Flashback bygger pepparkakshus!
2012-10-27, 20:37
Medlem
Nicke1234s avatar
Köpte ett paket fiskpinnar från ICA Basic idag. "Produkten kräver tillagning" står det på paketet. Det står inget om att man kan värma dom i mikrovågsugnen. 4 minters stekning står det på förpackningen.

Då antar jag att fisken är rå?

Har värmt mina fiskpinnar i mikron i 3 minuter. Om fisken är rå, då antar jag att alla bakterier dödas i mikron och att fisken blir kokt under den tiden? Mina "mikropinnar" smakar inte dåligt alls och hittills har jag inte blivit sjuk.

Ber om ursäkt för eventuella stavfel, det är ju lördag.
Senast redigerad av Nicke1234 2012-10-27 kl. 20:58.
Citera
2012-10-27, 20:38
Medlem
gato12s avatar
Kör dem i brödrosten
Citera
2012-10-27, 20:41
Medlem
micaeles avatar
Jag skulle jämställa tillagning med att köra dom i mikron, även om det definitivt inte blir samma smak och godhet i något som redan från början är oätligt...
Citera
2012-10-27, 20:45
Medlem
Nicke1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Jag skulle jämställa tillagning med att köra dom i mikron, även om det definitivt inte blir samma smak och godhet i något som redan från början är oätligt...

Jag äter inte för smakens skull, men fiskpinnarna i mikron smakar helt okej. Dom blir ganska klibbiga och ser förjävliga ut, men det spelar ingen roll.

Det jag undrar över är om fisken blir genomstekt/genomkokt i mikron.
Senast redigerad av Nicke1234 2012-10-27 kl. 20:53.
Citera
2012-10-27, 20:45
Medlem
BigIvars avatar
Jag har provat att tillaga fiskpinnar i micron en gång. Det var 1990 och jag har aldrig gjort om det.
Citera
2012-10-27, 20:46
Medlem
TheShapes avatar
I brödrosten så hinner det knappast bli genomvarma, utan det enda du får därigenom är bränt ströbröd.

Klart att det går att käka dem efter några minuter i micron. Fisken är inte precis rå, men då de ska förvaras djupfrysta så krävs det därför "tillagning". Sen förstår jag inte varför du ska envisas köra dem i micron, då de blir mycket godare (nåja) som stekta, och framför allt jämnvarma.
Citera
2012-10-27, 20:53
Medlem
Skulle hellre svälta! Köp en kokbok nästa gång.
Citera
2012-10-27, 21:21
Medlem
ettpunktnollsjus avatar
är du för lat att steka fiskpinar eller har du ingen stekpanna eller olja?
vet en bekant som fick mask av att äta fiskpinnar som var lagade i micron
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in