Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-12-15, 18:36
  #25
Medlem
Valet föll på den nyaste modellen, 21,5 tum: 2,9GHz.Beräknas komma till början av januari! (Köpte via MediaMarkt, kanske onödigt såhär i efterhand) Tack för hjälpen.
__________________
Senast redigerad av Profeten- 2012-12-15 kl. 18:53.
Citera
2012-12-15, 20:56
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profeten-
Valet föll på den nyaste modellen, 21,5 tum: 2,9GHz.Beräknas komma till början av januari! (Köpte via MediaMarkt, kanske onödigt såhär i efterhand) Tack för hjälpen.

januari? dom kom ju till säljarna nu.
Citera
2012-12-15, 21:28
  #27
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
januari? dom kom ju till säljarna nu.
Det är väl mer prioritet på att säljarna får datorerna som visningsexemplar samt ett par att sälja än att kunderna får vänta någon vecka hit eller dit. Jag skulle tippa på att de som beställer en dator online är en smula mer orienterade och vet vad de vill ha medan butiksbesökare kanske är mer öppna för nya märken och modeller och vill se nytt => lättare att hala in kunder som säljare med att säga att en viss modell är den alldeles nyaste av någonting.
Citera
2012-12-15, 21:49
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Det är väl mer prioritet på att säljarna får datorerna som visningsexemplar samt ett par att sälja än att kunderna får vänta någon vecka hit eller dit. Jag skulle tippa på att de som beställer en dator online är en smula mer orienterade och vet vad de vill ha medan butiksbesökare kanske är mer öppna för nya märken och modeller och vill se nytt => lättare att hala in kunder som säljare med att säga att en viss modell är den alldeles nyaste av någonting.

Men fortfarande, jag fick min imac av motsvarande modell i fredags. Vänta en månad skulle jag aldrig acceptera.
Citera
2012-12-16, 11:11
  #29
Medlem
Slog till på media markt pga deras skickliga säljare som besvarade alla mina frågor, tänkte inte så långt som till apples hemsida. Vet inte om jag orkar krångla men ska kolla kvittot och något papper jag fick om det kanske går att annulera köpet och satsa på apples hemsida istället.
Citera
2012-12-16, 18:40
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profeten-
Slog till på media markt pga deras skickliga säljare som besvarade alla mina frågor, tänkte inte så långt som till apples hemsida. Vet inte om jag orkar krångla men ska kolla kvittot och något papper jag fick om det kanske går att annulera köpet och satsa på apples hemsida istället.

För att vara ärlig så tycker jag att media markts priser är bra på apple produkter. Samt att det kan vara skönt med en fysisk butik om något skulle krångla. Grattis till valet även om det tar lång tid för leverans!
Citera
2013-01-02, 19:14
  #31
Medlem
PNISÄNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
För att vara ärlig så tycker jag att media markts priser är bra på apple produkter. Samt att det kan vara skönt med en fysisk butik om något skulle krångla. Grattis till valet även om det tar lång tid för leverans!

Lång tid? Jag beställde en 27-tummare för en vecka sedan, via apple.se, och den lär jag inte få se förrän vi tickat in i februari... Det är lång tid..!
Citera
2013-02-10, 12:39
  #32
Medlem
HierosGamoss avatar
Beställde min iMac sista dagarna i December. Har fortfarande inte fått den. Är det någon som fått en iMac 21,5 levererad under 2013 än ?
Citera
2013-02-10, 12:49
  #33
Medlem
TerryTibbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PNISÄN
Lång tid? Jag beställde en 27-tummare för en vecka sedan, via apple.se, och den lär jag inte få se förrän vi tickat in i februari... Det är lång tid..!

En månad tog det för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av HierosGamos
Beställde min iMac sista dagarna i December. Har fortfarande inte fått den. Är det någon som fått en iMac 21,5 levererad under 2013 än ?

Borde inte vara mer än 2 veckors väntetid på den mindre iMac'ken
Citera
2013-02-10, 20:50
  #34
Medlem
SaUrOn81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerryTibbs
En månad tog det för mig.



Borde inte vara mer än 2 veckors väntetid på den mindre iMac'ken


3-4 veckor på 21,5 tummaren och 4-6 veckor på 27 tummaren.
Citera
2013-02-10, 21:12
  #35
Medlem
Köpte min 21.5 a på elgiganten i slutet av januari
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback