Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-04-09, 16:46
  #1
Medlem
jaha jovissts avatar
Jag har precis skrivit provet, jag skrev det också HT-04 och märkte en stor skillnad i svårighet de två proven emellan. Kanske är det så att det här provet passar mig bättre kanske en del tänker, och kanske är det så men jag tror det var några snäpp enklare den här gången. Jag ubdrar om någon annan kände likadant? Speciellt gällde detta ORD, ENG, NOG.
Är detta en trend? Kommer slarvfelen bli mer och mer avgörande ?
Citera
2005-04-09, 17:03
  #2
Medlem
uranuz_hertzs avatar
Gjorde provet förra året och fick bättre resultat då... men det kanske bara är mig det är fel på :P
Citera
2005-04-09, 17:09
  #3
Moderator
impieteers avatar
Det visar sig så fort normeringstabellen dyker upp på Umeå universitets hemsida. Eftersom de lägger ner rätt mycket jobb på att få proven lika svåra gissar jag på att det är du som blivit van och duktigare och därför uppfattar provet som enklare.
Citera
2005-04-09, 17:18
  #4
Medlem
-luftwaffe-s avatar
tycker att 2004 års prov var enklare, fast jag gjorde dem iof inte i skarpt läge...
Citera
2005-04-09, 17:55
  #5
Medlem
tyckte att det var väldigt lätt vilket även många andra verkade tycka...
Citera
2005-04-09, 18:17
  #6
Medlem
sursomfans avatar
Det som fascinerar mig är att varje provdel tar sån tid. Istället för 50 minuter kan de lätt dra av 20 minuter så att det bara blir 30 minuter kvar. Det är bara puckon som löser frågor ända in i slutet.
Citera
2005-04-09, 18:32
  #7
Awaiting Email Confirmation
Faan, tyckte orden var skitsvåra i år. Hade 15 fel där (20 sammanlagt).
Nån mer som tyckte det? Eller har jag bara ett ordbank som en treåring.


(Finns ordet ordbank?...)
FAAAN
Citera
2005-04-09, 18:34
  #8
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersten
Faan, tyckte orden var skitsvåra i år. Hade 15 fel där (20 sammanlagt).
Nån mer som tyckte det? Eller har jag bara ett ordbank som en treåring.


(Finns ordet ordbank?...)
FAAAN

Det gör det säkert. Svenskan är ett så finurligt språk att vi kan skapa nya ord genom att sätta ihop andra. Ord + Bank blir Ordbank, vilket det flesta av oss lätt kan lista ut vad det betyder.

Fast vi andra föredrar att använda ordet Ordförråd
Citera
2005-04-09, 18:40
  #9
Awaiting Email Confirmation
Du behöver inte vara elak....
3 poäng till å jag hade nog kommit in dit jag ville...
Sitter hemma å gråter nu i min patetiska ensamhet...

Citera
2005-04-09, 18:43
  #10
Avstängd
njurpajs avatar
Fuck, började bra med 1 fel på läs, 2 på engelskan, men sedan krashade jag totalt. 11 på ord, 5 på dtk och 8 på nog. 97 rätt, vad motsvarar det ungefär i poäng?

Tror egentligen inte det var så mycket lättare, tror mer det känns så för jag nu hade lite mer rutin på det...
Citera
2005-04-09, 19:06
  #11
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Fuck, började bra med 1 fel på läs, 2 på engelskan, men sedan krashade jag totalt. 11 på ord, 5 på dtk och 8 på nog. 97 rätt, vad motsvarar det ungefär i poäng?

Tror egentligen inte det var så mycket lättare, tror mer det känns så för jag nu hade lite mer rutin på det...

HT 2004 motsvarade 97 rätt 1,7 poäng, det borde vara liknande i år. Bra jobbat!
Citera
2005-04-09, 19:09
  #12
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Fuck, började bra med 1 fel på läs, 2 på engelskan, men sedan krashade jag totalt. 11 på ord, 5 på dtk och 8 på nog. 97 rätt, vad motsvarar det ungefär i poäng?

VT 2004 motsvarade det 1,6. Tja, det måste ju gå dåligt för några ...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback