Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-26, 13:35
  #1
Medlem
aidedecampes avatar
Hej!

Jag är ny på forumet men blev nu medlem p.g.a. att det verkar vara ganska vettiga svar personer här får på sina frågor, jag är desperat behov av nya utmaningar i min karriär.

Bakgrund
1. Är högutbildad (civilingenjör ekonomi/ marknadsföring + 6års erfarenhet inom Sales & Marketing)
2. Har precis fått kicken p.g.a. konjungturen i marknaden
3. Jag har precis flyttat tillbaka till sverige och har ganska lite kontakter som "känner någon som känner någgon" som kan rekommendera ett arbete till mig + att det i princip endast är underkvalificerade arbeten eller väldigt få på de vanliga jobbsidorna (monster, stepstone o.s.v.)

Problem/ Utmaning
A) Jag känner att jag inte "bara kan ta" ett arbete som vanlig säljare eller liknande, då jag inte utnyttjar min fulla kapacitet samt får usel lön (<40k SEK/mån, ja jag vet att man kan tjäna 100k SEK, men det är svårt)
#? Så, hur finner jag andra arbeten att söka? förutom att mailbomba HR avdelningarna på andra bolag?

B) Jag vill starta eget tillsammans med någon, men jag har en tendens att "sönder analysera" alla ideer jag kommer upp med..
#? Hur kan jag börja min entpreprenöriella bana? Jag har mycket stor arbetskapacitet...

Tilläggas bör att jag har lite cash +200k SEK så jag kan leva som en råtta och driva eget, bara jag "kommer på en ide"

Kära Flashbackare - jag behöver hjälp! kan ni tipsa mig?
Citera
2012-10-26, 13:47
  #2
Medlem
Fris avatar
Ingenjör OCH försäljare, det är en kraftfull kombination.
Programmera smartphones. Allt är möjligt där och det kommer att booma vidare under många år framöver. Världens mest framgångsrika företag, Google eller Apple och såna som Samsung, kommer att fortsätta förbättra sina fantastiska produkter, surfa på den framgångsvågen. Och det kan du göra ensam, utan den mycket tunga belastningen av att behöva ha en "organisation" med oerhörda effektivitetsförluster. Det kostar ingenting heller, allt som behövs finns gratis online. Behövs bara idéer och tid.

Och tänk inte bara på apps för konsumenter. De där uppkopplade superdatorerna i fickformat har massor med potential för företag också.
__________________
Senast redigerad av Fri 2012-10-26 kl. 13:50.
Citera
2012-10-26, 15:53
  #3
Avstängd
demiurg2s avatar
Det finns en hel del saker man kan göra. Däremot så brukar det ofta finnas brist på marknadsorienterade ingenjörer. Så jag är ganska säker på att du lär få ett erbjudande snabbare än du anar.
Citera
2017-02-13, 20:58
  #4
Medlem
Sökte på Google och blev hänvisad hitt.

Hur har det gått för dig?
Citera
2017-02-13, 22:08
  #5
Medlem
rawsezxs avatar
Vänta dig inte för mkt svar, han har nog surfat vidare, senast inloggad 2013 med en post, numer får man inga mail när någon svarar i en tråd.
Citera
2018-10-18, 15:48
  #6
Medlem
Hej jag har ett online apotek som jag startade för mer än ett år sen åt en kille som sedan gav upp på den.
Jag har inte hört mycket av det sedan och lät det vara men nu har jag fått massor av folk som registrerat sig på sidan och bara mer hela tiden.
Vad tycker ni jag ska göra med sidan för att dra nytta av den?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback