Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-26, 21:30
  #1
Medlem
Detta hände 2006.

Jag var hos en "tung" kille och vi rökte på och drack en massa öl. Han ville att vi skulle dra till en svartklubb i Majorna (GBG) så vi drog. En annan kille körde bilen. Han som körde sa att han var för full för att köra och stannade bilen (nånstans vid Hjalmar Brantingsplatsen) och den tunga killen tog över. Efter några hundra meter stannade polisen oss. Dom sa att det var misstänksamt att vi bytte chaufför och ville kolla oss. Jag satt i baksätet men dom ville se mitt leg ändå (jag hade inget men sa mitt personnummer som dom kollade upp). Han som körde tidigare fick blåsa. Han som körde nyss sa till oss "vänta lite jag kommer snart". Han gick bort till polisbilen och pratade med dom en stund, sen kommer han tillbaka och vi får köra vidare. WTF? Han var full och hade rökt på!

Det här är en av dom skummaste historierna jag har med kriminella. Men jag har en jävla massa mer. Folk som uppenbarligen borde åka fast men ändå inte gör det och får fortsätta vidare.

Har polisen en lista med "prioriterade kriminella" som får göra som dom vill?

PS. Jag har slutat hänga med dessa människor sen ganska länge men minnena sitter kvar i huvudet.
Citera
2012-10-26, 22:44
  #2
Medlem
Kanske var en golbög á Frank Wagner?
Citera
2012-10-26, 23:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Splitfire
Kanske var en golbög á Frank Wagner?

Jag vet inte vem Frank Wagner är men jag har sett han som jag trodde var "tung" i Angered Centrum flera år senare (nu i år) och han såg helt förstörd ut. Typ 5+ år på tjack. Förstör kanske min teori lite. Men illuminati kanske förstört honom?
Citera
2012-10-26, 23:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 424stil
Jag vet inte vem Frank Wagner är men jag har sett han s

om jag trodde var "tung" i Angered Centrum flera år senare (nu i år) och han såg helt förstörd ut. Typ 5+ år på tjack. Förstör kanske min teori lite. Men illuminati kanske förstört honom?

Som vanligt är det alltså en knegare (konstapel) som är med i illumanati. Trodde att det var en elitorganisation.

Skulle tippa på någon form av koruption. I min ungdom hörde jag många sjuka saker om gbg-polisen (särskilt piketen)

F.ö jättetungt att hänga på Majorna....
__________________
Senast redigerad av Kent-Herbert 2012-10-26 kl. 23:47.
Citera
2012-10-26, 23:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Som vanligt är det alltså en knegare (konstapel) som är med i illumanati. Trodde att det var en elitorganisation.

Skulle tippa på någon form av koruption. I min ungdom hörde jag många sjuka saker om gbg-polisen (särskilt piketen)

F.ö jättetungt att hänga på Majorna....

Finns (fanns?) en klubb där många från Angered brukade hänga från på. Jag skrev ? på tungt för jag vet inte om han var tung men han sålde tjack i Angered och snuten släppte han så vem vet?
Citera
2012-10-27, 00:03
  #6
Medlem
Men jag tänker så här: om man är tung inom illuminati/regeringen/maffian, varför inte bo i förorten? Alla i orten vet att du är tung/går inte att röra på. Vad ska du göra i stan? Ingen gillar dig. Alla i orten respekterar dig. Billigare hyra osv.
Citera
2012-10-27, 00:08
  #7
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 424stil
Men jag tänker så här: om man är tung inom illuminati/regeringen/maffian, varför inte bo i förorten? Alla i orten vet att du är tung/går inte att röra på. Vad ska du göra i stan? Ingen gillar dig. Alla i orten respekterar dig. Billigare hyra osv.

Jo, men att tänka är ju inte din starkaste gren..
Citera
2012-10-27, 00:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jo, men att tänka är ju inte din starkaste gren..

Haha sant.
Citera
2012-10-27, 00:58
  #9
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 424stil
Haha sant.

Nu fick jag respekt för dig bara för det... fan..
Citera
2012-10-27, 22:41
  #10
Avstängd
snuggys avatar
Tjänster gentjänster,, man kan absolut samarbeta med vem som helst oavsett vad man är eller tillhör,
Citera
2012-10-28, 02:01
  #11
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuggy
Tjänster gentjänster,, man kan absolut samarbeta med vem som helst oavsett vad man är eller tillhör,
Märkligt uttalande. De flesta är ju annars mindre benägna att samarbeta med dem de hatar. Så gör jag men du kanske inte tänker så. Hur tänker du?
Citera
2012-10-28, 10:52
  #12
Avstängd
snuggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Märkligt uttalande. De flesta är ju annars mindre benägna att samarbeta med dem de hatar. Så gör jag men du kanske inte tänker så. Hur tänker du?
Kungen samarbetade ju med kriminella för att stoppa spridningen av fotot på stripklubben, en av miljader fall..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback