2012-10-29, 19:22
Medlem
är såpass pigg nu att jag har börjat orka jobba, träna och umgås med kompisar men känner mig helt sjuk i huvudet. jag har allting ordnat och ser pigg och glad utåt sett så ingen kan tro på allvar att jag mår dåligt som fan!

har sjuka ångestattacker som håller i sig flera timmar per dag och det har varit så sedan i början av september. då kommer tankarna och går främst kring att jag ska börja säga olämpliga saker, inte kan somna och har ibland gått så långt att jag läst om och reflekterat över självmord vilket jag blir rädd för mig själv över

har varit på psykakuten 2 ggr när det var som värst, fick ångestdämpande och sömntabletter utskrivna eftersom det då kretsade mest mot att jag inte kunde sova. vaken 2 dygn typ.. sömnbesvären har blivit bättre som tur är men vågar inte lägga mig och sova utan tabletter.

går hos en kurator men måste byta snart (långa väntetider) och vi har liksom pointat problemen och han kan inte remissa mig till en psykolog där jag går. så det kommer dröja minst 1-2 månader innan jag får träffa en eftersom jag måste träffa en ny kurator först...
har läkarkontakt varannan vecka på telefon, har aldrig träffat läkaren eftersom som min förra, som skrev ut zoloften åt mig, slutade (vårdcentral)

zoloft 75mg, propavan och imovane är det jag äter!
började med zoloft 26e sept.

jag behöver prata med någon som förstår mig!
jag är inte djupt deprimerad men vågar påstå att jag är nedstämd gentemot vad jag har varit.
Senast redigerad av b00ven 2012-10-29 kl. 20:00.
Citera
2012-10-29, 19:28
EDIT: Va inget, tyckte det stod 26:e oktober...
Citera
2012-10-29, 20:23
Medlem
Lys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00ven
är såpass pigg nu att jag har börjat orka jobba, träna och umgås med kompisar men känner mig helt sjuk i huvudet. jag har allting ordnat och ser pigg och glad utåt sett så ingen kan tro på allvar att jag mår dåligt som fan!

har sjuka ångestattacker som håller i sig flera timmar per dag och det har varit så sedan i början av september. då kommer tankarna och går främst kring att jag ska börja säga olämpliga saker, inte kan somna och har ibland gått så långt att jag läst om och reflekterat över självmord vilket jag blir rädd för mig själv över

har varit på psykakuten 2 ggr när det var som värst, fick ångestdämpande och sömntabletter utskrivna eftersom det då kretsade mest mot att jag inte kunde sova. vaken 2 dygn typ.. sömnbesvären har blivit bättre som tur är men vågar inte lägga mig och sova utan tabletter.

går hos en kurator men måste byta snart (långa väntetider) och vi har liksom pointat problemen och han kan inte remissa mig till en psykolog där jag går. så det kommer dröja minst 1-2 månader innan jag får träffa en eftersom jag måste träffa en ny kurator först...
har läkarkontakt varannan vecka på telefon, har aldrig träffat läkaren eftersom som min förra, som skrev ut zoloften åt mig, slutade (vårdcentral)

zoloft 75mg, propavan och imovane är det jag äter!
började med zoloft 26e sept.

jag behöver prata med någon som förstår mig!
jag är inte djupt deprimerad men vågar påstå att jag är nedstämd gentemot vad jag har varit.
vad tror du sjalv att du skulle behova for att battre klara av att hantera din angest? Forutom medicin? Vad tycker du om att gora? Vad far dig att slappna av eller bli glad? Tank inte sa mycket pa angesten. Den bara ar dar. Genom att oroa dig for din angest skapar du en sorts forvantasangest, och sa far du annu mer angest, for du framkallar lite din egen radsla. ja vet, det ar asjobbigt ha angest, brukar ha det da och da. Men den gar alltid over forr eller senare. Man ska inte lata sig dras med av den kansla som angesten kan ge. Bara ignorera angestattackerna, och fokusera pa nat annat, glomma bort man har angest. later svart kanske, men ar inte sa krangligt nar man val har hittat ett eget satt att hantera angesten. Och ta hjalp av medicin / Terapeut om du behover. Har du husdjur? De ar ofta angestdampande....de ar som snallt sallskap som bara ar dar. Ett djur vet inte ens om du har angest eller ej. sjalv hade jag alltid nytta av mina katter nar jag hade angestperioder tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in