2012-10-23, 09:34
Medlem
Har provat en rad olika brännprogram nu och jag börjar ledsna ordentligt. Jag är inte kunnig inom just detta så har kanske missat nått själv, men iaf.
Jag vill slippa att behöva konvertera filmer/klipp innan dom kan brännas, det är filer i stil med MP4, MKV, AVI och liknande.
Flera av alla programm jag har testat verkar inte ha stöd för dessa filtyper (?).
Det är bara till CD skiva det ska brännas, alltså inte till DVD (denna brännaren har inte stöd för dvd). Och jag vill slippa behöva konvertera om filerna till nått format som ska passa programmet.
O.S är XP.

Gratis programm också tack, det ska vara enkelt och smidigt och gärna hyfsat snabbt också om möjligt.
Tack på förhand
Citera
2012-10-23, 09:40
Medlem
Andreasvbs avatar
Bara bränna som Data-CD med t.ex. ImgBurn.

Eftersom det inte är DVD kan du ändå inte konvertera till DVD-Video.
Citera
2012-10-23, 09:54
Medlem
Hanterar Imgburner även dessa filformat och bränner dom direkt på skiva utan att ljud eller annat faller bort?
Plus att det ska funka att spela upp i en dvd-spelare också (tänker på ev kodec som kanske påverkar sånt?).
Citera
2012-10-23, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Av_anledning
Hanterar Imgburner även dessa filformat och bränner dom direkt på skiva utan att ljud eller annat faller bort?
Plus att det ska funka att spela upp i en dvd-spelare också (tänker på ev kodec som kanske påverkar sånt?).

Men bränn som data-cd... brännarprogrammet skite fullständigt i vad det är du bränner så länge du bränner som data-cd. Ska du däremot bränna ut en image (ISO) så måste du bränna som en imagefil...
Citera
2012-10-23, 14:08
Medlem
Andreasvbs avatar
Eftersom du inte har DVD-skivor kommer du inte kunna spela upp i en DVD-spelare om inte den klarar av formaten på filerna du bränner, avi, mkv, mp4, etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in