2012-11-07, 10:04
Medlem
SmallTowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tusen.
välkommen till Sverige, där skattrna är större en Zlatans näsa...

HAHAHAHA

Årets inlägg !
Citera
2012-11-08, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WePee
Vi är fortfarande några som är nyfikna på hur det kunde skära sig så mellan dig och din arbetsgivare. Berätta gärna, jag lyssnar.

Du skrev att du hade jobbat många nätter och helger, men fick du inte betalt för det? I så fall kan jag förstå din reaktion, men när jag jobbar storhelg, övertid eller obekväm arbetstid, så utgår alltid ersättning. Sen att jag ofta stannar kvar och arbetar efter arbetsdagens slut, det är mitt eget fel, eller mitt samvete som säger till mig att jag egentligen borde ha arbetat lite hårdare under dagen.

Men det var ändå lite lärorikt, innebär det att man inte får A-kassa direkt när man blir uppsagd?

I sinom tid ska jag dra hela historien, var på möte idag med min fackliga företrädare, han säger att han inte kan driva mitt ärende mycket längre eftersom arbetsrättsjurister sagt att de inte ser att de kan vinna fallet. Trots detta har företaget nu gett mig en chans att säga upp mig själv och få en månadslön 36000 brutto i retroaktiv utbetalning... Då undrar jag varför gör de så? av ren välvilja? knappast... detta är ett av sveriges i särklass största exportfretag.... ska jag acceptera erbjudandet?
Citera
2012-11-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av el_420
I sinom tid ska jag dra hela historien, var på möte idag med min fackliga företrädare, han säger att han inte kan driva mitt ärende mycket längre eftersom arbetsrättsjurister sagt att de inte ser att de kan vinna fallet. Trots detta har företaget nu gett mig en chans att säga upp mig själv och få en månadslön 36000 brutto i retroaktiv utbetalning... Då undrar jag varför gör de så? av ren välvilja? knappast... detta är ett av sveriges i särklass största exportfretag.... ska jag acceptera erbjudandet?

I sverige går det inte knega ihop några slantar. Flytta till schweiz så är lönen direkt dubbel.
Citera
2012-11-08, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierre.v
I sverige går det inte knega ihop några slantar. Flytta till schweiz så är lönen direkt dubbel.
Kan du vara vänlig att svara på frågan eller ej?
Citera
2012-11-08, 22:09
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Kan du vara vänlig att svara på frågan eller ej?
Det kan h*n förmodligen inte. Pirre.v ville bara ta tillfället i akt att klaga på Sveriges skattesystem som h*n förmodligen inte heller har särskilt bra koll på.

PM till dig.
Citera
2012-11-08, 22:16
Medlem
Citat:

Har du bara 1 månads uppsägningstid?

Det verkar som om företaget inte vill ha dig kvar och både företaget och ditt fack tycker att företaget har tillräckligt på fötterna för att göra sig av med dig.

Som jag ser det har du 2 alternativ:

Företaget säger upp dig. Ser inget vidare ut i ditt CV men slipper lång karens i A-kassan.

Du säger upp dig. kan se bättre ut i ditt CV om du ha en bra story till varför du sagt upp dig men du får en jobbig karens i A-kassan.

Valet är ditt.
Senast redigerad av Urmelkotten 2012-11-08 kl. 22:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in