Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2019-02-24, 15:56
  #73
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Problemet med dem vegetariska alternativen är att dem är så proteinfattiga. Nu äter jag ju ost så får i mig protein där men ta bort skinkan eller kalkonen så försvinner ganska mycket protein ur kosten. Pärssons vegoskivor är ju goda, men dem innehåller ju dubbelt med fett och hälften av protein från vanlig skinka. Alltså mer kalorier också. Likaså med pastejerna. Mer fett mindre protein. Quorns skivor verkar vara mer proteinrika, har inte smakat dem än dock. Dem ser och låter dock ganska trista ut. Ser väldigt neutrala ut i smaken. Pärssons har ju iallafall smaksatta med tomat basilika som jag gillar.Finns det några andra märken som har mer proteinrika pålägg som liknar skinka?

Eller har ni några andra tips på pålägg med mer protein. Vet inte om tofu är så gott på mackan?
Det finns olika tofuspreads som är goda. Annars kan du köra med rökt seitan på mackan. Olika röror på bönor är också gott och enkelt att göra själv.
Jag själv föredrar att ha grönt eller röror på mackor eftersom att vegetariska hel- och halvfabrikat ofta innehåller mycket skit och mycket salt.
Citera
2019-03-01, 10:33
  #74
Medlem
TraXzmans avatar
Tex:

https://www.coop.se/handla-online/va...tarisk/palagg/

Annars kan man ju göra olika röror och vill man ha nåt köttliknande smak till och enkelt, snabbt så köp tex vegetarisk bologna från blå band men reducera vattenmängden så den blir mer trögflytande
Citera
2019-03-02, 11:28
  #75
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Tackar för tipsen. Var på hemköp och handlade igår och såg att dem hade vegetarisk salami för 5 spänn på grund av kort datum så slog till. Måste säga att den var riktigt god faktiskt. Var av märket eldorado som jag annars brukar undvika. Smakrik. Bra konsistens. Lite mer proteinrik är pärssons skivor. Har sett att lidl har vegetarisk salami också. Ska nog testas också.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback