Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-10-18, 09:46
  #37
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Judar bär inte kors runt halsen. Enligt judendomen väntar man fortfarande på en frälsare, man erkänner inte Jesus, han på korset, som en sådan. Kors runt halsen bör stå för kristendomen, inget annat. Men judendom ärvs på mödernet, ja.
Jodå, det kan de visst göra.

Här har vi judinnan Sarah Silverman med ett kors runt halsen:

http://www.jewishpress.com/blogs/yor...ss/2013/09/23/

För övrigt finns det många exempel på judar vars mödrar inte är judinnor men ändå identifierar sig dessa som judar.
__________________
Senast redigerad av bergochdal 2014-10-18 kl. 09:48.
Citera
2014-10-18, 09:57
  #38
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Jodå, det kan de visst göra.

Här har vi judinnan Sarah Silverman med ett kors runt halsen:

http://www.jewishpress.com/blogs/yor...ss/2013/09/23/



det fastslås minst två gånger i artikeln att hon bär korset för att hon precis kommer från en filminspelning.
Citera
2014-10-18, 18:36
  #39
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues


det fastslås minst två gånger i artikeln att hon bär korset för att hon precis kommer från en filminspelning.
Ja, och? En jude/judinna kan bära kors runt halsen av flera anledningar... arbete, prydnad, låtsas vara kristen av någon orsak som gagnar personen i fråga.

Vet att jag har sett kända judinnor bära kors runt halsen men kan inte komma på vilka. Svårt att hitta gamla bilder på det också så jag släpper det hela tills jag en dag råkar snubbla över en bild, då får jag återvända till tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Judar bär inte kors runt halsen.
Citera
2014-10-22, 21:58
  #40
Medlem
Anabellas avatar
Hon bär sin styvfars efternamn, och han är halvjudisk. Mamman är rysk. Om det nu ska vara så himla viktigt med hennes rastillhörighet.
En trevlig tjej. Har dock aldrig förstått hennes storhet som programledare/journalist.
Citera
2015-02-17, 23:33
  #41
Medlem
Hon är programledare för Stalkers som går på TV3, första avsnittet för säsong 3 sändes nu ikväll.
Citera
2015-02-24, 22:02
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Det här med Ryssland? Vad grundas det på? Varken hon eller hennes familj ser ju särkilt "ryska" ut...

Rysk judinna.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback