Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-18, 13:02
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommi
Bumpar
Savile dog innan allt kom fram. Man kan ju undra om inte det finns en svensk Savile där ute någonstans

Tyvärr finns det i de flesta länder. Många pedofiler och våldtäckssvin inom kändisvärlden. Bara kolla på hollywood. Och Johnny Rotten har ju sagt att Savile inte var den enda serie våldtäcksmannen inom BBC och britisk media.
Citera
2020-01-27, 21:50
  #122
Medlem
flaess avatar
Jag kan inte för mitt liv begripa hur en person med en aura som fullkomligt skriker sinnesrubbad och depraverad psykopat ens kunde skapa en karriär till att börja med, och ännu mindre varför det här sataniska aset var så omtyckt i det brittiska folkdjupet. Obegripligt!

Jimmy Savile - Meet the psychopaths: https://www.youtube.com/watch?v=-p_Tjae_gIQ
Citera
2022-04-08, 19:41
  #123
Medlem
Sameshs avatar
Ny dokumentär om detta sexuella rovdjur finns nu på Netflix

https://www.netflix.com/title/81520549

Efter att ha sett den så får jag fanimej Savile-vibbar av Joe Biden, jag är ingen Trump anhängare men förstår absolut varför man kallar honom för Creepy Joe.
Citera
2022-04-12, 23:30
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Jag kan inte för mitt liv begripa hur en person med en aura som fullkomligt skriker sinnesrubbad och depraverad psykopat ens kunde skapa en karriär till att börja med, och ännu mindre varför det här sataniska aset var så omtyckt i det brittiska folkdjupet. Obegripligt!

Jimmy Savile - Meet the psychopaths: https://www.youtube.com/watch?v=-p_Tjae_gIQ

Kan inte heller för mitt liv begripa hur engelsmännen kunde gilla människan. Han fullständigt lyser ju creep. Får ju obehagskänslor i hela kroppen av att titta på honom.
Citera
2022-04-12, 23:31
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Ny dokumentär om detta sexuella rovdjur finns nu på Netflix

https://www.netflix.com/title/81520549

Efter att ha sett den så får jag fanimej Savile-vibbar av Joe Biden, jag är ingen Trump anhängare men förstår absolut varför man kallar honom för Creepy Joe.

Han känns riktigt obehaglig
Citera
2022-08-28, 01:07
  #126
Medlem
Bhagavans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Ny dokumentär om detta sexuella rovdjur finns nu på Netflix

https://www.netflix.com/title/81520549

Efter att ha sett den så får jag fanimej Savile-vibbar av Joe Biden, jag är ingen Trump anhängare men förstår absolut varför man kallar honom för Creepy Joe.
Är sen på bollen, men såg just denna briljanta dokumentär och slogs av hur outbildade folk är gällande frimureriet. Savile ägnade sig för det mesta av så kallat ”masterful speech”, vilket i hans fall innebar att han öppet berättade om sina läggningar men fick det att låta som att han menade motsatsen. Han skojade och raljerade implicit om sex med flickor i otroligt många nationellt sända TV-program, vilket avfärdades som galen humor. Det fanns två meningar i det mesta han sa. Det är lite det som poängen, att man egentligen inte kan anklaga honom för att ljuga. Blev han konfronterad med anklagelserna gav han för det mesta icke-svar, men visst berättade han sanningen för de som begrep att lyssna. Typiskt frimurare.

Jag skulle gissa att herr Saviles offer i själva verket rör sig om ett tusental. Men han är egentligen bara toppen av ett isberg. Han kunde offras när han väl var död. De allra värsta gömmer sig fortfarande i plain sight. President Biden är ett utmärkt exempel. Hur man kan filmas när man viskar i en uppenbart vettskrämd flickas öra: ”do you know how horny I am standing next to a 13 year old girl?”, och inte få hela folket revolterandes emot en är ett mysterium. Men de sovande folken är fortfarande blinda för strukturerna bakom det hela.
Citera
2022-08-28, 08:32
  #127
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Jag kan inte för mitt liv begripa hur en person med en aura som fullkomligt skriker sinnesrubbad och depraverad psykopat ens kunde skapa en karriär till att börja med, och ännu mindre varför det här sataniska aset var så omtyckt i det brittiska folkdjupet. Obegripligt!

Jimmy Savile - Meet the psychopaths: https://www.youtube.com/watch?v=-p_Tjae_gIQ

Ser att inlägget gjordes 2020, men tråden bumpades så..

Det riktigt skrämmande är hur han tilläts springa in/ut på alla sjukhus/vårdhem som om dessa hade svängdörrar.

Var ju bara för honom att gå in på hemmet där han konstant tydligen befann sig* och plocka med sig valfritt barn ut, klart!
Inga undrade, inga ifrågasatte, inga höjde ens på ögonbrynen åt det.


*är ett tag sedan jag såg dokumentären på svtplay, men om jag inte minns fel hade han väl till slut någon slags chefsposition där?
Citera
2022-11-21, 03:09
  #128
Medlem
Uschlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Ser att inlägget gjordes 2020, men tråden bumpades så..

Det riktigt skrämmande är hur han tilläts springa in/ut på alla sjukhus/vårdhem som om dessa hade svängdörrar.

Var ju bara för honom att gå in på hemmet där han konstant tydligen befann sig* och plocka med sig valfritt barn ut, klart!
Inga undrade, inga ifrågasatte, inga höjde ens på ögonbrynen åt det.


*är ett tag sedan jag såg dokumentären på svtplay, men om jag inte minns fel hade han väl till slut någon slags chefsposition där?

Ja, det är så bisarrt att man vid första anblick eller åhörande eller vad det heter inte kan förstå hur det kan vara sant, men det är det.

Jimmy Savile blir på grund av sitt kändisskap och att han genom att samla in stora summor pengar han skänkte till välgörande ändamål invald eller anställd eller hur det var, att ingå i högsta ledningen på Englands äldsta, säkraste och mest välansedda psykiatriska instutition någonsin.
Broadmoor Hospital.

Jimmy Savile får mer makt på sjukhuset än vårdarna och för all del även deras överordnade på de olika avdelningarna hade.
Han fick egen nyckelknippa till alla dörrar och kontor, skrivbord och grejer.

En juldagsmorgon om jag inte minns helt fel, så var det en av patienterna som hade uttryckt att han ville "supa till" som det kallas, alltså festa över jul.
Det tycker "Dr" Savile låter som en alldeles lysande idé och efter att ha kört över både vårdarna och avdelningsföreståndaren som uttryckt misstycke för "festen" och beviljat den själv istället så ska han ha fixat en massa starköl som han antingen fått av någon eller hittat någonstans eftersom den var passerad i utgångsdatum.

Den tar han dit och ger till till de tungt medicinerade patienterna som får dra i sig bärsen.

Detta äger alltså rum på Englands äldsta och mest slutna säkethetssjukhus för mentalt sjuka, och det är är alltså en tv-personlighet med allehanda egna störningar som lyckats arbeta sig till att komma först innanför sjukhusets väggar och därefter uppåt i hierarkin till att ha nått en så pass hög nivå att han har så otroligt mycket makt att han drar igång och genomför detta.

Han ville tydligen frisläppa ett 100-tal av patienterna också och kampanjade för det vid något tillfälle.

Det var väl ungefär så det gick till i just den händelsen du refererade till att han fick en hög position på institutionen.
Och det är helt jävla bisarrt hur det har kunnat hända på Broadmoor, mer bisarrt än någon annanstans i hela landet.

Här är ett youtubeklipp som avhandlar saken:
https://youtu.be/rGWglgGG_aE?t=338

Obegripligt för många av oss.
Skulle säga det är psykopatiskt finlir på mycket hög nivå som fick honom att nå ända dit.
Men det han uppnådde där ska inte vara möjligt ändå på det stället.
Citera
2023-11-04, 01:08
  #129
Medlem
Kackotopis avatar
Blev rekommenderad denna av tuben häromdagen efter att ha lyssnat på en podcast om fallet. "Was Jimmy Savile A Wizard ?": https://www.youtube.com/watch?v=0hVfnyXYeEA

Citat:
One of the most censored videos on the internet! Reposting because more people need to see this, its been up for nearly 10 years and deserves 10x the views.

Allt är väl möjligt när det kommer till denna sjuke fan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback