• 1
  • 2
2012-10-23, 18:14
Medlem
Hegamons avatar
Har ni förslag på e-post som är seriösare än detta: företagsnamn@gmail.com

Vill heller inte ha Hotmail men det förstår ni. Har ni förslag på något? Det är ett serviceföretag så ni vet.
Citera
2012-10-23, 18:19
Medlem
switchls avatar
Varför inte info@företagsnamn.com? Eller måste det vara gratis?
Citera
2012-10-23, 18:25
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av switchl

Det måste vara gratis..........
Citera
2012-10-23, 18:25
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av switchl

Vad menar du? Hur får jag tag i info@företagsnamn.com????
Citera
2012-10-23, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det måste vara gratis..........
Då får du köra på gmail.

Citat:
Vad menar du? Hur får jag tag i info@företagsnamn.com????
Du betalar domänen företagsnamn.com och betalar för ett webbhotell

Förlåt, men vad är det för företag egentligen som inte ens är villiga att betala för mail?
Citera
2012-10-23, 18:33
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Då får du köra på gmail.

Du betalar domänen företagsnamn.com och betalar för ett webbhotell

Förlåt, men vad är det för företag egentligen som inte ens är villiga att betala för mail?

Ett företag i gränslandet. Nä, alltså självklart kan jag betala för webbhotellet har nu enbart domänen. Så detta blir ju lösningen, tack.
Citera
2012-10-23, 18:37
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ett företag i gränslandet. Nä, alltså självklart kan jag betala för webbhotellet har nu enbart domänen. Så detta blir ju lösningen, tack.

Vad är det för skitföretag som inte har en egen domän?
Gmail är f.ö den bästa när det gäller spamfilter m.m. Borde gå att koppla en gratisdomän till gmail.
Citera
2012-10-23, 18:51
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Vad är det för skitföretag som inte har en egen domän?
Gmail är f.ö den bästa när det gäller spamfilter m.m. Borde gå att koppla en gratisdomän till gmail.

Har jag sagt till dig att jag inte har en egen domän? Jag säger ju att jag har domänen men inte betalar för webhotellet för jag har egen server.

Jag har egen server och hyr inte på exempelvis Loopia även om det säkert fungerar det med.
Citera
2012-10-23, 19:17
Medlem
Ragwings avatar
http://www.mail.com ? Där kan du välja mellan de två simpla domänerna mail.com eller email.com.
Citera
2012-10-23, 20:40
Medlem
Citat:
Har jag sagt till dig att jag inte har en egen domän? Jag säger ju att jag har domänen men inte betalar för webhotellet för jag har egen server.

Jag har egen server och hyr inte på exempelvis Loopia även om det säkert fungerar det med.

Sätt upp en egen mailserver då?

Eller använd gmail med din egen domän. Det är "gratis" för småanvändare som dig.

http://www.google.com/enterprise/app...s/pricing.html
Citera
2012-10-24, 23:04
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:

Så vad är problemet? Du har en domän och en server men du undrar var man får tag på en domän och en server?
Är för övrigt ganska tydligt att du inte hade en domän (till och med i trådstarten framgår det), vem försöker du lura?
Citera
2012-10-24, 23:15
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Så vad är problemet? Du har en domän och en server men du undrar var man får tag på en domän och en server?
Är för övrigt ganska tydligt att du inte hade en domän (till och med i trådstarten framgår det), vem försöker du lura?

Är du korkad eller vad är problemet??? Jag har köpt en domän, alltså domännamnet. Domännamnet är kopplat till en hemsida, hemsidan ligger på en privat hemserver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in