Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-10, 10:25
  #3349
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av findus73
Måste ha varit en dålig affär om ngn skriver att ÅT köpt en villa för 1.4 mille och den bara visar sig vara värd 700 000. Har ändå svårt att få ihop att ÅT skulle vara kreditvärdig oavsett summa.

Ok ? Ja det är ju bra att du håller dig informerad vad TT gör . Förstod inte kopplingen bara ?

Läste fel på en nolla , my mistake!

Måste varit en bra affär snarare då om man köper ett hus för 140 000 som har ett värde på 700 000 !?
Citera
2017-03-10, 11:43
  #3350
Medlem
Jag läste också fel. Låter som en bra affär om huset är värderat för mycket mer. Ang TT så hör det väl till tråden eftersom den gifta, men separerade, "pojkvännen" är engagerad i fallet...
Citat:
Ursprungligen postat av findus73
Läste fel på en nolla , my mistake!

Måste varit en bra affär snarare då om man köper ett hus för 140 000 som har ett värde på 700 000 !?
Citera
2017-03-10, 15:04
  #3351
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rispan
Jag läste också fel. Låter som en bra affär om huset är värderat för mycket mer. Ang TT så hör det väl till tråden eftersom den gifta, men separerade, "pojkvännen" är engagerad i fallet...

Jag har ingen koll på vem TTs pojkvän är så kan inte uttala mig om det. Den händelsen har gått förbi mig helt !
Citera
2017-04-02, 16:40
  #3352
Medlem
Citat:
"Förhindrar kontakt med advokat"
Portot för brevet skulle kosta henne sju kronor. Sara Lundblads ersättning för sysselsättning är 13 kronor i timmen.
Att mejla hade varit gratis. Sara Lundblad tycker att anstalten borde ha prövat om hon verkligen har ekonomiska resurser till att betala sju kronor för brevets porto.
"Kriminalvården och anstalten i Ystad förhindrar mig att ta kontakt med en advokat och pröva mitt fall i domstol med hänvisning till det absolut dyraste alternativet" skriver hon.
Sara Lundblad menar att anstalten i Ystad brutit mot flera regelverk. Dels den svenska fängelselagstiftningen och den europeisk fängelselagen som ger alla fångar rätt att söka juridisk rådgivning. Nu vill hon att hon att justitieombudsmannen ska utreda anstaltens agerande.
JO-anmälan inkom den 17 mars till riksdagen. Justitieombudsmannen har ännu inte yttrat sig.

http://www.expressen.se/kvallsposten...med-fangelset/
Citera
2017-05-24, 04:27
  #3353
Medlem
Detta fall togs upp på "GW:s mord" igår, finns att se på TV4Play. För mig som inte är insatt i det här fallet tyckte det var intressant, men jag förstod inte varför polisen och MP blev arga på TT? Att MP blev arg kan jag väl delvis förstå, men polisen borde väl vara tacksamma? Någon som har lust att förklara?

EDIT: Hittade detta när jag googlade: http://missingpeople.se/wp-content/u...-beviljats.pdf
Det förklarar ju varför hon fick sluta i MP, men vad fan hade polisen för anledning att vara arg?
__________________
Senast redigerad av 10minute 2017-05-24 kl. 04:49.
Citera
2017-05-24, 07:34
  #3354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
...
Det förklarar ju varför hon fick sluta i MP, men vad fan hade polisen för anledning att vara arg?

Det är en vanlig yrkesskada hos dem: De gillar inte när "En Allmänhet" drar ner brallorna på dem offentligt...
Citera
2017-05-24, 08:53
  #3355
Medlem
Mps uteslöt TT pgr av att hon hotade ledningen och ställde ultimatum. Hon vägrade ha sök om inte Peder schillerström avgick. Sen berättade hon friskt om sekretessbelagd info till media. Att polisen inte gillar TT är väl inte svårt att förstå. Ett vittne som fortsätter att kontakta inblandade under utredning, samt blarrar till media om allt? Numera gravid med reporter? Ser ut som det på tv i alla fall.
Citera
2017-05-24, 09:14
  #3356
Medlem
Någon som vet hur det gått med alla fastigheterna o arvet?
Är det lillasyster som fått allt?
Citera
2017-05-24, 09:19
  #3357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullskridsko
Någon som vet hur det gått med alla fastigheterna o arvet?
Är det lillasyster som fått allt?
Brukar inte gå så fort när jurister/advokater är inblandade.
Bouppteckningen lär dock vara klar och är offentlig handling.
Citera
2017-05-24, 13:52
  #3358
Medlem
Efter sett GW´s mord i går kan man konstatera arr de två inte var de två vassaste knivarna lådan... Tar över lgh och gård per omg och dessutom börjar renovera på bägge ställena. Förstår att lillasyster blev minst sagt förvånad. De två visste ju att han aldrig mer skulle återvända hem... Sicka nollor!!
Citera
2017-05-29, 00:08
  #3359
Medlem
GenesisPs avatar
Efter att ha sett GW:s Mord slår det mig ännu en gång hur korkade många mördare är. De lyckas ha ihjäl någon stackare och gömma kroppen till den grad att det tar lång tid för polisen att hitta den och koppla ihop alla delar. Samtidigt, i detta fall, börjar dottern och pojkvännen att renovera som tokar typ en vecka efter mordet, och framför allt river de faderns sovrum. Vadå misstänkt, liksom. Dessutom vägrade dottern att samarbeta när hon själv hade gjort en polisanmälan(!).

Det är ju ändå inga förståndshandikappade personer vi talar om. HUR kan man inte förstår hur misstänkt det verkar och hur det ser ut för både polis och allmänhet, och särskilt för övriga familjen? Jag förutsätter att dottern inte ville åka fast.

Jag har absolut inga planer på att mörda någon men skulle jag hamna i en sådan situationen skulle jag tänka på det mest elementära och undvika en mängd suspekta saker och beteenden.

Ett intressant fall, hur som haver. Jag kände inte till det alls innan jag såg GW. Familjeaspekten i det tillsammans med att mordoffret var välbärgad gör det till ett filmiskt kriminaldrama mer än en verklig händelse.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2017-05-29 kl. 00:15.
Citera
2017-05-29, 09:15
  #3360
Medlem
AdamBombs avatar
Märkligt att de påstår att Therese Tang "löste mordet". Det var väl polisen som löste mordet. Tang kom med ett tips med viktiga uppgifter som en av mördarna berättat för henne. På vilket sätt skiljer hon sig från andra tipsare i brottsfall?

Det har till och med skrivits en bok om fallet där hon intervjuas av författaren. Det framkommer dock inget som inte redan framkommit i den mängd intervjuer som redan gjorts. De man verkligen vill höra är ju inte en tipsare utan de dömda själva.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback