Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-26, 12:43
  #1
Medlem
Gangster_mans avatar
Ja som rubriken lyder, Jag har själv slutat med droger för 2 år sedan och går nu på subutex programet men under då jag såg en film där dom var i en "opium den" där vackra kvinnor serverade opium och det röktes i fina ligg soffor och stora sängar.

Fundera då på om det fortfarande finns sånna ställen kvar och om det är lagligt, eller om det finns kryphål som med marijuana i holland.


all information angående detta skulle vara intressant att få upplysning om!
Citera
2012-10-29, 14:57
  #2
Medlem
Contcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gangster_man
Ja som rubriken lyder, Jag har själv slutat med droger för 2 år sedan och går nu på subutex programet men under då jag såg en film där dom var i en "opium den" där vackra kvinnor serverade opium och det röktes i fina ligg soffor och stora sängar.

Fundera då på om det fortfarande finns sånna ställen kvar och om det är lagligt, eller om det finns kryphål som med marijuana i holland.


all information angående detta skulle vara intressant att få upplysning om!
Opium är såvitt jag vet inte lagligt i något land. Det kan hända att det finns något enstaka land, exempelvis Portugal, som 2001 avkriminaliserade innehav av mindre doser avsett för personligt bruk. Ertappas du får du vård istället för fängelse, men att det skulle gälla turister har jag svårt att tro.

Annars är ett hett tips att åka till gyllene triangeln i sydostasien för att avnjuta en opiumpipa med sköna damer. Åker du dit blir det apburen direkt.
Citera
2012-10-29, 16:14
  #3
Medlem
flygandApans avatar
Vilken film var de?

Men portugal och gyllene triangeln som ovanstående skrev hittar du säkert det du söker. Kolla lite youtubefilmer om opium i länderna runt triangeln.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback