Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-10-21, 23:20
  #1
Medlem
ni4ns avatar
Jag har nu suttit och funderat på det här ett bra tag... Och kommit fram till nästan ingenting.

Vad kan ni komma på för ställen som faktiskt är värda att råna / göra inbrott på? Och helst inte så att man behöver kränga av massa grejer sen utan att det är pengar direkt i näven liksom. Finns det nå "guld gruvor" där ute fortfarande? För x antal år sedan kunde man ju bara springa in på en bank med en kökskniv och be om pengarna, men så ser det ju inte riktigt ut idag..
Rånet eller inbrottet ska helst inte vara alldeles för komplicerad att utföra och chansen att åka dit inte alldeles för hög..

Finns säkert redan trådar liknande denna, men jag ba' kör!

EDIT: Det här är alltså ABSOULT inte nån slags planering till rån eller nåt sånt utan bara teoretiskt och "på skojj".
__________________
Senast redigerad av ni4n 2012-10-21 kl. 23:24.
Citera
2012-10-21, 23:33
  #2
Medlem
FittSlaskaNs avatar
Gatukök är ju ett lätt ställe. 0 säkerhet och relativt med pengar kan jag tänka mig.
Citera
2012-10-21, 23:33
  #3
Medlem
Värdetransport.
Citera
2012-10-21, 23:35
  #4
Medlem
ni4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FittSlaskaN
Gatukök är ju ett lätt ställe. 0 säkerhet och relativt med pengar kan jag tänka mig.

"en kompis" har gjort inbrott på ett gatukök, noll kontanter, satans massa läsk och fritör olja..
Citera
2012-10-21, 23:37
  #5
Medlem
ni4ns avatar
Värdetransport låter lite extremt och komplicerat imo..
Citera
2012-10-21, 23:40
  #6
Medlem
FittSlaskaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ni4n
"en kompis" har gjort inbrott på ett gatukök, noll kontanter, satans massa läsk och fritör olja..

Men satsa på att komma sent på kvällen, jag är övertygad om att det finns kontanter tillgodo.

Satsa annars på en guldsmed, smällt guldet och gör tackor som du sedan säljer.

det är inte så lätt o komma över en större summa annars.


Jag pratar inte med egna erfarenheter.
Citera
2012-10-21, 23:42
  #7
Medlem
ni4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FittSlaskaN
Men satsa på att komma sent på kvällen, jag är övertygad om att det finns kontanter tillgodo.

Satsa annars på en guldsmed, smällt guldet och gör tackor som du sedan säljer.

det är inte så lätt o komma över en större summa annars.


Jag pratar inte med egna erfarenheter.

Smälta guld.. Krävs det någon speciell erfarenhet för att göra det eller är det bara att kasta ner det i en gryta och vänta 2 timmar typ? :P
Citera
2012-10-21, 23:51
  #8
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ni4n
Smälta guld.. Krävs det någon speciell erfarenhet för att göra det eller är det bara att kasta ner det i en gryta och vänta 2 timmar typ? :P
Ja får du en temp på lite drygt 1000 grader så..
Citera
2012-10-21, 23:56
  #9
Medlem
FittSlaskaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ni4n
Smälta guld.. Krävs det någon speciell erfarenhet för att göra det eller är det bara att kasta ner det i en gryta och vänta 2 timmar typ? :P

Ingen aning, använd google och kolla efter seriösa källor.
Citera
2012-10-21, 23:59
  #10
Medlem
ni4ns avatar
Okej att smälta guld kan bli ett problem. Ingen annan med idéer på ställen som man HELST kan göra inbrott på? alltså inte rån, utan inbrott som t.ex. ett lager med dyra föremål eller allra bäst nån lokal som kan innehålla kontanter?
Citera
2012-10-22, 00:29
  #11
Medlem
ettpunktnollsjus avatar
dom flesta ställen som förvarar saker av värde är ofta larmade och har hög säkerhet nuförtiden,
det krävs planering om du vill göra pengar på inbrott.
om du vill råna butiker med låg risk att åka fast så gör det på någon mindre ort utanför din stad.
använd motorcykel eller moped som färdsätt, helst en stulen sån.
Citera
2012-10-22, 00:30
  #12
Medlem
Civile99s avatar
Bara att kopiera den här planen: https://www.flashback.org/t149384

Annars borde väl smidigast vara att sno en lastbil som du vet är fulllastad med värdefullt gods som du kan sälja sedan. Tänker främst på cigg och snus som du sedan säljer till turkkiosker.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback