Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-28, 22:18
  #13
Medlem
MindWalker86s avatar
http://www.pricerunner.se/sp/svamptork.html

Mvh MindWalker86
Citera
2012-10-29, 00:48
  #14
Medlem
peligrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindWalker86
http://www.pricerunner.se/sp/svamptork.html

Mvh MindWalker86

Låter inte som en bra idé alls. Meningen är att det ska vara lufttätt fool!
Citera
2012-10-29, 00:53
  #15
Medlem
peligrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilove420
kurera måste man ju göra om inte gräset ska smaka skit, kurering är 50% av att odla, har man lagt ner 3-4månader på att odla fram eget gräs borde man kunna ge minst 1 månad på att kurera så det smakar bra. Tog mig väldig lång tid att lära mig att kurera... Ingen kan säga hur länge just du måste kurera, många säger 12 timmar öppet och 12 timmar stängt, andra säger MAX 2 timmar öppet under /dygnet.

När jag kurera hade jag öppet 3-4timmar under 1 dygn, sen efter 1 vecka fick jag ändra till 2 timmar om dygnet.... Hade jag haft öppet mina burkar i 12 timmar skulle det ha smakat hö.

Enligt mig.....
Jo du har rätt, försökte dock bara förklara principen men ja man får testa sig fram till perfektion!
Citera
2012-10-29, 01:53
  #16
Medlem
Jaa, kurera är ungefär lika viktigt som att odla själva gräset.. Smak, lukt och mindre farliga ämnen
Citera
2012-10-29, 02:20
  #17
Medlem
peligrossos avatar
Glöm inte att flusha dom ordentligt också =)
Citera
2017-06-24, 19:31
  #18
Medlem
ugursuzs avatar
Kurera.
Så här gör jag.
Jag klipper bort allt gosigt från plantan och lägger det färskt i en glasburk som jag fyller med iskallt vatten från kranen.
Skar om och ställer burken svalt pch mörkt.
Sen byter jag vatten varje dag. Vattnet är grönt av klorofyll.
Gör så några dagar.
Sen lägger jag upp mina sköna blad på en tidning så vattnet får rinna av.
Sen torkar jag grönsakerna.
Jag lägger grönfodret i en strumpa och så får det torka ovanpå värmepannan några dar. Jag knölar till lite då och då så det inte blir klumpar som inte torkar.

Sen får jag ett röka som är milt och gott.

Det sägs att det är klorofyllet som gör smaken kärv.
Klorofyll är vattenlösligt.
Citera
2017-06-24, 19:48
  #19
Avstängd
moluskens avatar
Min polare brukade ta riktigt riktigt blött/fuktigt gräs och linda in det i flera lager toapapper, vilket sög åt sig fukten rätt bra, dock är det ju så att om ett gräs är dåligt kurerat så finns det inte mkt du kan göra för att förbättra kvaliten när du väl köpt det...
Citera
2017-06-27, 16:52
  #20
Moderator
kvm3s avatar
Cannabis --> Drogodling och drogtillverkning
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback