Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-17, 00:38
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Hur mycket kostar det på PS4?

Tror jag gav 239kr i shopen, plus minus några kronor. Helt klart värt min mening
Citera
2016-09-18, 12:19
  #170
Medlem
tittletattles avatar
Ny fråga.

Har skyddsförvar, låg säkerhet, hög, supermax och dödsceller nu.
I uppdelningen: 21, 394, 37, 13, 8.

Dvs nästan uteslutande Fångar med låg säkerhet. Men trots att jag försöker fylla på med intag, så vill den inte gå upp till "max" vad jag satt på 360st(Mot ett egentligt max på 473st) utan håller sig på betydligt färre antal än 360.

Står att tillgängligheten på fångar med låg säkerhet är 17st. Medan jag försöker öka på med ca 70 stycken till.

Är det alltså tillgängligheten från "verkligheten"? som gör att jag inte kan ta emot mer än 17....
Citera
2016-09-18, 12:23
  #171
Medlem
tittletattles avatar
En till fråga....

Man får ju olika betalning för de olika fångarna, är den summan bara fastställd när dom kommer in? eller skiljer sig även dagsersättningen?

I så fall, vad händer när man "gör" om en fånge från "minimum" till "Maximum" security?
Citera
2016-09-23, 09:55
  #172
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenT
Tror jag gav 239kr i shopen, plus minus några kronor. Helt klart värt min mening

Finns för 159kr nu. Slog till direkt!
Citera
2016-10-01, 17:28
  #173
Medlem
Finns för en femtiolapp och då får man med några andra spel: https://www.humblebundle.com/jumbo-bundle-7
Citera
2016-12-27, 12:57
  #174
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tittletattle
En till fråga....

Man får ju olika betalning för de olika fångarna, är den summan bara fastställd när dom kommer in? eller skiljer sig även dagsersättningen?

I så fall, vad händer när man "gör" om en fånge från "minimum" till "Maximum" security?

Dagsersättningen är desamma, det handlar bara om mottagningskostnaden för du kan själv upp och nergradera fångar när de är inne som jag gör. Alla hamnar i max-sec hos mig när de kommer och blir nergraderade om de uppfyller mina krav och sängplats finns i de lägre avdelningarna.

Rastillhörighet är viktigast. Svarta och latinos är alltid max-sec oavsett vad de gjort.
Citera
2016-12-27, 13:00
  #175
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tittletattle
Ny fråga.

Har skyddsförvar, låg säkerhet, hög, supermax och dödsceller nu.
I uppdelningen: 21, 394, 37, 13, 8.

Dvs nästan uteslutande Fångar med låg säkerhet. Men trots att jag försöker fylla på med intag, så vill den inte gå upp till "max" vad jag satt på 360st(Mot ett egentligt max på 473st) utan håller sig på betydligt färre antal än 360.

Står att tillgängligheten på fångar med låg säkerhet är 17st. Medan jag försöker öka på med ca 70 stycken till.

Är det alltså tillgängligheten från "verkligheten"? som gör att jag inte kan ta emot mer än 17....

Finns inte fångarna tillgängliga får du dem inte. Samhället dömer ju inte folk för att fylla ditt fängelse
Citera
2016-12-27, 21:54
  #176
Medlem
tittletattles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Dagsersättningen är desamma, det handlar bara om mottagningskostnaden för du kan själv upp och nergradera fångar när de är inne som jag gör. Alla hamnar i max-sec hos mig när de kommer och blir nergraderade om de uppfyller mina krav och sängplats finns i de lägre avdelningarna.

Rastillhörighet är viktigast. Svarta och latinos är alltid max-sec oavsett vad de gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Finns inte fångarna tillgängliga får du dem inte. Samhället dömer ju inte folk för att fylla ditt fängelse


Polisen får väl jobba lite hårdare för att få in lite mer fångar!
Skämt å sido, var länge sedan jag var inne i Prison A nu, men tack för svaren!
Citera
2016-12-28, 04:53
  #177
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tittletattle
Polisen får väl jobba lite hårdare för att få in lite mer fångar!
Skämt å sido, var länge sedan jag var inne i Prison A nu, men tack för svaren!

Älsar att lira nägra omgångar då och då, utmärkt när man har nån timme över (som när man väntar på tvätten) så vill alltid belusa spelet. Hatar dock att peta upp trådar utan anledning.
Citera
2016-12-28, 09:41
  #178
Medlem
tittletattles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Älsar att lira nägra omgångar då och då, utmärkt när man har nån timme över (som när man väntar på tvätten) så vill alltid belusa spelet. Hatar dock att peta upp trådar utan anledning.

Mitt stora problem med spelet är delvis någon typ av skräp/vaktmästareproblem. Bildas alltid 1-2stycken skräphögar inne på någon säng, där vaktmästarna inte lyckas ta bort. Utan springer fram och tillbaka in till det rummet hela dygnet.

Samt att hela spelet kräver nästan för mycket grundplanering för att det ska bli bra.
Citera
2016-12-28, 10:15
  #179
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tittletattle
Mitt stora problem med spelet är delvis någon typ av skräp/vaktmästareproblem. Bildas alltid 1-2stycken skräphögar inne på någon säng, där vaktmästarna inte lyckas ta bort. Utan springer fram och tillbaka in till det rummet hela dygnet.

Samt att hela spelet kräver nästan för mycket grundplanering för att det ska bli bra.

Det förstnämnda har jag aldrig råkat ut för. Låter som en bugg (spelgudarna ska veta det funnits många sådana) likt mina byggarbetare förr som hade märkbara problem att göra sig kvitt tunnlar och tyckte soptömning var mer akut än att ta bort motorvägen ut ur min anstalt.

Det senare är för mig en viktig del av spelet annars skulle det bara kännas som en slags Theme Park klon. Jag brukar sälja mitt fängelse när det börjar bli lite för mycket lapptäcke över det hela och bygga ett nytt, mer optimalt för en större population.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback