Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-24, 19:45
  #1
Medlem
yoyisys avatar
Har en macbook pro som jag nu precis upptäckte något som satt fast i magneten på laddarutaget, och upptäckte att det var en av de små skruvarna på undersidan av datorn. Upptäckte då att en till har lossnat så saknar en skruv men det är 2 som lossnat.

Någon som har hört något liknande?
Citera
2012-10-24, 19:46
  #2
Medlem
tzjs avatar
Aldrig hört innan, men det borde bara vara att skruva fast dom igen. Om dom suttit dåligt iskruvade från början, så kan de nog ha lirkats loss efter ett tags användande. Har svårt att tänka mig något fara med det.
Citera
2012-10-24, 20:21
  #3
Medlem
Det är inte helt ovanligt att någon dessa skruvar kan gänga ur sig själv ibland på vissa maskiner, har gjort så på min egen MBP. En-två av dem gängade notoriskt ur sig efter ett tag och man fick dra åt dem igen.

Notera att det är olika längd på dem så rätt skruv i rätt hål, och att de sitter med viss vinkel utåt så man inte kör de rakt ner och får felgäng.

Finns bilder på nätet som visar hur och var skruvarna ska sitta. De har en gnutta gängsäkringsgegga på sig original men kan alltså lossa ibland ändå.
Citera
2012-10-25, 12:38
  #4
Medlem
yoyisys avatar
Okej tack för svar, vet att det inte är någon fara var mest nyfiken, kändes som en så otroligt udda grej. Aldrig hört något liknande.
Citera
2012-10-25, 15:37
  #5
Medlem
LaBoums avatar
Lustigt, Apple brukar göra bra datorer annars tycker jag.
Citera
2012-10-25, 16:21
  #6
Medlem
kklasens avatar
Aldrig varit med om att e har skruvat ur sig själva. Men fattas det några så går det köpa ett kit med skruvar till bottenplattan på MBP. Runt 200kr på närmsta Apple Premium Reseller. Det är inte farligt att de lossnar.
Citera
2012-10-25, 20:44
  #7
Medlem
yoyisys avatar
Kollade upp och skruvade tillbaka en av skruvarna (den andra är försvunnen), märkte då att ALLA skruvar satt löst och förmodligen hade dom också trillat ur efter ett tag.
Tycker det är ytters konstigt.
Citera
2012-10-25, 21:12
  #8
Medlem
cocakolas avatar
Citat:
Har en macbook pro som jag nu precis upptäckte något som satt fast i magneten på laddarutaget, och upptäckte att det var en av de små skruvarna på undersidan av datorn. Upptäckte då att en till har lossnat så saknar en skruv men det är 2 som lossnat.

Någon som har hört något liknande?


Helt säker det bara var två skruvar ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback