Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-19, 00:03
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Man blandar väl inte män och kvinnor på fängelser? Borde det inte vara samma sak på rättpsyk? Psykiskt störda kvinnor är lättraggade och har lägre krav på män än vanliga kvinnor. Bedrövligt att denna monster fick gräddfil till kvinnor! Blanda inte män och kvinnor på rättspsyk!
Varfor inte?
Om det hjalper I varden ar det val bra

Fangelse och rattspsyk ska inte jamforas pa detta vis.
Citera
2016-06-25, 15:23
  #170
Medlem
Hur går det nu då? Är han ute?
Citera
2016-06-26, 12:51
  #171
Medlem
Nej nej, han är inte utskriven


Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Hur går det nu då? Är han ute?
Citera
2016-07-24, 07:52
  #172
Medlem
khattuggares avatar
Har alltså födelsedatum 791018, heter tydligen Jakobsson i efternamn nu. Står som gift på Ratsit...
Citera
2017-01-06, 19:14
  #173
Medlem
På rättspsyk i Säter - ansökte om permission den 2 jan 2017

TJ vid rättspsykiatriska kliniken i Säter sedan 2015 (från sommaren-hösten någon gång).

Dom i förvaltningsrätten gällande fortsatt vård och frigångsdelegation i november 2016.

Den 2 jan 2017, i måndags, ansökte TJ om permission.

Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare
Har alltså födelsedatum 791018, heter tydligen Jakobsson i efternamn nu. Står som gift på Ratsit...
Han lär ha bytt till det efternamnet under 2015, gissningsvis under våren. I dom i februari 2015 hette han Olofsson, i dom tre månader senare Jakobsson.
Citera
2017-01-11, 02:36
  #174
Medlem
TJ:s permissionsansökan gäller tidsperioden 16-21 januari.
Han avser vara med frun i deras lägenhet i Kopparberg.

TJ är för närvarande på avdelning 36 på Säter.
Citera
2017-01-11, 09:28
  #175
Medlem
UT64s avatar
För övrigt så vill jag minnas att det skrevs relativt lite om detta mord då det skedde.

Anledning: Samma dag mördades

Men mordet på Sabina berörde åtminstone mig värre.
Citera
2017-05-10, 23:11
  #176
Medlem
Faber Castells avatar
Arvika är en liten stad och två barnamord inom en femårsperiod är extremt mycket. Var befann sig denne gärningsman 1998 när Kevin mördades?
Citera
2017-05-11, 11:19
  #177
Medlem
Crimxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faber Castell
Arvika är en liten stad och två barnamord inom en femårsperiod är extremt mycket. Var befann sig denne gärningsman 1998 när Kevin mördades?

Bodde denna person i Arvika vid tillfället?
Citera
2017-05-11, 20:59
  #178
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Kände ej till att detta mord ägt rum. Att Anna Lindh attackerades dagen innan och dog samma dag som Sabina förklarar saken.

Citat:
Sabina Eriksson blev bara fem år. Hon råkade komma i vägen för en psyksjuk 23-årig, som just hört om mordet på Anna Lindh och nu började lyda sina inre röster som gav order om att döda.

http://www.expressen.se/nyheter/sabi...rdad-pa-dagis/

Kan det vara samma baneman som i Kevin-fallet?
Citera
2017-05-19, 00:57
  #179
Medlem
hallogallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Kan det vara samma baneman som i Kevin-fallet?

Nu funderar jag på vilka som utredde det där mordet. Var supersnuten Rolf Sandberg inblandad?

Betänk följande scenario: Under utredningen framkommer det att Sabinas mördare även kan varit skyldig till Kevins död. I så fall hade Rolf Sandberg gjort allt för att dölja det. Hjälteglorian han bar efter Kevin-fallet ville han nog ta med sig i graven.



Edit: Jajamen, det var supersnuten Rolf som löste mordet.
__________________
Senast redigerad av hallogallo 2017-05-19 kl. 01:17.
Citera
2017-06-25, 21:33
  #180
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallogallo
Nu funderar jag på vilka som utredde det där mordet. Var supersnuten Rolf Sandberg inblandad?

Betänk följande scenario: Under utredningen framkommer det att Sabinas mördare även kan varit skyldig till Kevins död. I så fall hade Rolf Sandberg gjort allt för att dölja det. Hjälteglorian han bar efter Kevin-fallet ville han nog ta med sig i graven.



Edit: Jajamen, det var supersnuten Rolf som löste mordet.

Var det samma 👮 alltså 😱

Men tyvärr tror jag inte dessa mord hör ihop.
Jag tror att den 13 årige pojken som våldtog 3:åringen i Dottevik några månader efter Kevins död, endast är Kevins mördare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback