2012-10-22, 12:59
Medlem
ViviOrnitiers avatar
Hej!
Det är så att jag vill en speciell sida skall se annorlunda ut än vad den faktiskt gör. I webbläsaren har jag märkt att man kan ändra färg på sidan, vilket är det jag vill göra. Undrar därmed om man kan göra denna ändringen permanent, så det alltid ser ut så från samma webbläsare?
Citera
2012-10-22, 18:35
Medlem
Ingen aning vilken webbläsare du använder. Men jag använde mig utav Userscripts eller Stylish när jag ändrade utseendet på hemsidor.
Citera
2012-10-22, 19:02
Medlem
ViviOrnitiers avatar
Om jag använder Chrome exempelvis och högerklickar och sedan trycker på "Granska Komponent" så får jag möjligheten att t.ex. ändra färg på ett viss objekt på hemsidan jag besöker. Ändringen gäller tills man uppdaterar sidan, men vill att det skall se ut så permanent.
Citera
2012-10-22, 20:38
Medlem
Använd Stylish till Chrome då. https://chrome.google.com/webstore/d...fgmeleoegfcffe
Citera
2012-10-22, 22:43
Medlem
ViviOrnitiers avatar
Men med Stylish så installerar man väl bara teman till hemsidor så de ser annorlunda ut? Jag vill ändra/ta bort en liten sak på en hemsida, inte ändra tema. Hemsidan jag söker finns inte med på stylish heller.
Citera
2012-10-23, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViviOrnitier
Men med Stylish så installerar man väl bara teman till hemsidor så de ser annorlunda ut? Jag vill ändra/ta bort en liten sak på en hemsida, inte ändra tema. Hemsidan jag söker finns inte med på stylish heller.

Med Stylish ändrar du stilen på sidan. Precis vad du är ute efter. "Write new stile" säger inte det dig något?

Och typ wiki hur du använder det, https://github.com/JasonBarnabe/stylish/wiki
Citera
2012-10-23, 22:06
Medlem
ViviOrnitiers avatar
Står ingenting om hur man gör en ny style som tar bort ett specifikt objekt där :s
Citera
2012-10-24, 20:53
Medlem
Citat:
Står ingenting om hur man gör en ny style som tar bort ett specifikt objekt där :s

Du skrev att du ville ändra färg. Men nu vill du helt plötsligt ta bort saker? Då får du helt enkelt skaffa Greasemonkey istället och lära dig java script.
Citera
2012-10-25, 17:32
Medlem
evelyn.ts avatar
Citat:

Prova den här tillägg. Själv har jag den och är väldigt nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in