2012-10-23, 12:58
Medlem
Schlaktads avatar
Så ska man på föreläsning om EU med deras lokala EU företrädare imorgon.
Grejen är det att jag inte har speciellt många frågor som jag skulle vilja ha. Så det är fritt fram att komma med idéer och frågor ni alltid vela fråga dessa herrar så ska ni få svar på tal imorgon.
Jag är inte så insatt i EU, men vet det viktigaste men inte detaljer så var inte så hård.

Lite diskussions frågor till er;
Är det så att svenskarna har för stort förtroende för EU för att ens fundera på att ta reda på fakta och ens våga kritisera skiten? Hur farligt likt är kommuniststater jämfört med EU? Hur farliga är dessa EU-nationalister? (jag-älskar-EU-utan-EU-hade-det-varit-som-i-afrika-nationalister) Och sist men inte minst, finns det något positivt med EU?

Tack för mig.
Citera
2012-10-23, 21:18
Medlem
Med anledning av snusskandalen kan det väl verka intelligent att be dem redogöra för vad EU gör för att förebygga korruption och bedrägerier.
Citera
2012-10-23, 22:18
Medlem
Schlaktads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseltjuren
Med anledning av snusskandalen kan det väl verka intelligent att be dem redogöra för vad EU gör för att förebygga korruption och bedrägerier.

Kommer väl få ett förvirrande svar som inte ens har något med frågan att göra.
Förstår inte hur man kan komma undan med sådant svar.

Men jag ska fråga och se, tack!
Citera
2012-10-23, 23:30
Medlem
Felstavarens avatar
Du kan ju alltid passa på att fråga hur vederbörande ser på Greklands chanser att nå sunda finanser och samtidigt stanna kvar i den monetära unionen.

Om h*n är av åsikten att Grekland bör bli kvar i EMU så kan följande frågor vara intressanta:

-Har man inom EU/EMU någon idé om när den grekiska ekonomin kan tänkas ha återhämtat sig? Fem år? Tio år? Femtio år?

-Hur skall en återgång till sunda finanser ske? Genom att stimulera exportnäringen (turismen)? Genom att kapa ytterligare i välfärden? Är det ens möjligt med tanke på att Grekland är exportberoende men samtidigt också låsta i ett högkostnadsläge tack vare euron?

Kräv raka svar. Om EU nu kräver ökat inflytande över nationella budgetar så bör de rimligen också ha en lösning på de problem som är behäftade med dessa.
Citera
2012-10-24, 00:19
Medlem
Schlaktads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Du kan ju alltid passa på att fråga hur vederbörande ser på Greklands chanser att nå sunda finanser och samtidigt stanna kvar i den monetära unionen.

Om h*n är av åsikten att Grekland bör bli kvar i EMU så kan följande frågor vara intressanta:

-Har man inom EU/EMU någon idé om när den grekiska ekonomin kan tänkas ha återhämtat sig? Fem år? Tio år? Femtio år?

-Hur skall en återgång till sunda finanser ske? Genom att stimulera exportnäringen (turismen)? Genom att kapa ytterligare i välfärden? Är det ens möjligt med tanke på att Grekland är exportberoende men samtidigt också låsta i ett högkostnadsläge tack vare euron?

Kräv raka svar. Om EU nu kräver ökat inflytande över nationella budgetar så bör de rimligen också ha en lösning på de problem som är behäftade med dessa.

Dessa frågor ger dom nog en tankeställare.
Ska vara hård och om det behövs piska fram svaren, pressa, tortera.
Tackar.
Citera
2012-10-24, 01:07
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktad
Dessa frågor ger dom nog en tankeställare.
Ska vara hård och om det behövs piska fram svaren, pressa, tortera.
Tackar.

Vädret var bättre innan vi gick med i EU.
Citera
2012-11-02, 22:51
Medlem
Stormtroopers avatar
Vad fick TS för svar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in