Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-21, 13:05
  #205
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbossjonas
Sverige är långtifrån en öppen demokrati! Du kan rösta men ingen av de styrande bryr sig ett skit om det! Tex trängselskatten i Göteborg röstades bort med över 60% marginal ändå är den kvar! Öppen demokrati tillåt mig hånskratta
Ja och vi röstade för nedläggning av kärnkraften med! Så kan det gå i en öppen demokrati tyvärr! Men politikerna som bestämde om trängselskatten i Gbg var väl dit röstade av folket?
Citera
2017-07-21, 13:12
  #206
Medlem
bigbossjonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Ja och vi röstade för nedläggning av kärnkraften med! Så kan det gå i en öppen demokrati tyvärr! Men politikerna som bestämde om trängselskatten i Gbg var väl dit röstade av folket?

Jo det var dom och de första det gjorde var att gå emot majoriteten!

Då kan man fråga sig varför man ens röstar! "Folket vill det här men vi syrande elit vet bättre håll nu käften jobba med 60% skatt o j öppna ditt hjärta"! underbart med demokrati...
Citera
2017-07-21, 13:15
  #207
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Så här tänker jag: Om du vid senaste riksdagsvalet röstade icke-SD (dvs på sjuklövern, marginalpartier såsom FI eller blankt), så bör du antingen rösta blankt eller SD. Detta då du direkt eller indirekt ger ditt stöd till SD (blankt innebär att de etablerade partierna förlorar en röst sedan tidigare val och SD:s totala andel av rösterna stiger).

Om du röstade SD senaste valet men är missnöjd av någon anledning (varför vet jag inte eftersom de inte getts en chans att bedriva sim politik), så är bästa valet blankt eller Kalle Anka partiet (jag antar att du vill visa ditt missnöje).

SD har blivit mjukare, och med deras politik tror jag man kan få många att resa hem till öknen.
Citera
2017-07-21, 13:49
  #208
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne.
/Mod.
Citera
2017-07-21, 14:47
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbossjonas
Jo det var dom och de första det gjorde var att gå emot majoriteten!

Då kan man fråga sig varför man ens röstar! "Folket vill det här men vi syrande elit vet bättre håll nu käften jobba med 60% skatt o j öppna ditt hjärta"! underbart med demokrati...
Jo jag fattade inte heller vitsen med att ha omröstning om trängselskatten när det tydligen redan var beslutat att behålla den! Politik är konstigt ibland!
Citera
2017-07-21, 15:03
  #210
Medlem
bigbossjonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Jo jag fattade inte heller vitsen med att ha omröstning om trängselskatten när det tydligen redan var beslutat att behålla den! Politik är konstigt ibland!

Politik är enbart underhållning för den stora massan! Landet/världen styrs av de enormt rika som tar alla viktiga beslut! Lite dom en enväldig king fast mer oärligt!

Få slavarna att tro att de inte är slavar!
Citera
2017-07-21, 19:29
  #211
Medlem
Drdeoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbossjonas
Varför vill hon inte rösta på Sd? Få henne att inte rösta isf

Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Hon får väl rösta efter sitt huvud och sitt hjärta! Men se till så hon röstar! Jag tycker det är en plikt att rösta i en öppen demokrati som i Sverige!

Haha vilka delade meningar
Kristdemokraterna kanske?

Hon är i övergången mot SD men inte riktigt där än
Media som skrämt upp henne att SD är dödsknarkarnazister
Jag var själv där en gång
Citera
2017-07-23, 19:05
  #212
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenetreraMera
Jag vet inte, men kan spekulera uitfrån vad jag hör och ser. Sverige är ett mycket välfungerande land, absolut. Dock tror jag att man upplever att landet befinner sig på ett sluttande plan. Vad vi har håller på att tas ifrån oss, och det med en ökande fart de senaste åren. Jag tror att folk svartmålar Sverige för att vem som helst med kunskap om vanlig hushållsekonomi förstår att de utgifter vi dragit på oss kan (kommer att?) stjälpa vårt välstånd. Eftersom ingen lyssnar, varken media, politiker eller andra makthavare, så skriker man så högt man kan i hopp om att höras utanför landet. Svartmåleriet är alltså riktat mot den växande elitismen, inte mot Sverige i sig.

Sant, och vettigt.
För mig blir det dock löjligt när man överdriver in absurdum.
Citera
2017-07-23, 19:06
  #213
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batu
Dina forskarvänner tar nog del av tidigare forskning men vad vi kan se nu är att Sverige går mot en negativ trend gällande allt (brott, sämre skola, sjukvård, rättsväsende som inte fungerar osv)

Det är svårt att veta vad som är sant, vad jag hört är att många brott minskar i frekvens.
Men visst skola, sjukvård, rättsväsende. Där finns en jävla röta som man måste riva ut.
Citera
2017-07-23, 19:09
  #214
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Så du inkluderar sjuklövern och dess vansinniga invandringspolitik i "vårt fosterland"? Väldigt udda definition. Personligen har jag hört väldigt få, som talar illa om min tolkning av vad ett fosterland är, och de flesta har varit vänster.

Eftersom 70% av befolkningen röstar på sjuklövern vore en definition av vårt fosterland som exkluderar dessa minst lika absurt som en definition som exkluderar de som röstar på sverigedemokrater eller inte röstar allt.

Vårt forsterland borde enligt mig vara en plats för alla som inte bryter mot samhällets regler, till exempel via bidragsfiffel, stöld, våldsbrott, etc. De personerna som begår dessa brott ska kastas ut ur gemenskapen, övriga (födda inom rikets gränser, samt ett mindre antal behövande födda utanför) är medlemmar i vårt fosterland.
Citera
2017-07-23, 21:09
  #215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Eftersom 70% av befolkningen röstar på sjuklövern vore en definition av vårt fosterland som exkluderar dessa minst lika absurt som en definition som exkluderar de som röstar på sverigedemokrater eller inte röstar allt.

Vårt forsterland borde enligt mig vara en plats för alla som inte bryter mot samhällets regler, till exempel via bidragsfiffel, stöld, våldsbrott, etc. De personerna som begår dessa brott ska kastas ut ur gemenskapen, övriga (födda inom rikets gränser, samt ett mindre antal behövande födda utanför) är medlemmar i vårt fosterland.
Så om nazisterna (potentiellt, för det kommer aldrig att hända) skulle vinna en demokratisk seger, och ta över styret av Sverige, så skulle du alltså inkludera nazisterna i "vårt fosterland"? Och då byter du säkert åsikt och avskyr vårt fosterland? För mig är vårt fosterland något mycket mer svårdefinierbart, som inte inkluderar det befintliga styret. Eller regimen. Min uppfattning om vårt fosterland blir varken bättre eller sämre, om mitt parti styr landet. Jag anser mig därför ha all rätt i världen, att prata skit om ett land som styrs av en politiskt pervers 7-klöver, men samtidigt älska vårt fosterland.
Citera
2017-07-24, 10:43
  #216
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag anser mig därför ha all rätt i världen, att prata skit om ett land som styrs av en politiskt pervers 7-klöver, men samtidigt älska vårt fosterland.

Ja att prata skit om politikerna tycker jag man ska göra, när de gör skit.
Det är viktigt att vara kritisk.
Men vårt fosterland är inte helt frikopplat från vårt land. Vårt fosterland är mer än bara ett koncept, det är dels ett koncept, dels de faktiska människorna, de faktiska samhällena, vår historia. Säger man att allt är åt skit med somliga av dessa så svartmålar man i mitt tycke även vårt fosterland.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback