• 1
  • 2
2012-10-21, 10:39
Medlem
Ja, det finns inte så mycket mer att säga. Som rubrik lyder är fallet. Jag känner att det är respektlöst mot mig och undrar om det är en naturlig reaktion. Självfallet vet jag att vårt förhållande är personligt och så vidare, men jag tar ändå gärna del av en allmän uppfattning av denna isolerade händelse.

Värt att nämna är att hon med väldigt stor säkerhet inte är otrogen med denna person.
Citera
2012-10-21, 10:47
Medlem
prata med henne om det, men gå inte till anfall om det. fråga henne om hur hon tycker, om hon tycker du är löjlig håll med henne men fortsätt "diskussionen".

är väl ingen stor grej men som med allt annat är det viktigt att kommunicera i ett förhållande.
Citera
2012-10-21, 10:52
Medlem
Kommunikationsproblem i förhållandet? Ta och prata med din flickvän istället för att ta din fråga här.
Citera
2012-10-21, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namemelater
prata med henne om det, men gå inte till anfall om det. fråga henne om hur hon tycker, om hon tycker du är löjlig håll med henne men fortsätt "diskussionen".

är väl ingen stor grej men som med allt annat är det viktigt att kommunicera i ett förhållande.

Finner inte särskild stor glädje i att ta upp ämnet, den period då hon festade i högre grad blev det inte alltför sällan bråk, jag har titt som tätt invändningar mot hennes beteende i samband med festandet. Jag har inte lust att återgå till dessa bråk, även om jag än idag anser att mina reaktioner då var väl befogade, om inte undermåliga.

På grund av ovanstående har jag blivit närmast fientlig utelivet i helhet, vilket jag misstänker kan leda till överdrivna reaktioner på umgänge i denna miljö. I denna tråd vill jag främst få bekräftat huruvida min tanke är berättigad eller inte.
Citera
2012-10-21, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Law.and.order
Kommunikationsproblem i förhållandet? Ta och prata med din flickvän istället för att ta din fråga här.

Vad fan är det för svar? Varför diskuterar vi här över huvud taget?
Citera
2012-10-21, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satfanskap
Ja, det finns inte så mycket mer att säga. Som rubrik lyder är fallet. Jag känner att det är respektlöst mot mig och undrar om det är en naturlig reaktion. Självfallet vet jag att vårt förhållande är personligt och så vidare, men jag tar ändå gärna del av en allmän uppfattning av denna isolerade händelse.

Värt att nämna är att hon med väldigt stor säkerhet inte är otrogen med denna person.

Jag ser inget konstigt i att hon delar drink med en kille på bild. Det låter också konstigt att du ine vill prata med henne om detta. Prata med henne utan att vara anklagande, utgå bara från dina egna känslor.

Det låter som du är svartsjuk. Att starta en tråd på FB reducerar bara din ångest tillfälligt. Du borde verkligen rannsaka dig själv och jobba med din självkänsla.
Citera
2012-10-21, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarprättaren
Jag ser inget konstigt i att hon delar drink med en kille på bild. Det låter också konstigt att du ine vill prata med henne om detta. Prata med henne utan att vara anklagande, utgå bara från dina egna känslor.

Det låter som du är svartsjuk. Att starta en tråd på FB reducerar bara din ångest tillfälligt. Du borde verkligen rannsaka dig själv och jobba med din självkänsla.

Är absolut svartsjuk, med vår historia anser jag att det är förståeligt.

Ponera att du har en flickvän - med respekt för henne - hade du undvikit att åtminstone bli fotograferad någorlunda intimt med en av motstående kön? Jag vet att jag hade, trots att jag är väl medveten om att hon inte har några lustar gentemot honom.
Citera
2012-10-21, 11:35
Medlem
Det beror väl på.. är det hennes bästa killpolare skulle inte jag bry mig, eller om bilden är tagen för länge sedan.

Säg att du har sett bilden och berätta hur du reagerade.
Citera
2012-10-21, 11:36
Medlem
Om man bara undviker att bli fotograferad med någon av motsatt kön så är det samma sak som att /fly/sopa under mattan/inte ta tag/ i din svartsjuka. Att undvika en sak gör inte att du tar tag i ditt problem som är svartsjuka. Ta ansvar för den känslan!
Citera
2012-10-21, 11:54
Medlem
Chezas avatar
Så hon delade drink med en annan man, som du vet att hon inte hyser några köttsliga lustar för och du blir svartsjuk och tycker det är respektlöst?

Blir du också svartsjuk om hon kramar en manlig kompis hej då?

Du borde jobba på din svartsjuka, och det börjar med att du kanske ska försöka bygga upp din självkänsla och ditt självförtroende. Ingen mår bra av att vara i ett förhållande där man går och mår dåligt och blir sur var och varannan utegång. Jag vet själv hur det känns, så jag vet även hur jävla nice det är att vara i ett förhållande där båda två litar på varandra och där jag inte längre mår dåligt över att han är ute eller om han syns på bild med en annan tjej!
Citera
2012-10-21, 12:01
Medlem
Nhetiks avatar
Om man blir svartsjuk över en jävla bild där man delar drink med någon annan så har man 0 tillit till sin flickvän.

Styr upp ditt förhållande.
Citera
2012-10-21, 12:11
Medlem
Jaha, lite tråkigt att jag inte fick de svar jag hoppades på. Får väl acceptera att felet ligger hos mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in