Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-03-30, 20:27
  #25
Avstängd
PreemSupremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KissieochKenza
varför kan vara fett.

Va? "Varför kan vara fett"?.. Varför kan fett vara vadå?

Har du gått i skolan överhuvudtaget? Blir mörkrädd.
Citera
2014-03-31, 09:34
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _x3m_
Var kan jag köpa detta spelet till XBOX 360 på nätet? Varken prisjakt eller pricerunner hittar spelet (jo till PC ifs).

Det finns inte i fysisk form till Xbox 360 utan säljs och distribueras enbart som Arcadespel på Xb live marketplace såvitt jag vet.

Fantastiskt litet spel för övrigt. Sorgligt, mörkt, stämningsfullt och engagerande.
Förde mina tankar oundvikligen till Bröderna Lejonhjärta, en inte helt osannolik inspirationskälla kanske.
Citera
2014-04-15, 22:40
  #27
Medlem
Pappersvargens avatar
Fantastiskt spel.

Spoiler om slutet följer. Bör absolut inte läsas om man inte spelat klart!

Citera
2014-04-21, 18:45
  #28
Medlem
BePatients avatar
Det funkar så bra så med gamla vanliga tangentbordsknappar, men kan tänka mig att det blir en smidigare upplevelse med sticks.

Instämmer i hyllningarna. Problemlösningen är på nivån "håller dig lagom sysselsatt" med ett par svårare undantag. Slutet är mycket effektfullt. Ett spel som innehåller uppriktigt nyskapande.
Citera
2016-09-21, 10:03
  #29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Klarade spelet häromdagen. Plus och minus:

+ Visuellt vackert.
+ Annorlunda gameplay. Vissa kommer säga att det gjorts förr, men oavsett så är det inte alla spel man styr en bror med ena spaken och den andre med spak 2.
+ Hjärngympa att lösa "gåtorna" för att komma vidare. Inget direkt superkrävande men visst hände det att det tog någon minut innan jag förstod hur jag skulle klara ett rum eller en passage.

- Co-op. Spelet är i princip gjort för co-op eftersom man styr varsin bror. Hade varit världens enklaste sak att låta kontroll 2 styra ena brodern. Jag är helt medveten om att Fares absolut ville ha det till ett singleplayerspel av berättarmässiga skäl, men jag tycker det är fånigt att det saknas. Som replay value hade det absolut varit kul att spela igenom med en kompis en fredagkväll. En övning i samarbete och kommunikation, "om du gör det så gör jag det". Ett tvåspelarläge hade kunnat göra om hindren lite och ställt högre krav på att bröderna gör varsin sak samtidigt för att komma vidare (i spelet är det ofta att lillebror gör en sak, medan storebror bara väntar och vice versa).
- Språket - karaktärerna pratar ett hittepåspråk och spelaren ska gissa själv vad som kommuniceras. Inte för att det är särskilt svårt, det är väldigt tydligt för det mesta. Även här ville Fares ha ett hittepåspråk för att man skulle anknyta till karaktärerna genom deras handlingar, och att spelaren själv skulle engagera sig i att gissa vad som sägs. Men jag tycker bara det blir fånigt, lite Sims-känsla av det hela. Med tanke på hur lite dialog det är och hur tydligt det ändå är vad som ska göras, hade det varit en smal sak att lägga på riktigt språk.

Helhetsintryck: Detta är inte ett "riktigt" spel. Detta är en interaktiv saga med tyngd på den känslomässiga upplevelsen. Spelmomenten handlar om pussel-lösande och annorlunda spelkontroll, men det är inte därför man spelar Brothers. Man spelar det för att man vill delta i en visuellt tilltalande saga. Som en film på fredagkvällen, fast lite längre. Kan inte minnas ett enda pussel som var särskilt utmanande när man fick kläm på det, och det är inte tanken heller att man ska fastna. Om du gillar samla prylar, uppgradera din karaktär och bli starkare är det bara släppa den tanken. Här är det bara hänga med på storyn och njuta av utsikten.

En fundering bara: Kunde de inte ordnat lite bekvämare liggplats åt den sjuke fadern än ett träbord?

Till sist:

Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback