Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-06, 13:41
  #625
Medlem
Letar sångtext till Moneybrother - Jag förstår inte vad du såg

Hej.
En vän som bor utomlands ville ha en översättning av denna låt. Tydligen vill hon framföra den för sin svenska chef på hans födelsedag.
Men jag hittar ju inte texten på nätet och när jag lyssnar på den hör jag knappt vad han säger.
Kan någon hjälpa mig? =)
Citera
2024-02-07, 12:57
  #626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagsvag
Hej.
En vän som bor utomlands ville ha en översättning av denna låt. Tydligen vill hon framföra den för sin svenska chef på hans födelsedag.
Men jag hittar ju inte texten på nätet och när jag lyssnar på den hör jag knappt vad han säger.
Kan någon hjälpa mig? =)

Mitt försök...
Citera
2024-02-07, 13:12
  #627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaktarmick
Mitt försök...
WOW, tack!
Jag kunde inte alls höra "en ny dyr frisyr".
Sedan tycker jag det låter mer som "hon har sponsrat fotoautomat", men jag hör ju inte så bra. =/
Citera
2024-03-09, 10:50
  #628
Medlem
Finns det någon här som har låttexten till Sci-Fi SKANE's "Vi kommer för sent till bluesen"? Jag hittade inget på Google, men kanske någon här har albumet, och kan fotografera låttextarna, ifall dom finns i albumet.

Och en till sak jag undrar om, var det Thomas Öberg som sjungit för "Instant Life"?
Citera
2024-04-09, 00:55
  #629
Medlem
Den kolsvarta gamen är dödsångesten som gör sig gällande. De snea nässlorna från ruinens brant är fultjack som han förbannar den som saluför. Han vill ha prima varor, nässlor från vikens kant, så han kan bli varm o go.
__________________
Senast redigerad av Bushbuck 2024-04-09 kl. 01:00.
Citera
2024-04-10, 22:46
  #630
Moderator
Mappings avatar
Den svenska gansterrapparen G1ocatore har en låt som heter "No cap" där ordet "muftäh"/"muftah" förekommer. Vad jag kan uttyda betyder det "nyckel" på arabiska, men var ligger logiken i det i låttexten? Hela stycket där ordet finns med:

Citat:
RS, tomgång, fundera om på din skolgång
Spränger mätarn, på oppsen, tabben osäkrad
Day-Date, Datejust, svartklädd, you can't even name us
Muftah, go fast, volter, no cap
RS, tomgång, fundera om på din skolgång (Tänk om, brorsan)
Spränger mätarn, på oppsen tabben osäkrad
Day-Date, Datejust, svartklädd, you can't even name us (No face)
Muftah, go fast, volter, no cap
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback