Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-06-21, 19:06
  #13
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matsism
Vilken otur. Stackars dej. Hamna i Thailand när Indien ligger så nära.

Tja, jag flög ju över Indien så rent fysiskt har jag väl varit där åxå.

Visumreglerna skiljer ju lite - och jag blev förbaskad på dom och tog en VOA i Thai istället, skulle gärna åka till Indien, just pga att man får vara där lite längre än dom 30 dar man får utan förbokat visa i thai.

Men nu har jag spenderat 2 månader i thailand och upptäckt att jag inte ens har upptäckt det landet ännu - och jag tror jag hanterar det bättre än Indien just nu - men Indien ligger helt klart kvar på listan, ska beta av lite öar och mer av Isaan först.

So much to see, so little time.
Citera
2013-07-29, 14:12
  #14
Medlem
techmans avatar
Att resa runt i thailand är som en semester, att resa runt i Indien är ett äventyr.
Säger inte att Thailand inte bjuder på äventyr, menar bara att Indien i sig är som ett jävla äventyr förutom större delar av goa då.
Citera
2013-09-14, 14:16
  #15
Medlem
Veritaazs avatar
6 månader i Indien börjas enligt mig bäst i september/oktober, beroende på vad du är ute efter självklart. Skulle rekommendera att börja i himachal fortsätta med rajasthan och sen välja lite därefter. Goa är bäst slutet på januari till början på april
Citera
2013-09-18, 14:28
  #16
Medlem
Fitipaldis avatar
Själv har jag alltid åkt dit när jag blivit less på den svenska vintern, så har åkt i december/januari. Vintern är ju bästa tiden att besöka Goa och södra Indien enligt mig. Samtidigt kan det vara lite väl kallt i norra Indien, som jag tycker funkar bäst i mars/april. Tyvärr har jag mer eller mindre missat sommaren uppe i Himalaya (Kashmir, Himachal Pradesh osv.) eftersom jag stannat som längst till början av juni. Det har dock varit fantastiskt där uppe i juni, så nästa gång ska jag försöka pricka in sommarhalvåret lite bättre.
Citera
2013-09-19, 00:37
  #17
Medlem
Indien är en fantastisk liten del av världen, underskattad skulle jag vilja säga. Brukade resa mycket dit i 20-årsåldern.
Citera
2014-03-19, 07:25
  #18
Medlem
healing79s avatar
Beror på vart i Indien du vill resa. Söder = vinterhalvåret är bäst.
Bergstopparna i norr är dock ofta stängda vid den tiden.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1990551

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback