Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-28, 22:37
 
Medlem
JizzInPantzs avatar
Någon som vet om det finns något stort övergivet hus i Lund eller Malmö trakterna?

Tack på förhand!
2012-10-28, 22:41
 
Medlem
peligrossos avatar
Tror nästan inte det, iaf inte i Lund..
När jag va yngre fanns ju dom nerlagda mentalsjukhusen vid vipan, de va riktigt fett men tyvärr rev dom ner dom.. Roliga minnen dock haha, kolsvart mörker, glassplitter, porrtidningar, galna pundare och sprutor! Det va ett riktig mandomsprov när man va 14-15 =)
2012-11-05, 21:53
 
Medlem
Brumelbryns avatar
Det finns ett i Flackarp i södra Lund, men är väldigt nergånget och går knappt att gå in där längre.
2012-11-06, 14:04
 
Medlem
Gamla danspalatset La Strada som sen blev vandrarhem och till slut zigenargård i norra Lund vid MaxLavIV-bygget är både övergivet och lite lagom sönderpundat. Dessutom är en byggnad lite lagom brunnen med halvt rasat tak.
2012-11-13, 21:08
 
Medlem
Är inte La Strada rivet?
2013-03-07, 23:19
 
Medlem
La Strada är inte rivet men håller på att falla ihopa av sig själv. Har ju dock fått lite hjälp på traven med diverse bränder tidigare...
2013-03-08, 22:35
 
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattaskallar
La Strada är inte rivet men håller på att falla ihopa av sig själv. Har ju dock fått lite hjälp på traven med diverse bränder tidigare...
Lund kommun köpte La Strada för 7 miljoner kr tidigare i år...

(näe det är inte byggnaderna som är intressanta utan marken de står på)
2014-11-24, 02:10
 
Medlem
skumbananernas avatar
Bumpar denna. Någon som har nåt aktuellt?
2014-11-26, 01:59
 
Medlem
Running_mans avatar
Jag känner till några ödehus och gårdar i närheten av Lund ja. PM går bra.
2019-08-21, 14:12
 
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattaskallar
La Strada är inte rivet men håller på att falla ihopa av sig själv. Har ju dock fått lite hjälp på traven med diverse bränder tidigare...

Säker på att det inte är rivet för att på skånska dagbladet står det klart att det ska rivas ner.

https://www.skd.se/2016/02/25/klarte...vid-la-strada/
2019-08-21, 14:20
 
Medlem
Donanobispacems avatar
Det fanns en öde gård långt ut på Norra Fäladen där jag gick vilse en gång i riktning nordost. Någon som minns vad den hette? Här dröp det av historia och vilsegångna själar. Det var något dem odlade i den riktningen som var besprutat på annorlunda sätt också hördes ljud av smällande hästskor på nätterna.
2019-08-22, 13:12
 
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donanobispacem
Det fanns en öde gård långt ut på Norra Fäladen där jag gick vilse en gång i riktning nordost. Någon som minns vad den hette? Här dröp det av historia och vilsegångna själar. Det var något dem odlade i den riktningen som var besprutat på annorlunda sätt också hördes ljud av smällande hästskor på nätterna.

Skulle du kunna lägga ut en exakt plats på var det skulle kunna vara isåfall. ?????

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback