Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-01, 19:49
  #5317
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikssonlawl
När kan man börja onanera? blir skogstokig snart 😂 idag har det gått 12 dagar för mig. Stygnen är fortfarande kvar strax under ollonet! har typ en krage runt ollonet så antar att huden kommer glida över ollonkanten när svullnaden gått ner.. har nämligen rätt mkt hud kvar ser de ut som! just nu är den iaf bakom ollonet. Får hoppas.

Tror det är väldigt inviduellt, efter båda mina operationer runkade jag efter typ 10 dagar utan större problem. Det är dock helt klart bättre att vänta för länge än att stressa det!
Citera
2015-09-01, 20:17
  #5318
Medlem
SirMunchalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikssonlawl
När kan man börja onanera? blir skogstokig snart 😂 idag har det gått 12 dagar för mig. Stygnen är fortfarande kvar strax under ollonet! har typ en krage runt ollonet så antar att huden kommer glida över ollonkanten när svullnaden gått ner.. har nämligen rätt mkt hud kvar ser de ut som! just nu är den iaf bakom ollonet. Får hoppas.
Har gått 11 dagar för mig nu, stygnen är kvar och huden känns som lite hård just runt kanten. Får hoppas att det löser sig när alla stygnen är borta, kan fan inte dra bak just nånting nu.
Appropå att bli skogstokig, fick med mig en brud hem i Lördags efter ett kalas. Gissa hur kul det var!
Citera
2015-09-01, 23:01
  #5319
Medlem
1. Hur bra fungerar en omskärelse där ett snitt görs?

2. Jag har några frågor angående min kuk.
a, när jag runkar ibland så får den vänstra "kanten" av ollonet (den bredaste) en blå nyans, som om det blev blåmärken. Vad kan detta bero på?
b, jag upplever mitt ollon torrt emellanåt, särskilt efter jag runkat. Det skrynklar ihop lite på huden och ibland vid stånd är ollonet rätt hårt och lite fnasigt. Är det en mjukgörande salva som gäller?
c, jag gillar inte avsugningar alls, kan detta bero på en för trång förhud? Har gjort ett ingrepp för kort sträng så det är bättre än vad det varit. Jag upplever inte min förhud trång alls dock.
__________________
Senast redigerad av Git7 2015-09-01 kl. 23:08.
Citera
2015-09-02, 20:15
  #5320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirMunchalot
Har gått 11 dagar för mig nu, stygnen är kvar och huden känns som lite hård just runt kanten. Får hoppas att det löser sig när alla stygnen är borta, kan fan inte dra bak just nånting nu.
Appropå att bli skogstokig, fick med mig en brud hem i Lördags efter ett kalas. Gissa hur kul det var!
Sa inte din doktor att du skulle dra tillbaka den? för mig är det inga problem att dra tillbaka kvarvarande hud! Haha jasså, gick nog rätt svårt? 😂💪
Citera
2015-09-03, 14:13
  #5321
Medlem
Opererades imorse! Doktorn tog inte bort allt utan lite mer än hälften. Läst en hel del i denna tråden så jag visste precis vad som skulle hända. Jag fick välja bedövningsform själv så jag valde att bli sederad (fick propofol). Jag blev svinhög i typ 2 minuter och alla ljud blev luddiga och ekade, kändes som jag var i himmeln eller något. Pratade lite med sköterskorna sedan vaknade jag. Jag somnade tydligen och vaknade upp 45min senare på uppvaket.

Snabeln är fortfarande bedövad så jag känner ingen smärta och kan kissa utan problem. Det känns att de har grejat där nere bara. Jag fick ca 5 sprutor i dasen, dock efter jag fick det kraftigt lugnande medlet så jag tyckte det var mest som myggbett. Jag fick även lyssna på lugnande musik tills jag somnade. Personalen tog hand om mig superbra och såg verkligen till att allt var toppen.

Jag har ett bandage på halva kuken ungefär med öppen topp så en bit av ollonet sticker ut, det är lite blod i bandaget så jag nojar lite över imorgon när jag ska plocka bort det och tvätta. Fick även med mig bedövningssalva hem och kompresser jag kan lägga i kallingarna för att undvika skav.

Om någon har frågor svarar jag gärna här eller i pm.
Citera
2015-09-03, 20:25
  #5322
Medlem
Någon som vet när man kan ta bort bandaget/kompresserna? Har haft det nu i exakt 2 veckor.. Borde väl va okej och börja vänja sig utan nu eller? tacksam för svar
Citera
2015-09-03, 20:43
  #5323
Medlem
SirMunchalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikssonlawl
Sa inte din doktor att du skulle dra tillbaka den? för mig är det inga problem att dra tillbaka kvarvarande hud! Haha jasså, gick nog rätt svårt? 😂💪
Min jävla doktor sa inte ett dugg! han kom förbi på uppvaket och sa att allt gått bra, sen gick han.
Kuken var inlindad i en kompress när jag vaknade men den satt inte fast så den ramlade av, har inte haft något sedan dess. Ska ringa till dom på lasarettet. och fråga vad fan dom håller på med.
Haha svårt å svårt, blev inte mycke ligga av...som tur var får man väl nästan säga. Ont gjorde det dock med vrålbånge!
Citera
2015-09-03, 22:13
  #5324
Medlem
Nhimhists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikssonlawl
Någon som vet när man kan ta bort bandaget/kompresserna? Har haft det nu i exakt 2 veckor.. Borde väl va okej och börja vänja sig utan nu eller? tacksam för svar

Jag slutade använde det efter 2-3 dagar, visserligen var jag hemma, men det gick utan problem så efter två veckor tvivlar jag på att det ska vara någon fara.
Citera
2015-09-04, 11:12
  #5325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikssonlawl
Någon som vet när man kan ta bort bandaget/kompresserna? Har haft det nu i exakt 2 veckor.. Borde väl va okej och börja vänja sig utan nu eller? tacksam för svar


Jag opererades igår och tog bort mitt idag. Jag fick order om att tvätta 2 gånger/dag. Man ska absolut inte ha kompressen pp i 2 veckor. Sår måste hållas rena och få luft för att läka bra. Kan tillägga att min dase knappt är svullen alls och stygnen ser jättefina ut. Blev dock helt kritvit i ansiktet och fick lägga mig på golvet och tjejen fick springa och hämta vatten. Man är inte kaxig när ens krigare är skuren i alltså. Efter tvätt tejpade jag på två nya kompresser och har ballen i högläge för att minska svullnad. Fick ett pae nätkalsonger jag har innanför mina egna som är lite tighta och håller paketet på plats.
Citera
2015-09-04, 16:08
  #5326
Medlem
SirMunchalots avatar
Lyckades jag hamna hos världens sämsta lasarett eller? Alla ni andra verkar ju fått så sjukt mycket bättre behandling än vad jag fick. Rekommenderar verkligen inte Enköpings lasarett!
Citera
2015-09-04, 20:04
  #5327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cobi
Jag opererades igår och tog bort mitt idag. Jag fick order om att tvätta 2 gånger/dag. Man ska absolut inte ha kompressen pp i 2 veckor. Sår måste hållas rena och få luft för att läka bra. Kan tillägga att min dase knappt är svullen alls och stygnen ser jättefina ut. Blev dock helt kritvit i ansiktet och fick lägga mig på golvet och tjejen fick springa och hämta vatten. Man är inte kaxig när ens krigare är skuren i alltså. Efter tvätt tejpade jag på två nya kompresser och har ballen i högläge för att minska svullnad. Fick ett pae nätkalsonger jag har innanför mina egna som är lite tighta och håller paketet på plats.
Jo men var rädd för infektioner å de, men mitt är typ bra nu skaver ingenting osv.. har bara en sånhär hockeyskydds liknande bomulls grejj i kallingarna. Som går efter snorren.. har kvar stygn men många har redan fallit bort.. Runken efter 14 dagar och nu vidare känns gudomligt! Sex får man la vänta med ytterligare 2 veckor
Citera
2015-09-05, 12:56
  #5328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirMunchalot
Lyckades jag hamna hos världens sämsta lasarett eller? Alla ni andra verkar ju fått så sjukt mycket bättre behandling än vad jag fick. Rekommenderar verkligen inte Enköpings lasarett!

Verkar inte ha varit helt toppen för dig jag hade det verkligen toppen iallafall.

En lite update:

Är inne på dag 3 nu, det har svullnat en del och har fått en "badring" bakom ollonet. Förhuden är fastsydd bakon ollonet med ca 20 stygn runt om. Strängen är orörd då jag spräckt den själv vid 2 olika tillfällen i tonåren. Kör bedövningssalva på snasen och en kompress lindad runt. Har blött och varat lite på natten men inget allvarligt. Skaver lite men fullt hanterbart. Alls stygn sitter kvar, försökt dra bak förhuden lite men svider som satan i stygnen på ovansidan så det får vänta lite. Man kanske skulle sova naken så det cirkulerar lite luft?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback