läsa på xbox.com support de har jäkligt bra troubleshooting och t om jag som är en idiot när det kommer till sådant här lyckades fixa det med hjälp av deras mallar. Du kommer förmodligen behöva skriva in ip-nummer och allt det där.
Citera
2012-11-01, 16:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Det är bara att läsa på xbox.com support de har jäkligt bra troubleshooting och t om jag som är en idiot när det kommer till sådant här lyckades fixa det med hjälp av deras mallar. Du kommer förmodligen behöva skriva in ip-nummer och allt det där.

Gick in där och följde anvisningarna, men funkar fortfarande inte
Tydligen skulle jag skriva två DNS nummer , primära och sekundära. Men jag hittade bara ett nummer , åååå tpl
Citera
2012-11-01, 23:16
  #8
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2pacthug
Gick in där och följde anvisningarna, men funkar fortfarande inte
Tydligen skulle jag skriva två DNS nummer , primära och sekundära. Men jag hittade bara ett nummer , åååå tpl

Ring till supporten. Du hittar allt du behöver genom att gå in på kommandotolken dock kommer jag inte ihåg vad det var man skulle skriva där för att få fram DNS-nummer men det var rätt simpelt. Kunde jag göra det så lovar jag att alla kan göra det.
Citera
2012-11-02, 19:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Ring till supporten. Du hittar allt du behöver genom att gå in på kommandotolken dock kommer jag inte ihåg vad det var man skulle skriva där för att få fram DNS-nummer men det var rätt simpelt. Kunde jag göra det så lovar jag att alla kan göra det.

Ja jag hittade ett DNS-nummer där men man ska tydligen skriva in två..
Citera
2012-11-03, 15:22
  #10
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2pacthug
Ja jag hittade ett DNS-nummer där men man ska tydligen skriva in två..

Som sagt var så kommer jag inte ihåg men det finns något som heter fysisk adress som man också skall skriva in. Jag ringde också supporten och de var väldigt pedagogiska och trevliga så det blir mitt tips. Då kommer du absolut få det att fungera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback