Flashback bygger pepparkakshus!
2013-04-19, 03:36
Medlem
Söker ett par lätta trådlösa hörlurar att ha med laptopen när man ligger i sängen, pris max 2000 kr. Mic till är nästan ett måste. Hur fungerar det med trådlösa? Sitter det en sändare i USB porten eller vadå?
Citera
2013-04-19, 10:12
Medlem
Tricky7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Har tyvärr aldrig lyssnat på dessa.
Varför kollar du upp det här efter att du beställt dom?

Hahaha, bra fråga Ähh, ser nu efter ett par reviews på youtube att dem är ganska bra ändå Så det är lugnt.
Citera
2013-04-19, 15:24
Medlem
Idag dök mina nya DT990 upp lagom till att Get Lucky släpps, definitivt ett par bra hörlurar och det 'r trevligt att ha lite bas till hands . I dagsläget är det helt enkelt en lämpligare hörlur än jämförbara i samma prisklass pga. min musik smak (mer orienterad mot EDM, samtidigt som de fungerar utmärkt med annat). De lär nog vara tillräckligt bra i spel också så att jag inte behöver lida .
Citera
2013-04-19, 17:58
Medlem
sokarnas avatar
1. Vilka genrer lyssnar du mest på?
Mycket rock, indiepop och till viss del elektronisk. (Kommer lyssna mycket på daft punk nästa månad)

2. Vad är vikigt för dig ljudmässigt?
Ett klart och jämnt ljud. Vill kunna höra gitarrsträngarna så att det känns som att det spelas 1dm från örat samt ha en bas som känns djup när det behövs.

3. Hur kommer du driva dom? (vilken mobil, dator, förstärkare)
Främst iPhone 4S, skulle kunna tänka mig att införskaffa portabel hörlursförstärkare (typ Fiio)

4. Hur kommer du använda dom?
På resande fot, promenader, i skolan, i soffan, alldaglig användning.
5. Budget?
Helst 1500. kan gå någon hundring extra.

6. In-ear, on-ear eller over-ear?
On ear

7. Har du möjlighet att provlyssna hörlurar (storstad)?
Nope!

8. Annat som är viktigt?
Jag äger i dagsläget ett par Bose ie2, ett par Qpad QH-1339 för datoranvändande. Älskar mina Bose ie2 men på resan och i hårt blåsväder kan man inte lyssna pga ingen isolering (Kan heller inte ha några andra in-ears i mina öron pga att de faller ur.

Jag har de senaste dagarna kollat mycket på Sennheiser HD 25-1 II och har i princip nästan bestämt mig, Jag tycker att det är viktigt med en neutral design. (ATH-ES7 är inte tillräckligt diskret).

Ett par Sennheiser HD25-1 ii går på 1500 genom Amazon.co.uk, hade dock velat ha Adidasvarianten men kan inte hitta den någonstans. Jag faller mycket för prylar som är designade för professionellt användande, det tyder ofta på bra kvalité och mycket för pengarna.

Är det helt legit att beställa via Amazon? Aldrig haft någon erfarenhet av dom tidigare. Finns det några andra sidor som också är bra annars?

PS. Runkpapper, du är BÄST! Brukar läsa denna tråd för skoj och tusen tack för all trevlig läsning! Lärt mig massor.
Citera
2013-04-20, 02:25
Medlem
vonfnass avatar
Jag söker ett par hörlurar. Det var ett tag sedan jag köpte ett par.
För 10-12 år sedan körde jag enbart med Koss In-ear pluggar, det var det som var "the shit" i min kompiskrets, otroligt skön bas och så kostade de bara runt 100-lappen.
Nu är jag ute efter något liknande. Det vore ju lätt att bara gå ut och köpa ett par likadana eller liknande Koss hörlurar, men jag tänkte höra med er först, ni kanske har förslag på några bättre?

Jag är allätare, men mest är det hårdrock/metal eller diverse singer-songwriters som går hem hos mig.

Jag gillar ju när det är en skön bas

Primärt min iPad, jag kommer lyssna på musik på nätterna i sängen och vill inte väcka flickvännen. Jag tittar också på mycket videos på Youtube och Netflix.

4. Hur kommer du använda dom?
Framför allt i sängen, typ 95% och resterande 5% är de enstaka fall jag behöver ha med mig musik ut.

5. Budget?
Max 300kr, helst en bit under. Jag är inte någon direkt audiofil som ni kanske märker... De ska ju som sagt mest användas på nätterna i sängen.

In-ear är det jag föredrar.

Jag kan om jag måste, men helst sköter jag mina köp över nätet.

8. Annat som är viktigt?
Inget som jag kan komma på just nu.
Citera
2013-04-20, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Varför är den här tråden ihopbakad till att handla om ALLA hörlurar?

In ear-lurar är en helt annan sak, en helt annan produkt med ett helt annat syfte än riktiga studiolurar till exempel. Det enda de har gemensamt är att de sitter på huvudet och avger ljud.

För mig finns in ear inte ens på kartan. Jag har helt andra behov. Ett behov av BRA LJUD! Och det kan du aldrig få med proppar som du trycker in i örongångarna.

Varför denna ständiga och pedantiska strävan att baka ihop trådar på FB?

Håller fullständigt med om att man borde ha separata trådar.
Men angående det där med att man aldrig kunde få bra ljud med in-ear är en lögn.
Citera
2013-04-20, 11:41
Medlem
redbull72s avatar
Funderar på ett par nya lurar o skulle vilja ha lite tips!
Lite sugen på ett par Shure SRH940-E
1. Vilka genrer lyssnar du på?
Det mesta utom dansband o opera... Ganska ofta trance typ från armin van buuren, men även miss li, bruce springsteen o irländsk folkmusik typ, så den bör va detaljerad
2. Vad är viktigt ljudmässigt?
Dynamik o detaljer
3. Hur kommer du att driva dom?
Kommer att driva dom via pc, nyss köpt ett xonar dx ljudkort
4. Hur kommer du att använda dom?
Sittandes still i fåtöljl
5. Budget?
2-3000 kanske
6. Bekväma On ear eller over ear
7. Har du möjlighet att provlyssna dom?
Skeptisk, men kanske finns nåt på siba, elgiganten el mediamarkt, inga hifibutiker i närheten
8. Annat som är viktigt?
Bör va ganska lättdrivna då jag inte har nån extra förstärkare,
Citera
2013-04-20, 11:50
Medlem
Razozs avatar
Generella rekommendationer från min sida:

Vid soundstage och välbalanserad ljudbild (speciellt efter pad removal mod): HD558

IEM med riktigt bra, mer basfokuserad ljudbild: ViSang R03 (vendor Epidigit rekommenderas varmt)

Lite mer analytiska, ärliga IEM's med grymma highs: Meelec A151
Citera
2013-04-20, 19:13
Medlem
sokarnas avatar
Lite offtopic men är det någon som kan tipsa om bra hårda hörlursväskor för on-ear?
Citera
2013-04-20, 23:15
Medlem
TotalT1s avatar
Hur värt är det att lägga pengar på in-ear hörlurar? Jag kör just nu med ett par philips, kostar under 200 kr, och jag tycker de är jätte bra. Jag har ingen erfarenhet med ljud direkt så har inget att jämföra med, men hur mycket kan in-ear hörlurar skilja sig egentligen? Om vi pratar om bra tillverkare.

Undrar också hur man vet hur bra hörlurar är? Hur jämför man några om man inte har lyssnat med dem innan?

Klipsch one, bra hörlur? Webbhallen säljer för 599kr, och andra butiker 1000+kr
Citera
2013-04-21, 11:38
Medlem
dollarsunds avatar
den här killen är ju rent av misslyckad. Vad fan är det där + det står studio hd på kartongen.
http://www.blocket.se/stockholm/Helt....htm?ca=11&w=1
Den kanske är riktig men varan är det där för långtradardäck
Citera
2013-04-21, 13:41
Medlem
Bra in-ear lurar <-

Hårdrock, House, allt möjligt

Klart ljud med bra bas

Primärt min iphone 4s, jag kommer lyssna på musik på gymmet,promenader, och lite överallt.

5. Budget?
runt 500kr.

In-ear

nej

8. Annat som är viktigt?
Dom ska sitta och ljudisolera bra.

Jag har kollat lite på

a jays four - http://www.netonnet.se/art/ljud-och-...e/156830.3196/

JBL j 22i - http://www.netonnet.se/art/ljud-och-...k/185109.3196/

Nocs NS400 - http://www.netonnet.se/art/ljud-och-...k/181839.3196/

Monster NCredible Nergy - http://www.netonnet.se/art/ljud-och-...y/175230.3196/

SOUL by Ludacris SL49 - http://www.netonnet.se/art/ljud-och-...r/175306.3196/

Vad tror ni, kom med förslag och åsikter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in