Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-21, 15:10
  #1
Medlem
electric.loafs avatar
Övervåldet inom polisen är ett faktum. En man i Sundsvall fick på torsdag natt sin nacke bruten sedan han satts i handfängsel och omhändertagits.

Citat:
Kvällen började med en krogrunda och en hel del öl. På ett ställe stötte han på en tidigare bekant och de började munhuggas.(...) Plötsligt dök en polisbil upp. – Jag stod utanför krogen och frågade poliserna vad som hänt. Men jag fick aldrig något riktigt svar på det.

Robert Lönnelid berättar att han gående begav sig hemåt för att sova. Han märkte efter en stund att poliserna följde efter honom och han tyckte det var skumt.

Robert gick in genom porten och polisen kom springande.

Citat:
– Jag släppte in dem och när jag frågade vad de ville satte de på mig handfängsel, säger Robert Lönnelid. Han kände sig provocerad och försökte ta sig loss. (...) – När jag sedan satt med handfängsel i polisbilen kom en polisman som tryckte ner mitt huvud mellan knäna och det var då jag hörde hur något krossades. Jag sa till dem att jag inte kunde andas och att något gått av. Men polisen sa bara att jag var ett jävla svin, minns Robert Lönnelid.

Robert fick spendera natten i fyllecell med bruten nacke och är nu i Umeå för en riskfylld operation.

http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.52...kte-min-nacke-
Citera
2012-10-21, 15:20
  #2
Medlem
LillePs avatar
Jag får en känsla av att mannen inte är så oskyldig som det ser ut, förmodligen gjorde han något väldigt provocerande/olämpligt.

Sedan kan det ju diskuteras hur poliserna hanterade detta.
Citera
2012-10-21, 15:55
  #3
Medlem
BaldiNs avatar
Att polisen tryckte ner hans ansikte mot knäna var förmodligen för att Robert försökte att bita eller spotta mot poliserna i bilen. Finns helt enkelt ingen annan anledning som känns trolig, försöker någon spotta på dig så åker "huvan" på om den finns tillgänglig. Finns inte huvan får man improvisera.
Citera
2012-10-21, 15:59
  #4
Medlem
Conceptions avatar
Klart som fan att Robert inte är guds bästa barn.

"– Det var harmlöst, det torde inte gjort något. Sen säger han att jag uppträtt elakt och hotfullt och han ringt polisen. Jag gick ut och pratade, och så kom polisen. Men de tog mig inte för jag hade inte gjort något."


Om hans bekant ringer polisen för Robert uppträtt hotfullt så är det klart som fan han inte gjort något helt rätt. Sen sitter han säkert och käftar som en liten råtta i polisbilen också.

Visst, trist att nacken bröts men vafan ska folk alltid vara så jävla uppkäftiga mot poliser. Respektera att de försöker göra sina jobb och det är nog tillräckligt svårt utan att någon liten tuff jävel sitter och kallar dem "polisfittor" hela tiden. Skärpning Sveriges befolkning för helvete!!
Citera
2012-10-21, 16:05
  #5
Medlem
E.S.A.Ds avatar
"Jag kommer att kämpa och se till att något liknande inte händer igen."

1. Drick med måtta.
2. Bli inte full och störig. "Jag är känd för att synas och höras. Jag sticker ofta ut och tycker det är ganska kul att retas ibland, säger Robert Lönnelid."
3. Om du har tjafsat med någon på krogen, och märker att polisen är efter dig, ring inte din son, stanna och fråga vad dom vill istället.
4. Följ polisens anvisningar noggrant. Om du har varit full och stökig så är det inte så oväntat att dom sätter handfängsel på dig, när dom försöker reda ut vad om har hänt, eller tycker att du fortfarande är för full och stökig.
5. Om dom gör det, håll dig lugn! Att försöka ta dig loss är det absolut sista du bör göra.
6. Om du sitter i polisbilen, var tyst och sitt still.

Kan ju hända att han misslyckades totalt med dom fem första tipsen, men satt sen helt lugnt och fint i bilen.
Men då kom en av poliserna och skadade honom för skojs skull?

Det skulle ju såklart vara en riktigt äcklig skandal, men tills vi får mer info om det här, så ska jag se på det här som en klassisk "full som fan, får skylla sig själv"-grej.

Jag skulle kunna betala 1000 spänn just nu för att få se sonens mobilfilm!
Citera
2012-10-21, 16:10
  #6
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Klart som fan att Robert inte är guds bästa barn.

"– Det var harmlöst, det torde inte gjort något. Sen säger han att jag uppträtt elakt och hotfullt och han ringt polisen. Jag gick ut och pratade, och så kom polisen. Men de tog mig inte för jag hade inte gjort något."


Om hans bekant ringer polisen för Robert uppträtt hotfullt så är det klart som fan han inte gjort något helt rätt. Sen sitter han säkert och käftar som en liten råtta i polisbilen också.

Visst, trist att nacken bröts men vafan ska folk alltid vara så jävla uppkäftiga mot poliser. Respektera att de försöker göra sina jobb och det är nog tillräckligt svårt utan att någon liten tuff jävel sitter och kallar dem "polisfittor" hela tiden. Skärpning Sveriges befolkning för helvete!!

Det ingår i polisens jobb att de ska kunna ta att man är uppkäftig mot dem. Jobbar jag på psyket så får jag inte ge mig på mina patienter för att de är uppkäftiga. Är jag ute som civil så får jag inte ge mig på någon som är uppkäftig. Polisen har visst patent på att utöva våld men detta ska bara ske om någon är en direkt fara för sig själv eller andra, att någon är uppkäftig är inget att leka översittare över för att visa sin makt. Det är så jävla tragiskt. Klarar de inte ens av att höra polisfitta av en full jävel så bör de söka nytt jobb.
Citera
2012-10-21, 16:11
  #7
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleP
Jag får en känsla av att mannen inte är så oskyldig som det ser ut, förmodligen gjorde han något väldigt provocerande/olämpligt.

Sedan kan det ju diskuteras hur poliserna hanterade detta.
Jag håller nog med dig - troligen fanns det skäl för själva ingripandet, man måste dock ifrågasätta två saker.

Hur går det till när nacken skadas. Även om man trycker ner en persons huvud mellan benen så får ju det inte ske hur oaktsamt som helst.

Samt - när man gjort en sådan åtgärd varför hörsammar man inte att personen uppger att denne är skadad. En skadad nacke borde givetvis ha kontrollerats även om polisen trodde att personen ljög och det framstod som besvärligt för dem.
Citera
2012-10-21, 16:14
  #8
Medlem
clappers avatar
AB tar väl som vanligt inget ansvar för vad som egentligen hänt. De söker som vanligt bara en reaktion hos läsarna.
Oavsett hur illa någon beter sig onykter så borde väl polisen kunna omhänderta personen utan att denne skadas allvarligt. Att ta skit från fulla människor är ju tyvärr en del av jobbet som polis, inte för att jag tycker det är rätt men så ser verkligheten ut.
Citera
2012-10-21, 16:15
  #9
Medlem
Terugflitss avatar
Ser ut att vara en pundare, och reportern Ida Gustafsson har
klampat i traveret förut. Bara för att en person säjer något
behöver det inte vara sant, förmodligen får vi aldrig höra nåt
mer i denna historia heller.
Citera
2012-10-21, 16:24
  #10
Medlem
codetracers avatar
http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.52...akut-operation

http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.52...nternutredarna

Ett tydligt fall av övervåld, enligt Börje Öhman polisen informationschef blir han omhändertagen med fara för allmän ordning, i sin EGEN port påväg hem.

Fram med polishorans NAMN, ADRESS och vart hans familj bor så ska han själv få känna på lite press mot nacken.

Blir så jävla förbannad på polishorer som inte lyckas hantera sitt jobb, den polisen är fara för allmän ordning och ingen annan i det här fallet.

De roligast men också rätt sorgset är att polisen som gjorde ingreppet sitter här och läser allt samtidigt som han små skrattar för sig själv.
__________________
Senast redigerad av codetracer 2012-10-21 kl. 16:28.
Citera
2012-10-21, 16:34
  #11
Medlem
Terugflitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polskpolis
Den här Robert har en tatuering vilket tyder på att han är farlig..
Om nu Robert har gjort något så är det fortfarande fel av polisen att agera med ben knäck
Har dom det då?
Citera
2012-10-21, 16:38
  #12
Medlem
Nekro.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
Har varit med om liknande som stackars sextonåring. Jävla fittpoliser.

Dem gör bara sitt jobb antar jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback