Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-26, 10:01
  #229
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Jag vill:

- att extraskatten som "alla rika" tvingas betala ska tas bort

- avskaffa monarkin

- höja straffen

- att kvinnor ska få göra abort

- att endast man endast får gifta sig som man-kvinna och inte man-man eller kvinna-kvinna

- att man inte ska få operera sig till ett annat kön, hålla på med bögerier, och annat fjanteri

- jag vill satsa på skolan och den framtida generationen

- jag vill minska invandringen, men inte stoppa den helt och hållet

-----------
HJÄLP MIG, vad ska jag rösta på? Såklart finns det inte något parti som står för exakt allt det jag tycker men om det finns något som har iallafall lite över majoriteten av det som jag tycker och tänker så skulle det vara bra.

Men den synen på människor så tycker jag inte du borde ha rösträtt - så gå helt enkelt inte och lägg någon röst ö.h.
Citera
2018-08-26, 12:59
  #230
Medlem
InnesIs avatar
Har tagit med alla riksdagspartier i mina svar samt de största uppstickarna AfS, Fi och MED.

Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Jag vill:

- att extraskatten som "alla rika" tvingas betala ska tas bort

AfS (kanske M och MED?)

Citat:
- avskaffa monarkin

V. S har det inskrivet i sitt program men det är inte en fråga de driver.

Citat:
- höja straffen

SD, M, KD, AfS, MED

Citat:
- att kvinnor ska få göra abort

Alla

Citat:
- att endast man endast får gifta sig som man-kvinna och inte man-man eller kvinna-kvinna

Ingen driver ett sådant förbud vad jag vet.

Citat:
- att man inte ska få operera sig till ett annat kön, hålla på med bögerier, och annat fjanteri

Ingen driver en sådan linje. Tror dock att vissa driver att det inte ska vara skattesanktionerat med könsbyte. Det borde kunna vara M, KD, C, L, MED och AfS men ta inte mitt ord på det.

Citat:
- jag vill satsa på skolan och den framtida generationen

Alla partier vill satsa på skolan skillnaden ligger i hur de vill satsa.

Citat:
- jag vill minska invandringen, men inte stoppa den helt och hållet

SD, MED, kanske M (om man kan lita på dem). S (har fört en restriktivare politik på området de senaste åren men står inte officiellt för restriktiv invandring).
Citera
2018-08-28, 02:29
  #231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Har tagit med alla riksdagspartier i mina svar samt de största uppstickarna AfS, Fi och MED.



AfS (kanske M och MED?)



V. S har det inskrivet i sitt program men det är inte en fråga de driver.



SD, M, KD, AfS, MED



Alla



Ingen driver ett sådant förbud vad jag vet.



Ingen driver en sådan linje. Tror dock att vissa driver att det inte ska vara skattesanktionerat med könsbyte. Det borde kunna vara M, KD, C, L, MED och AfS men ta inte mitt ord på det.



Alla partier vill satsa på skolan skillnaden ligger i hur de vill satsa.



SD, MED, kanske M (om man kan lita på dem). S (har fört en restriktivare politik på området de senaste åren men står inte officiellt för restriktiv invandring).
Tack så mycket för svaret!
Citera
2018-08-28, 02:29
  #232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Men den synen på människor så tycker jag inte du borde ha rösträtt - så gå helt enkelt inte och lägg någon röst ö.h.
Jag anser att min syn på människor är bra. Varför anser inte du det?
Citera
2018-08-29, 22:49
  #233
Medlem
ytmamzs avatar
Sverigedemokraternas valkampanj

"Alla icke medborgare som begår brott ska utvisas" är exakt min idelogi därför får SD min röst.
Citera
2018-09-02, 01:12
  #234
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Sverigedemokraternas valkampanj

"Alla icke medborgare som begår brott ska utvisas" är exakt min idelogi därför får SD min röst.

Det är dock ingen ideologi. Det är en inställning. Om man inte förstår skillnaden mellan ideologi och inställning anser jag att man bör utvisas.

Liberalismen passar mig bra: individen är viktigare än staten.
Citera
2018-09-10, 03:35
  #235
Medlem
viktor77727s avatar
Vilken ideologi passar mig?

Jag tycker att:
1) Sverige behöver en väldigt restriktiv invandringspolitik (inga fler flyktningar, blattar, judar osv)
2) Alla kriminella invadrare borde utvisas
3) Burka och niqab i skolan borde förbjudas
4) Tiggeri ska förbjudas
5) Sverige behöver fler poliser
6) Regeringen borde satsa på utbildning, infrastruktur, transport och sjukvård
7) De särskilt utsatta områdena behöver en liten "etnisk rensning"
8) Den svenska kulturen och kulturarvet bör bevaras
9) Bara vita européer kan få svenskt medborgarskap
10) Samkönade äktenskap och "pride" parader osv ska förbjudas
Citera
2018-09-17, 18:48
  #236
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Jag vill ha striktare invandringspolitik men jag vill också att samkönade ska få gifta sig och adoptera.

Vilket parti förespråkar detta? Känns som att dessa åsikter krockar med varandra (höger och vänsterfråga).

Citat:
Ursprungligen postat av Speisewagen
Sitter lite i samma sits som dig. Vad röstar man om man som mig tycker att höga skatter är positivt (förutsatt att de spenderas på ett kompetent sätt), men hatar riksdagsvänsterns fokus på identitetspolitik och allmäna tramsfasoner?

Ge arbetstagare rättigheter, ställ krav på arbetsgivare. Stoppa segregation, gentrifiering och skattesmitare. Ställ krav på invandrade, låt gränskontrollerna vara hårda.

Vilket är partiet för mig 2018?

Kanske skulle "schubertismen" vara något för er?

Kolla denna tråd hur jag resonerar runt ett antal grundläggande pusselbitar i samhället:

(FB) Analys i väntan på valresultatet: Det politiska pusslet

2020 skall jag kolla upp resultatet av Word Values Survey:s sjunde undersökningsvåg. Om det visar sig att Sverige varken håller på att islamiseras eller fascistifiseras så kommer jag, ev. att bilda ett nytt parti som har potentialen att knipa minst hälften av SD:s väljare, många socialdemokrater och vissa borgerliga väljare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback